fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדיף ילד רחוק וחי

כל הצבועים מכל המגזרים קמו על משפחתו של הילד הישראלי בן ה-12, חולה הסרטן שחי במנזר בתאילנד. אמרו הזנחה, עבודת אלילים, כשל תרבותי ומה לא. אבל מבחן התוצאה אומר הכל
לפעמים האמונה מחוללת ניסים צילום: פנתרמדיה

אני מכיר זוג ישראלים שלפני עשרים שנה נסעו לאחד מאיי האוקיאנוס הפסיפי ובנו שם את ביתם. הזוג בנה אתר של תיירות ימית והצליח בגדול. לזוג נולדו ילדים, וכשהגיעו לגיל תיכון נאלצו ההורים לשלוח אותם ללמוד בפנימייה בקנדה, אלפי קילומטר מהבית, משום שבאותו אי ובסביבתו אין בית ספר תיכון.

זהו מחיר שנאלצה המשפחה לשלם על כך שהם בחרו לחיות בקצה העולם. נזכרתי באותו זוג כששמעתי על הילד הישראלי בן ה-12, חולה סרטן ששוהה במנזר בתאילנד, ולמרבה הפלא דווקא שם, בתאילנד הרחוקה, מצליח להירפא ולהשתקם. ההורים קיבלו החלטה אמיצה עבור בנם, החלטה שאומרת שכדי להציל את חייו הוא יחיה בקצה העולם. הילד לא נשלח לפנימיית כדורגל בברצלונה, ולא לחוג מוזיקה בלונדון, הוא נשלח למקום היחיד שהוא והוריו מאמינים שמשם תבוא הישועה. אין פה הזנחה, יש פה אומץ לב וגדלות רוח. בטוח שלילד קשה, בטוח שלהורים קשה, אבל עדיף ילד רחוק וחי מילד קרוב ומת.

לפעמים האמונה מחוללת ניסים צילום: פנתרמדיה

כל הצבועים מכל המגזרים קמו על הילד ועל משפחתו. הזנחה, הם אומרים, עבודת אלילים, כשל תרבותי, ומה לא. במקרים של חיים ומוות, כך למדתי, המבחן היחיד הוא מבחן התוצאה, ובינתיים, תודה לאל, או לבודהה, או למים ולאוויר של תאילנד, הילד חי והוא בריא. קשה לו והוא מתגעגע, אבל הוא שורד. בארץ הוא היה שנתיים בבידוד ובקושי שרד, ואילו בתאילנד הילד נמצא בטבע, בתוך קהילה. יש גם רופאים שמתנגדים למהלך מסיבות מובנות, אבל צריך לזכור שגוף ונפש הולכים יחדיו והאמונה לפעמים מביאה מזור ומחוללת ניסים.

לגבי סוג האמונה, שמעתי אנשים דתיים שכועסים. למה בודהה מצליח איפה שהרבנים נכשלים. ובכן, הכל עניין פנימי של המאמין, ובעיקר החופש שלו לבחירה אישית בנושא האמונה. אני מקווה שאם כוונות ההורים טהורות והילד יחלים, נבין יום אחד כולנו שהמהלך הזה היה בחירה מוצלחת בסיטואציה שאיננו מאחלים אפילו לשונאינו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות