fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבת נשים

"את כוח האהבה הנשי שגיליתי בחודשים האחרונים אף גבר לא ייקח, כמו גם את אהבתן האולי שונה אך בהחלט לגיטימית לאלוהים", סיגלית הופרט -שגב בטור מעניין על אהבה וחיזוק לנשות הכותל
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

תמיד אומרים על נשים שהן לא יודעות לפרגן האחת לשניה, שהן מקנאות וגם כשיש חברות היא מתקיימת כל עוד לא צפוף מדי ולא צריך לתפוס מקום. אני רוצה לספר לכם על אהבה אחרת, אהבה שמתקיימת למרות קשיים, למרות כל הסיכויים. כמו אהבתה של רות לנעמי, אהבה של אישה לאישה, אהבה שאינה תלויה בדבר.

"אל תפגעי בי לעזבך, לשוב מאחרייך, כי אל אשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין, עמך עמי ואלוהייך אלוהי, באשר תמותי אמות ושם אקבר, כה יעשה ה' לי וכה יוסיף כי המוות יפריד ביני ובינך" אמרה רות לנעמי. רות הנסיכה היפה, רות הגוייה, שיכלה לחזור לחיים מלאי נוחות בארמון אביה והחליטה למרות הכל לדבוק בחמותה היהודיה, לא לעזוב אותה לבד, שכן באותם הימים לא היה קיום לאישה לבדה, אלא אם כן היא אשת איש, בת לאב או אמא לבן זכר והרי כל אלה נשללו מנעמי שכן בעלה ובניה מתו. רות הלכה איתה לעוני מחפיר בממלכת יהודה ובכל זאת הלכה איתה ולא זו בלבד, קשרה את גורלה לגורלה של נעמי.

מגילת רות לא היתה יכולה להיכתב בימינו כי היא סותרת למעשה את כל מה שהממסד הרבני מאמין בו ומטיף לו, היא בטח לא יכלה להתקדש במעלה הגבוהה ולהיקרא מגילה אשר נכללת בספר הספרים. מגילת רות מסמלת את היהדות הפתוחה, האחרת, הסבלנית, המקבלת כל אחד באשר הוא אדם, כמו שהוא, כמו שברא אותו אלוהים בצלמו. הרי לולא היא, לא היה בית דוד וללא בית דוד לא היה נבנה בית המקדש.

בימים אלה אנו שומעים על מאבקן של נשות הכותל להתפלל אל אלוהים כפי שהן חושבות ומרגישות בעזרת הנשים אשר ברחבת הכותל המערבי. הדבר נמנע מהן על ידי אותו ממסד סגור שרואה רק דרך אחת ולא מקבל אף אחד שלא דומה לו לשורותיו ושהגדיל לעשות ומרוב פחד אף חוקק חוק על מנת למנוע זאת. דבר הסותר את רוח מגילת רות ואת היהדות היפה, המקרבת, שאליה נשאו עינים כל אומות העולם.

נשים יכולות לאהוב האחת את השניה אהבת אמת. מי שאומר את ההיפך הם גברים פחדנים שעובדים בשיטת ההפרד ומשול. את כוח האהבה הנשי שגיליתי בחודשים האחרונים אף גבר לא ייקח, כמו גם את אהבתן האולי שונה אך בהחלט לגיטימית לאלוהים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות