fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דברים שרואים מכאן

איך מסביר תומך נלהב של הממשלה את מצבנו הלא מזהיר כאומה ומדינה? צ'רקס סוגר שבוע
אביגדור ליברמן (צילום: ויקישיתוף)
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן (צילום ארכיון)

השבוע יצא לי לשוחח על המצב עם חבר תומך נלהב של הממשלה. האיש עדיין חושב שאת יצחק רבין חיסל השב"כ בקונספירציה שנכשלה והובילה לרצח. לדעתו, כל מחדלי הממשלה האחרונים בכלל לא באשמתה, והוא בקלילות קובע סיבות קונספירטיביות לחלוטין, כמו למשל שמחירי הדיור נובעים לא ממדיניות הממשלה, אלא עקב רכישה מסיבית של דירות על ידי יהודים מהתפוצה שקונים בארץ בית מקלט ליום צרה בארץ הקודש, ועקב כך גורמים לביקושים ועליות מחירים.

לדעתו, את הסכסוך בינינו ובין הפלסטינים לא ניתן לפתור כיוון שהמלבים אותו הם שליטי הנפט הערבים שרוצים שהאש תכוון לפה ולא אליהם ואל שלטונם המושחת. שאלתי אותו על חוסר המשילות של ממשלת ה-61. השיב לי האיש שהכל קשור לסכסוכי שליטה וכסף שמוביל שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. ובכלל, הוסיף חברי, צריך לספח את רמת הגולן ולעזור לאסאד במלחמתו בדעא"ש תמורת הסכם שבשתיקה על סיפוח הגולן. זה מה שלדעתו ישראל גם רוצה וגם עושה.

כנראה שבמקום שבו אין מדיניות צומחים הסיפורים. זה הזכיר לי סיפור של דייג אחד, גם הוא חבר, שבטוח שכל הדגים ברחו מהארץ לים האגאי, ברודפם אחרי בנות הים היפות שמשכנן באי סירוס. סיפור פנטסטי לכל הדעות, בערך כמו הכריש שנשך אנשים בשארם אל שייך בסיני וחלק מהמצרים בטוח עד היום שהכריש עבד בשביל המוסד הישראלי.

מתחיל להיות חם וצריך לשתות הרבה ולחבוש כובע, אבל אין ספק שבסיפורי פנטזיות הפער בינינו לבין השכנים שלנו הולך ונסגר במהירות לא צפויה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות