fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אינדיאנים בשמש

תקרית החייל היורה בחברון היא סיפור חוצה ומפלג בחברה הישראלית, ויותר משיש פה שוגג, פחד והריגה בתנאי קרב, יש פה ויכוח ערכי על הצבא הישראלי
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

לא אהבתי את עצרת התמיכה של הימין בחייל שירה במחבל בחברון. היה שם משהו טוטאלי שלא מקבל שום עמדה אחרת. דגל ישראל בצד דגל להב"ה, בצד שיסוי נגד עיתונאים, זה משהו בוטה ומחרחר מדון. אינני יודע אם העצרת תעזור לחייל, שיעמוד לדין, אבל בלי שום ספק, משפחתו של אלאור עזריה קיבלה חום וחיבוק מאנשים והיא כנראה זקוקה לזה.

צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

הסיפור הזה הוא סיפור חוצה ומפלג בחברה הישראלית, ויותר משיש פה שוגג, פחד והריגה בתנאי קרב, יש פה ויכוח ערכי על הצבא הישראלי. הצבא הישראלי שבו היה לי כבוד לשרת בו 25 שנה כלוחם בסדיר ובמילואים, חרת על דגלו לא להרוג שבויים ולא להתעלל בגוויות. זו הנראות שלנו כלפי עצמנו וכלפי ידידינו בעולם. נכון שהיו מקרים שבהם קצינים וחיילים הפרו את הכלל הזה והרגו שבויים, אבל אלו מקרים יחסית מעטים לעומת גודל הסכסוך וסדר גודל הקרבות ב-67 שנות המדינה. המקרה המפורסם ביותר של הריגת שבוי בשדה הקרב הוא של תת אלוף בחיל האוויר, שלא קודם להיות מפקד החיל בגלל שנקט בצעד חריג של הריגת שבוי. צריך לזכור שאצבע קלה על ההדק מוליכה צבא שלם למחוזות לא מוכרים לנו, כמו שקרה במלחמת האזרחים בספרד ובמלחמת עולם השנייה באירופה. אכזריות יתר היא תמיד דבר שיכול להתהפך עליך. אסור להחדיר בצה"ל שנאה אתנית, אלא מאבק צודק נגד טרור ואין לערבב בין הדברים.

לאינדיאנים במאה ה-18 היו שני סוגי ענישה לגונבי סוסים וציידים פולשים. מוות בירי לפולש אינדיאני ומוות בעינויי תופת במשך ימים ארוכים לפולש לבן. זה לא עזר לאיש ותרם רק לחיסול פנימי של האוטונומיה שלהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות