fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנשי האור

וגם מתכון של צ'ורוס, סופגניות דרום אמריקאיות הורסות
צ'ורוס [צילום: סיגלית הופרט שגב]

 

מאת סיגלית הופרט שגב

כל החיים שלנו אנחנו מכבים נגד יוונים, בכל מקום ובכל תחום. כי תחשבו על זה, אם לא היו אנשי החושך, איך היינו יכולים לדעת מי הם אנשי האור? איזה נחמד זה לחשוב על עצמך כאיש אור. אצלי זה מתקשר ישר לאבירי הג'דיי הנלחמים עם חרבי האור שלהם נגד הכוח האפל ברחבי הגלקסיה הקסומה של מלחמת הכוכבים. למעשה, אנחנו חלק מהזמן באמת כאלה, ובחלק מהזמן אנשי חושך. ככה זה, כך ברא אותנו הטבע, הפכפכים, שואלים את עצמנו מה האינטרס שלנו על כל צעד ושעל. אני מאמינה שברוב המקרים כוונותינו טובות. אנחנו רוצים טוב ומאחלים טוב, אבל טוב הוא מושג חמקמק ובעיקר יחסי. מה שטוב לי, לא טוב למישהו אחר וכך יוצא שבמקום טוב יוצא לא פעם רע. זה גם תלוי בנקודת המבט, באיזה צד אתה? כל אלה שמסכימים איתי הם אנשי אור כמובן וכל אלה שלא, נמנים עם מחנה החושך. את זה חושבים גם אלה שהיו בצד שכנגד, היווני. אני בטוחה שהם גם האמינו בצדקת דרכם, האמינו שהם בעצמם אנשי אור.

צ'ורוס [צילום: סיגלית הופרט שגב]
צ'ורוס [צילום: סיגלית הופרט שגב]
במקום סופגניות קבלו מתכון לצ'ורוס, סופגניות דרום אמריקאיות הורסות. מי שיודע להכין פחזניות, זה בדיוק אותו דבר רק מטוגן.

המצרכים: 1 כוס מים, 100 גרם חמאה, 2 כפות סוכר, 1/4 כפית מלח, 1 כוס קמח,
3 ביצים גדולות, שמן לטיגון עמוק, סוכר לגלגול, גנאש שוקולד _ 120 גרם שוקולד מריר מומס בחצי כוס שמנת מתוקה.

אופן ההכנה: מביאים לרתיחה מלאה בסיר מים, חמאה, סוכר ומלח.
מוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים נמרצות עד לבצק חלק ללא גושים. ממשיכים לבשל תוך ערבוב במשך דקה, עד שהבצק מתגבש לכדור חלק ונפרד מדפנות הסיר.
מסירים מהאש ומעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה. מפעילים את המיקסר במהירות בינונית במשך דקה, לצינון של הבצק.
מוסיפים את הביצים אחת אחת תוך כדי עיבוד, עד לקבלת בלילה סמיכה ואחידה. לא מוסיפים ביצה אלא רק לאחר שקודמתה נבלעה בתערובת. הבצק יתפרק לגושים, וזה בסדר: ממשיכים לעבד והבצק מתחבר מחדש לבלילה מבריקה.
על ידיות של סיר גדול קושרים חוט עמיד בחום משני הצדדים או מעמידים לידך מישהו עם מספריים. מחממים בסיר שמן לטיגון עמוק.
מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם פייה משוננת בקוטר 1 ס"מ ומזלפים לשמן הרותח. לחיתוך הזילוף משתמשים בחוט שקשור על הסיר. מטגנים מכל הכיוונים עד להזהבה. מוציאים מהשמן ומניחים על נייר סופג.
מגלגלים בסוכר ומגישים. הכי טוב עם גנאש שוקולד ליד להשלמת החטא.

חנוכה שמח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות