fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המורה של המדינה

רגע אחרי שנבחרו המורים של המדינה, הנה סיפורו של ישראל דיין, מורה ואיש רוח מקרית חיים שנתן השראה ואהבה לתלמידיו
צילום: פוטוליה

עכשיו משנבחרו המורים של המדינה, כולם בוודאי אנשים שעושים מלאכת קודש בשדה החינוך, אני רוצה לספר על ישראל דיין שהיה מורה ומנהל בית ספר בקרית חיים. כשדיין נפטר בגיל 97 באו יותר מ-200 מתלמידיו, אנשים מכל קצווי ארץ, בכירים בביטחון, בכלכלה, באקדמיה, כולם באו לכנס שנערך לכבודו ולזכרו. מה גורם לאנשים בני 60 פלוס לעצור הכל ולבוא למפגן הזדהות שכזה, לא עם רמטכ"ל, לא עם אוליגרך, לא עם אמן דגול, אלא עם המורה שלהם מבית הספר העממי, המורה ישראל. נדמה לי שהתשובה ברורה. גם עוצמת השפעתו של האיש על חייהם והצלחתם וגם הידיעה שדור כזה של מורים הולך ופוחת, לצערנו.

ישראל דיין, שהיה מראשוני המורים בקרית חיים, למד הוראה בבית המדרש למורים בירושלים בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הוא היה מורה קפדן מעין כמוהו, מחמיר, אם תרצו, על העברית שתלמידיו דיברו, על ידיעת התנ"ך למרות שהיה חילוני גמור, על הבנת הטבע והגיאוגרפיה. רק בדבר אחד לא החמיר – ביחסו האישי האוהב לתלמידיו, שהבינו שמאחורי מעטה הקשיחות ניצב מורה דרך לחיים. הוא לקח אותם בשיעורי טבע לים והסביר להם על החולות, הצדפים והדגים, לקח אותם לנחל הקישון ושם בינות צמחי הנחל לימד אותם על דבורה הנביאה ועל הקרבות שהיו בארץ ישראל בזמן השבטים. לפעמים בשיעורי ספרות, נטה דיין להפליג במרחבי הזמן, כי הייתה בו השכלה אירופית קלאסית חובקת תרבויות, שלצערי אין לרוב המורים והמנהלים היום.

דיין היה מורה ואיש רוח שנתן השראה ואהבה לתלמידיו, לסביבתו ולארץ כולה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות