fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום הבוחר

הלוחמת הגדולה לזכויות העובדים, שלי יחימוביץ', מדברת ועוסקת רק במה שקשור לאלקטורט שלה, מעמד הביניים. ומה עם מיליון איש שנמצאים בתחתית? להם לא מגיעה קצת תקווה?
שיחות ממשלה. צ'רקס
שיחות ממשלה. צ'רקס

אם זה לא היה עצוב, זה היה יכול אפילו להצחיק. הבחירות הקרובות מזכירות לי את תוכנית הסאטירה "צחוק מהעבודה", אלא שפה מדובר בחיים של כולנו.
שלי יחימוביץ' ומפלגת העבודה שלה הביאה תוכנית כלכלית חדשה ומרחיקת לכת לחמש שנים. הרעיונות יפים, אלא שהשאלה מאיפה יבוא הכסף נותרה בעמימות ובנויה בעיקר על משאלת לב ולא על מציאות. איש כלכלה בכיר שניהל עד לאחרונה את אחת החברות הגדולות במשק אמר לי שאם תוכניתה של יחימוביץ' תיושם תוך שנה, נהיה קרובים למצב של יוון וספרד.

שלי יחימוביץ
מאיפה הכסף? שלי יחימוביץ (צילום: אלכס הובר)

שימו לב, יחימוביץ', הלוחמת הגדולה לזכויות העובדים, מדברת ועוסקת רק במה שקשור לאלקטורט שלה, כלומר מעמד הביניים. ומה עם מיליון איש שנמצאים בתחתית? להם לא מגיעה קצת תקווה? יחימוביץ' יודעת שמשם היא לא תביא מנדטים, כי השכבות החלשות מצביעות ליכוד וש"ס, או שאינן טורחות כלל להגיע לקלפי.

גם בנימין נתניהו מדבר לאלקטורט שלו, מבטיח לבנות בין ירושלים למעלה אדומים ובינתיים גורם נזק מדיני לכולנו. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. את זה הבין עמיר פרץ, שעזב בכעס את מפלגת האם שלו, בעקבות דחיקתו לפינה בלתי אפשרית. עמיר נעלב ובצדק, מותר לבן אדם להיעלב, במיוחד כאשר ראש המפלגה מסרבת לאפשר לו לפעול כאיש שטח וארגון בזמן הבחירות, מקום ותחום שבו הוא הוכיח את עצמו בעבר. מה זה יעשה למפלגת העבודה, או למפלגת התנועה של ציפי לבני? ימים יגידו.

יש האומרים שהבחירות כבר הוכרעו וצריך להתכונן ל-2017. אני חושב שבגלל השיטה ובגלל הפיצול ובגלל הלחץ המדיני, בסופו של יום ייתכן שתוך שנתיים נלך לבחירות נוספות. ימים יגידו.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות