fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארדואן והסולטנים

חברים שלי שחזרו מתורכיה, מספרים על יחס מדהים לישראלים. העם התורכי פשוט אוהב אותנו. אנו דומים להם יותר מדי מכדי שהם יפנו לנו עורף
ראש ממשלת טורקיה, ראג'יד ארדואן
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

זה לא רק עניין כלכלי, זה מעבר לכך. החילונים בדרום תורכיה במקומות הנופש הינם בעלי אוריינטציה אירופית והם אינם מאושרים, בלשון המעטה, מניסיונותיו של ארדואן להוביל את תורכיה לתקופות של המאה ה-19, לעידן דתי איסלמי.

חבר מתורכיה שלח לי מייל ובו הוא מפציר בי להפליג הקיץ לכיוון כפר הולדתו ולפגוש אותו. בהמשך להזמנה הוא מספר שהמחאה התורכית האותנטית היתה ועודנה מאבק קיומי של החילונים על צביונה של תורכיה כמדינה שאותה הפך אתא תורק, אבי האומה המודרנית, לחילונית ועכשיו ארדואן מנסה להפוך את הקערה על פיה. גם אצלנו וגם אצלם, יש זהות גורל בנושא הדתי וניסיונות לחזור אחורה.

ראש ממשלת טורקיה, ראג'יד ארדואן
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

החרדים דפקו אותנו פעמיים
גם לא משרתים בצבא, וגם דופקים את אלו ששירתו ורוצים להתפרנס בכבוד. נשמע אבסורדי, נכון? זוהי מציאות עגומה ועל פרנסי הציבור לעשות הכל כדי לבטל את רוע הגזירה תורכיה והעם התורכי הם הרבה יותר מאשר מה שארדואן מנסה לעשות ולהוכיח, ואסור לנו לתת לפוליטיקאי כזה או אחר לחבל במרקם היחסים היפה שיש בינינו ובין האוכלוסייה התורכית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות