fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תבעה כרבע מיליון שקלים, קיבלה 0 שקלים

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתה של מנהלת הכספים של תאגיד מעיינות זיו, שטענה לפיטורים משיקולים לא מקצועיים. "נחה דעתנו כי פיטוריה של התובעת בוצעו משיקולים סבירים וענייניים ולאחר שניתנה לה זכות שימוע כדין", פסקה השופטת

 

עו"ד יניב ברוך (צילום: רפאל צלמים)
עו"ד יניב ברוך (צילום: רפאל צלמים)

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דחה לאחרונה, לאחר כחמש שנות דיונים משפטיים, את התביעה שהגישה מנהלת הכספים של תאגיד המים מעיינות זיו נגד התאגיד, בטענה כי פיטוריה נבעו משיקולים לא ענייניים ולא מקצועיים. בתביעתה, העלתה מנהלת הכספים טענות רבות, ביניהן טענות אישיות כלפי נושאי המשרה בתאגיד – יו"ר הדירקטוריון גלינה אמדור ומ"מ מנכ"לית התאגיד אביטל בורשטיין-בוחבוט. לטענתה, היא פוטרה לצורך השתלטותה של בורשטיין על התאגיד, ומשכך היא זכאית לפיצוי כספי של 240 אלף שקלים ולהשבתה לעבודה.

בפסק הדין, המשתרע על 46 עמודים, ניתחה השופטת את טענות התובעת ודחתה אותן אחת לאחת, לרבות טענותיה ל"מאפיה שכונתית" ו"פעילות פוליטית אסורה". מלבד פגם "צורני טכני" לכל היותר, לפיו לא כל הדירקטורים חתמו על החלטת הפיטורים, דחה בית המשפט את כל טענותיה של התובעת. "נחה דעתנו כי פיטוריה של התובעת בוצעו משיקולים סבירים וענייניים ולאחר שניתנה לה זכות שימוע כדין", נכתב בפסק הדין.

מנגד, בית המשפט קיבל את עמדת התאגיד, לפיה התובעת קיבלה הודעה מוקדמת "ביתר", כלומר: חודשיים מעבר למוסכם בהסכם העסקתה, ומשכך עליה להשיב חודשיים שכר לנתבעת. אלא שבהתחשב ב"פגם הצורני", החליט בית המשפט "לקזז" את השכר שעל התובעת להחזיר מ"הפגם הצורני" באופן הבא: "שני הסכומים יתקזזו באופן הדדי האחד מן השני". התוצאה האופרטיבית היא שבתביעה של מנהלת הכספים בסך 240 אלף שקלים, היא קיבלה בסופו של דבר 0 שקלים, וזאת לאחר שכבר שילמה הוצאות לתאגיד בגין הסעד הזמני בסך של 4000 שקלים.

עו"ד יניב ברוך, שייצג את התאגיד, מסר בתגובה: "לאחר שמיעת ראיות הצדדים עד תום, הוציא בית הדין תחת ידיו פסק דין רחב היקף, מנומק ומפורט, שבו דחה את מלוא טענותיה של התובעת, הן כלפי התאגיד והן כלפי נושאי המשרה בו, ובמיוחד כלפי יו"ר הדירקטוריון אמדור וכלפי מנכ"ל התאגיד בפועל בורשטיין-בוחבוט. בית הדין לא מצא כל דופי בהתנהלותה של בורשטיין ובניקיון כפיה, תוך קביעת ממצאי מהימנות נוקבים וחמורים כלפי התובעת, וזאת בלשון עדינה, על פיו דומה, כי התובעת 'רואה צל הרים כהרים'".

למרות פניות חוזרות ונשנות, לא התקבלה תגובתו של עורך דינה של מנהלת הכספים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות