fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום שאחרי / ליאור רוזנפלד

מי יפצה אתכם ועל מה?
בוסתן בלהבות
צילום כבא מחוז צפון

עם שוך הלהבות יתחילו נפגעי השריפה לשאול מי יפצה אותם על ההרס והנזק שנגרם לרכושם ועל מה ניתן לקבל פיצוי. מאחר שנכון לשורות כתיבת אלה (יום רביעי) השריפה לא הוכרזה כאסון טבע לאומי, לא יתקבל ככל הנראה כל פיצוי ממשלתי. המשמעות: מי שלא ביטח את עצמו באופן פרטי יישא בנזקים מכיסו הפרטי. מי שביטח את רכושו בחברת ביטוח, יפוצה בהתאם לכיסוי שרכש וייצא בנזק מזערי ביותר, אם בכלל.

ליאור רוזנפלד (צילום באדיבותו)
ליאור רוזנפלד (צילום באדיבותו)

על מה כן ניתן לקבל פיצוי מחברות הביטוח? שלושת הביטוחים הנפוצים המכסים רכוש הם ביטוחי רכב, דירה ועסק לסוגיו השונים. ביטוח רכב: ביטוח מקיף מכסה נזקי אש לרכב או לחלקים ממנו. פיצוי על נזק תאונתי, לרבות פגיעה ברכב אחר, ישולם אם נאלצתם להזיז את הרכב בבהלה כתוצאה מהשריפה.

ביטוח דירה: כיסוי אש ובעירה מכוסה בביטוח הדירה, בין אם רכשתם כיסוי רק למבנה או רק לתכולה או לשניהם ביחד. הפיצוי יינתן לפי הכיסוי שרכשתם.

מה קורה אם המבנה מבוטח בחברה אחת ואילו התכולה מבוטחת בחברה אחרת?

מקרים כאלו נפוצים כאשר המבנה משועבד לבנק למשכנתאות ומבוטח באמצעות הבנק והתכולה מבוטחת באופן פרטי. בתרחיש שכזה יפצה אתכם כל מבטח בנפרד בהתאם לחבותו, מה שלא תמיד מבטיח התנהלות קלה בדרישת הפיצוי. ההמלצה היא לבטח את המבנה והתכולה אצל אותו סוכן ביטוח ובפוליסה אחת.

ביטוחי עסקים, משרדים ומלאכה: גם בפוליסות אלו כיסוי אש חל באופן אוטומטי בהתאם לכיסוי שנרכש _ ביטוח על המבנה, הציוד, הריהוט, המכונות והמלאי.

רגע לפני שאתם פונים לחברות הביטוח הנה כמה עצות מועילות:

* ודאו כי בכל הביטוחים הללו תהיו זכאים לפיצוי גם על נזק כתוצאה מכיבוי הדליקה כמו קצף או מים בהם השתמשו שירותי הכיבוי.

* מה קורה לאחר כיבוי השריפה? האם נזקי ביזה וגניבה לרכוש שנותר יכוסו? לא תמיד. בחלק מחברות הביטוח אין כיסוי לנזקי ביזה וחברות אחרות דורשות כתנאי לכיסוי הצבת שומר במקום השריפה.

* על פי מה ייקבע הפיצוי? בביטוח רכב _ על פי מחיר מחירון בניכוי מספר פרמטרים, כמו מספר הבעלויות, קילומטראז' ועברו של הרכב; בביטוחי הדירה והעסק _ על פי הרכוש המבוטח ובכפוף להוכחת שווי התכולה. לכן חשוב לבצע סיקור לתכולת הבית אחת לשנתיים~שלוש. את העתק דוח הסוקר רצוי וכדאי לשמור אצלכם ומחוץ לבית, מה שייקל עליכם לדרוש ולקבל פיצוי נכון ורלוונטי בעת שריפה.

* איך מגישים תביעה? חשוב להסתייע בסוכן ביטוח מורשה, חבר לשכת סוכני הביטוח בישראל, שיכווין אתכם בעצות מקצועיות ונכונות, יזמין עבורכם דוח שמאות מסודר ולאחר מכן ידאג לכם לפיצוי הולם ונכון מחברת הביטוח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות