fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזכות לאי הודאה

משה קצב

אני יודע שהדברים שאגיד ירגיזו רבים וטובים, אבל נדמה לי שיהיו גם כאלו שיסכימו איתי, אפילו אם הם מתי מעט. אני חושב שלנשיא לשעבר משה קצב, מגיע כמו כל אסיר שמתנהג טוב את זכות החנינה. כך הוא הנוהג. אלא שוועדת החנינה לא חוננת את מי שלא הביע חרטה על מעשיו.

משה קצב (אתר כנסת ישראל)

הנשיא קצב עבר את כל מסכת הייסורים שאדם יכול לעבור בכל הקשור לשכר ועונש. הדבר היחיד שנותר לו זה האמונה הפנימית שלו שהוא לא אנס, אמונה זו קשורה במבנה האישיות של האיש, ואין בה כל התרסה כלפי בית המשפט והשופטים שדנו אותו לכף חובה. אמרו חז"ל "סנהדרין שהוציאה להורג אדם פעם ב~70 שנה, נחשבת סנהדרין אכזרית". האם קצב, בינינו לבין עצמנו, לא נענש מספיק? האם רוצים שהוא יודה כדי לצאת ידי חובה ולקבל את החנינה? האם האיש, שהפך למושא של קלון ולעג, שנמרח בזפת וזכה לחיצים לכל אורך הדרך, לא נענש מספיק? אינני מרחם על קצב, אבל נראה לי שהאיש שהפך צל של עצמו, זכאי למנת הרחמים המינימלית של מדינת ישראל.

אי אפשר לקחת מבן אדם את האמונה שלו עצמו בכך שהוא לא אשם, ואי אפשר להתנות זאת בחנינה. יגידו שזה זלזול במערכת, יגידו שזו התרסה שלו, שהוא לא למד את הלקח, היתה לו עסקת טיעון נוחה ביד והוא ויתר עליה. האיש לא מודה וזאת זכותו ואמונתו ושארית כבודו. לדעתי יש לנתק את הזכות הזו מזכות החנינה, ולא לערבב בין השניים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות