fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהירות, תאצ'ריזם

במקום לחוקק חוקים בנושא קרנות ההשתלמות, ניסו פקידי האוצר ליצור שוויון הפוך על ידי נטילת הישגים ממי שכבר הצליח להרים את הראש. אם זה לא פאשיזם כלכלי, אז מה כן?
מרגרט תאצ'ר וראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר ז"ל
מרגרט תאצ'ר וראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר ז"ל (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

במקום לחוקק חוקים בנושא קרנות ההשתלמות, ניסו פקידי האוצר ליצור שוויון הפוך על ידי נטילת הישגים ממי שכבר הצליח להרים את הראש. אם זה לא פאשיזם כלכלי, אז מה כן?מרגרט תאצ'ר שהלכה לעולמה לפני שבוע היתה בלי ספק אשת ברזל. היתה לה מנהיגות טבעית ויכולת הכרעה מדהימה. היא ייצבה את כלכלת בריטניה בתקופת השפל שלה, והשאלה הגדולה נשארה מאז פתוחה, האם המחיר היה שווה. כמו מצביא שכובש יעד בשדה הקרב עם יותר מדי הרוגים, כך התאצ'ריזם הכלכלי מעך והרס שכבות אוכלוסייה רבות באנגליה, שמלקקות עד היום את הפצעים.

התאצ'ריזם הכלכלי, שיש המכנים אותו עד היום ברוטלי וחזירי, הוא רלוונטי יותר מתמיד לגבינו האזרחים, קרי שכבות הביניים והמעמד הנמוך. כמו תמיד כשהקופה ריקה, בגלל ניהול לא אחראי, שלא לומר כושל, מחפשים את הכסף איפה שהכי קל לקחת אותו. תמיד קופצים לקרנות ההשתלמות של השכירים שהוא החיסכון הקטן והיחיד לפעמים של מעמד הביניים. בעיני זה עושק, שלא לומר פאשיזם כלכלי. יש אנשים עם שכר של 6000- 10,000, שקרן השתלמות של 50 אלף שקל היא עבורם כמו מים זכים בלב מדבר. לבוא ולשים יד על הכסף הזה, זה קזוס בלי, עילה למלחמה ולשביתות במשק. את זה הבין גם שר האוצר יאיר לפיד, שנסוג,

נכון לעכשיו ועד להודעה חדשה, מהכוונה לקחת מקרנות ההשתלמות. עד ששוב יהיה חסר כסף ושוב ייעשה ניסיון נואל לכסח את העמלים, שגם ככה לא מדביקים את יוקר המחיה. הטענה הכי הזויה של פקידי האוצר אומרת, שקרנות השתלמות יש רק לחלק מהשכירים וזה לא שוויוני שאין לכולם. אז במקום לחוקק בעניין חוקים ותקנות, מנסים ליצור שוויון הפוך על ידי נטילת הישגים ממי שכבר הצליח להרים את הראש. אם זה לא פאשיזם כלכלי, אז מה כן? אסור לגלוש במדרון התלול הזה ולהגיע למצבה של בריטניה בימי מרגרט תאצ'ר.

מרגרט תאצ'ר וראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר ז"ל
מרגרט תאצ'ר וראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר ז"ל (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות