fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באיזה צד מרוחה החמאה?

העם לא חושב שמצבו הוטב, שמחיר הגבינה והשמנת ירדו ב-20 אחוזים אלא מעריך שהממשלה עושה סיבובעל החלשים, כהרגלה בקודש
יאיר לפיד ותומכים
יאיר לפיד ותומכים בבוקר הבחירות בקרית ביאליק (צילום: רותם כבסה)

 

יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד (באדיבות אתר הכנסת)

בתור חובב מושבע של חמאות, להלן מכולות, להלן בתי קפה, פיצוציות ועוד כהנה מקומות שבהם העם אומר את דברו, עשיתי סיבוב לבדוק האם שר האוצר יאיר לפיד, בהחלטתו לפקח על מחיר הגבינה והשמנת, ולהוריד אותם ב-20 אחוז, הטיב עם העם.

אז זהו, שהעם לא חושב שמצבו הוטב, אלא מעריך שהממשלה עושה סיבוב על החלשים, כהרגלה בקודש.

רוב בעלי המקומות טוענים שהממשלה הטילה בזמנו מיסים על האלכוהול ועל הסיגריות,  ששם הכסף הגדול. מסתבר שצריכת הסיגריות לא ירדה, ההיפך הוא הנכון, למרות עליות מחירים של עשרות אחוזים, אנשים לא ירדו בצריכת הסיגריות, אולי אפילו בצוק העיתים, הגבירו את הצריכה.

בתור מעשן לשעבר אני מבין לליבם של אלו שמסבסדים בעשן לא בריא את הוצאות הממשלה, ודוחקים את עצמם למטה. בתור בן אדם שאוהב את הסובלים, אני מזדהה עימם לחלוטין.

הממשלה בונה מדיניות כלכלית על חולשות אנוש. בפרפרזה על דבריו של בנימין נתניהו, אפשר לומר יעשנו, ישלמו – לא יעשנו, לא יהיה כסף ממשלתי. אני רק שואל את עצמי אם בוקר אחד נקום לעולם מתוקן שבו אף אחד בישראל לא יעשן ובכבישים לא יהיו פקקים, התחבורה תזרום ולא תהיה צריכה מוגברת של דלק.

מאיפה הממשלה תיקח כסף? אז זהו, שכרגע הממשלה בונה תקציב על חולשות אנוש, על עישון שהוא דבר מגונה, שלא לומר מזיק, ועל פקקי תנועה ועומסים בכביש שיוצרים ביקוש גדול לדלק, שנשרף לחינם, שמעצבן את הנהגים, אבל מכניס הרבה כסף לממשלה.

הפיקוח על המצרכים לא יועיל לטווח הארוך, המיסוי מדלק וסיגריות ימשיך לחנוק את הציבור, הפריירים לא מתים, רק הממשלה עושה פופוליזם זול. במקום לקבל החלטות מדיניות הרות גורל, לרווחת העם, בנושאים הרי גורל כמו מלחמה ושלום, כמו דיור והפשרת קרקעות, משחקים בגבינה ושמנת. בתור בן אדם שאוהב את הסובלים, אני מזדהה עימם לחלוטין.

הממשלה בונה מדיניות כלכלית על חולשות אנוש. בפרפרזה על דבריו של בנימין נתניהו,
אפשר לומר יעשנו, ישלמו – לא יעשנו, לא יהיה כסף ממשלתי מנקודת מבט לא שיפוטית,
סנודן יכול להיחשב גם כזה שהציל את תעשיית הביון האמריקאית מאיבוד פרופורציות וגלישה
למקום המסוכן של שליטה טוטאלית במידע, שיכול להיות מכוון נגד כולם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות