fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החיים חזקים מכל אדמה

מחיר כבד. נדב אייל ואלכסנדר ווצ'יץ' (צילום מסך: מתוך ערוץ 10)

אחד ההישגים העיתונאיים החשובים של השנה שייך לנדב אייל מערוץ 10, שעשה סדרת כתבות על התפוררות יוגוסלביה לשש מדינות במלחמת האזרחים ועל הקרב הבלתי נגמר שהיה שם בין קרואטים, סרבים ובוסנים.

גולת הכותרת של הסדרה הייתה בראיון המרשים עם נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', שדיבר מדם ליבו על מלחמת האזרחים שגבתה מחיר כבד מכולם. בראיון סיפר על תחילת דרכו כבחור צעיר במפלגת ימין קיצונית תאבת טריטוריה, שחשבה על סרביה הגדולה ועל נקמה בקרואטים בגלל הטבח בסרבים במלחמת העולם השנייה. כיום ווצ'יץ' מתון ומפוכח, סיכן את חייו ונסע לסבריניצה כדי להניח פרחים על קבריהם של אויביו, ולנו, הישראלים, הוא אומר: אל תחיו בסכסוך קפוא, הטריטוריה לא חשובה, רק בני האדם. תתפשרו, זה הלקח שלנו הסרבים.

תוך כדי הראיון חשבתי על צחי הנגבי שלנו, שהתחיל כסמן ימני בפינוי ימית ב-1982. היום הוא יותר מפוקח ומתון בהרבה תחומים, וואולי דווקא מאנשים כמוהו, שעשו דרך בתוך הסכסוך המדמם שלנו, תבוא ההכרה, שלמרות הכל החיים יותר חזקים מכל אדמה וקבר כזה או אחר.

בראיון עם נדב אייל, אמר ווצ'יץ' משפט שלא אשכח לעולם: לכם יש את ירושלים, לכל עם יש את ירושלים שלו, ובסוף בסוף צריך להתפשר גם בעצב החשוף הזה שנקרא ירושלים, שהרים סביב לה ופנים רבות לה.

מחיר כבד. נדב אייל ואלכסנדר ווצ'יץ' (צילום מסך: מתוך ערוץ 10)
מחיר כבד. נדב אייל ואלכסנדר ווצ'יץ' (צילום מסך: מתוך ערוץ 10)

חשיפת יתר

אחת הסיטואציות המוזרות וההזויות בעיני היא חשיפת היתר בתקשורת שמקבלים עורכי דין של עבריינים וחשודים מכל סוג שהוא. דומה שהפרסומת הכי טובה לענף נעשית בסיועם של עורכי החדשות, שנותנים במה מוגזמת לאנשים שתפקידם לחזור במנטרה קבועה על חפותם של לקוחותיהם, והלקוח בדרך כלל עבריין מורשע שחובש לפתע כיפה והופך בן לילה לצדיק הדור, ילד טוב ירושלים, אדם שכל חייו דאג לנזקקים, העביר זקנות את הכביש, מתפלל מדי בוקר לבורא עולם ואין לו שום קשר למה שמיוחס לו.

אם כך פני הדברים, מדוע לא לתת תגובה קצרה בכתב ממשרד עורכי הדין? לאלוהי החדשות פתרונים. שיא חדש קבע יוסי כהן, עורך דינה של שרה נתניהו בסוגיה זאת. האיש דיבר על הלקוחה שלו כמי שבסך הכל הזמינה חמגשיות ב-20 שקל – ממש לעג לרש – כאשר בקצה האחר של המסך, מופיעות חשבוניות שמספרות באותיות ומספרים של קידוש לבנה על הזמנות של 25 אלף לחודש ממסעדות פאר בירושלים. ולאן הלך כל האוכל הטוב הזה? בטח לחברים של מני נפתלי מהפלוגה בצבא.

יש גבול כמה אפשר לבזות את האינטליגנציה של הציבור בעזרת עורכי דין, שבסך הכל מנסים לעשות עבודתם נאמנה. זה מיותר, משעמם, וזה גם עשיית סיבוב מצידם על חשבון משפחת נתניהו, בבחינת פרסום חינם בפריים טיים. הגיע הזמן שעורכי החדשות יתחילו להפחית את זמן המסך של הפרקליטים. הגיע הזמן שהקאובוי שרוכב על סוסו המשעמם יגיע לעיירה או לכותלי בית המשפט ושם יפסוק את פסוקו. ולשרה נתניהו אני מאחל שתצליח להוכיח את חפותה ובא לציון גואל. מקומם של משפטים בהיכל הצדק ועל המסך הטלוויזיה.

מכבי והפועל

דומה שהטבלה בכדורגל שלנו התהפכה על ראשה. הפועל חיפה בצמרת הגבוהה ואילו מכבי מדשדשת בתחתית עם שני הפסדים הכי לא צפויים בפתיחת העונה.

אחרי שלושה מחזורים וכדורגל רע ומרגיז בראשית השבוע בעכו, הגיע הזמן לחשבון נפש, הגיע הזמן לשאול את שאלת השאלות – מה בדיוק עושה הקבוצה באימונים והיכן אשמת המאמן – אם אכן זו קיימת? אחרי הפתיחה הגרועה מול בני יהודה, הגיע המשחק בעכו, ואותו סיפור חזר על עצמו. קבוצה אחת ביתית מתגוננת וקבוצה שנייה משחקת מסירות בעיקר לאחור, מסירות שמעידות שלא הסיקו מסקנות נכונות מההפסד הצורם במחזור הפתיחה. וההרכב, רחמנא ליצלן. נכון שלמאמן יש יותר מידע מלכולנו על איכות שחקניו, אבל לפעמים מה שש"ג יודע, גם מנהל המפעל עצמו לא למד. נגד בונקר צריך מובילי כדור טובים, דריבליסטים כמו סולליך, חלוצים מהירים כמו רוקאביצה ושחקן קישור הגנה בנוסח נטע לביא. והכי חשוב – לא לפחד להניע למעלה, להעביר את המשחק לרחבת היריב ולתקוף מהאגפים גלים גלים. ם זה לא קורה ב-20 הדקות הראשונות, המאמן חייב לעשות חילופים מהירים כדי לשנות טקטיקה. כך או אחרת, אכזבה גדולה, ירידה בביטחון, ואיזה מסכנים האוהדים שאכלו להם את הלב. גם את השוער גלזר צריך להחליף באוהד לויטה כדי שיתמודד על התפקיד ביתר נמרצות וערנות.

ולגבי הפועל חיפה – אין מילים, ובהצלחה כמו בהצלחה – צריך רק לקוות שהמומנטום יימשך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות