fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניתן יהיה לפנות סרבן פינוי בינוי

עו"ד דב הירש: הצעת החוק הכרחית על מנת לקדם פרויקט פינוי בינוי בפריפריה
חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)
חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)

 

עו"ד דב הירש צילום: יח"צ
עו"ד דב הירש צילום: יח"צ

משרד המשפטים העביר לעיון הציבור הצעת החוק האמורה לסייע להתמודד עם תופעת אי יציאתן לפועל של עסקאות פינוי ובינוי, חרף העובדה כי שיעור משמעותי מבין בעלי הדירות מעוניינים בעסקה, וזאת בשל התנגדות בלתי סבירה של אחד או יותר מבעלי הדירות.

לדברי המחוקק: "הצורך בהסכמת כל בעלי הדירות לשם ביצוע הפרויקט מקנה לבעל דירה יחיד עמדת מיקוח בעייתית, בה עלול להיעשות שימוש לרעה, לעיתים גם במחיר הכשלת העסקה " לכן מציע המחוקק כי: " כלפי בעלי דירות המסרבים להצטרף לפרויקט מסיבות שאינן סבירות תקום עילת תביעה בנזיקין בדמות חיובם בתשלום פיצוי ליתר בעלי הדירות, בגין הנזק שנגרם להם בשל אובדן העסקה".

עו"ד דב הירש מתחום הנדל"ן: "ראוי לציין כי לדירות מטופחות וגדולות יותר, כמו גם לשכונות מודרניות. לכאורה חלומו של כל אדם – שמישהו יבוא וישביח לו את הדירה והשכונה. אלא מה? שבפועל, לפחות בפריפריה זה לא עובד".

לדברי עו"ד הירש המצב בשטח של התנגדות לפרויקט גדול נובע במקרים רבים ממניעים שליליים, עמם מבקשת הצעת החוק להתמודד: "כל מי שעוסק בתחום פינוי בינוי מכיר את הבעיה של בודדים המתנגדים לפרויקט גדול שרק מטיב איתם וזאת ממניעים של פחד משינויים או רצון "לסחוט" לעצמם תנאים טובים יותר מהאחרים בפרויקט", מסביר עו"ד הירש.

עו"ד הירש מוסיף כי באזורי הפריפריה הרווחיות של פרויקט התחדשות עירונית הינה גבולית בשל ערך קרקע נמוך משמעותית מאזור המרכז, מתנגדים כאלה מצליחים להשבית ולבטל פרויקטים. במרכז, שם מחירי הקרקע גבוהים, עורכי דין של היזמים גררו את המתנגדים להליכים יקרים בבתי המשפט, דבר שהביא בסופו של דבר לתוצאות המיוחלות. ואולם בתך אביב כשרווחיות הפרויקט הרבה יותר גדולה, גם לאחר הוצאות משפט ,זה משתלם. באזור הפריפריה ללא החוק החדש, פרויקטים של פינוי בינוי לא מצליחים להתרומם וחבל.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות