fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל עכו: 100 אחוז תפוסה בהצגות

פסטיבל עכו ננעל אמש (חמישי) בהצלחה והוכרזו הזוכים הגדולים. ההצגה הטובה ביותר: "פוליו" ופרס הטקסט ניתן להצגה "אנו בונים פה נמל". 100 אלף איש ביקרו בעכו בארבעה ימים. "השנה, הייתה תחושה שהמבקר נמצא באחת מערי אירופה", סיכם מנכ"ל הפסטיבל
הצגת השנה - פוליו
הצגת השנה - פוליו (צילום: יוהן שגב)

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר ננעל אמש (חמישי). במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, שחגג 33 שנה, קהל רב פקד את העיר וצפה במופעים ובאירועים השונים, והוכיח שוב את חשיבותו של פסטיבל עכו כאירוע אמנותי מוביל בעולם התיאטרון הישראלי, אירוע שמאפשר לאמנים לפתח וליצור תיאטרון מקורי, נועז ואחר.

הפסטיבל הקיף השנה, למעלה מ-500 הופעות של כ-70 מופעים ואירועים שונים מהארץ והעולם, ו-11 הצגות. כולן היו בתפוסה של 100 אחוז ומאות מבקרים נותרו ללא כרטיסים. רחובות עכו ואולמות האבירים גדשו קהל רב, שהגיע לצפות במגוון הצגות התיאטרון והאירועים השונים. אמש הוכרזו גם הזוכים בתחרות.

הצגת השנה - פוליו
הצגת השנה - פוליו (צילום: יוהן שגב)

הזוכים בפסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר 2012

ההצגה הטובה ביותר: "פוליו"

הפרס הוענק על ידי ועדת הפסטיבל בסכום של 15 אלף שקלים. "הצגה העוסקת בתרבות הזיכרון בהוויה הישראלית, הצגה מתריסה, פרובוקטיבית, סרקסטית ומרגשת, המבקרת את תפקידה של מערכת החינוך. מעמידה את בית הספר כמשל לכישלון בנייתו המלאכותית – והזהותית של התלמיד ומעלה שאלות נוקבות לגבי תפקידם של טקסים. ההצגה משכילה להשתמש במרכיבי השיח הרב תרבותי ובבדיקה נועזת ופורצת גבולות של מיתוסים וטקסים מקומיים תוך שימוש מרתק במבנה ואוכלוסיית בית הספר, ובקהילת ההפקה ליצירת שפה ייחודית משלה".

פרס הטקסט הבימתי הטוב ביותר:"אנו בונים פה נמל"

הפרס המוענק מטעם עיריית עכו על סך 10,000 שקלים. והוענק לכותבי ההצגה: אנה כהן-ינאי, יונתן קונדה, נטע וינר.
ההצגה "אנו בונים פה נמל" נבחרה על ידי חבר השופטים כראויה לפרס ראש העיר "על טקסט פרפורמטיבי מובהק ורב רובדים, שנון בצורה בצורה יוצאת דופן, חד, רווי משחקי מילים והרמזים למקורות תרבותיים מסורתיים וחדשנים ובה בעת טעון באמירות חברתיות, תרבותיות ופוליטיות נוקבות. הטקסט שטותי וחכם וקופץ ממשלבי לשון בלוליינות מבריקה".

אנו בונים פה נמל
הטקסט הטוב ביותר. אנו בונים פה נמל. (צילום יוהן שגב)

מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש מסר: "לפי ההערכות, למעלה מ-100 אלף איש ביקרו השנה באירועים השונים. נרשמה תפוסה של 100 אחוז באולמות, מאות מבקרים נותרו ללא כרטיסים להצגות השונות". השנה, הייתה תחושה שהמבקר נמצא באחת מערי אירופה".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "אלפי המבקרים שפקדו את פסטיבל עכו הם ההוכחה להצלחתו של הפסטיבל הישראלי לתיאטרון אחר שמדי שנה מאפשר לציבור שוחרי התרבות ליהנות מחוויה תיאטרלית. הפסטיבל היה ססגוני, ייחודי ומגוון על רקע אתריה הקסומים של העיר עכו – עיר תרבויות הים התיכון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות