fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוק, נוסטלגיה ואריק איינשטיין

אוהבים את אריק איינשטיין? קבלו המלצה חמה: ביום חמישי הקרוב באולם המופעים של כברי להקת "מקלט 18" תחזיר אתכם לשנות ה-60 וה-70 עם מיטב השירים
"זו מוזיקה טובה וחשובה". מקלט 18 צילום: ליאור סבו
"זו מוזיקה טובה וחשובה". מקלט 18 צילום: ליאור סבו

ביום חמישי הקרוב, 27 בחודש, תופיע באולם המופעים בקיבוץ כברי להקת "מקלט 18" בערב שמוקדש כולו לשיריו של אריק איינשטיין במלאות שנה למותו. הלהקה, שכל חבריה הם מהצפון, פועלת כ~10 שנים, כאשר ההרכב שלה השתנה כמה פעמים. יגאל באום, תושב רקפת במקור והיום חיפאי, בסיסט הלהקה: "לפני כארבע שנים יזמנו את ההפקה שנקראת 'מופע המחווה לאריק איינשטיין', כי חיפשנו משהו מיוחד שאף אחד לא עשה, שיש לו דרישה ושהוא רוק ומצאנו את זה. להפתעתנו, גילינו שכמעט אף אחד לא נוגע במשבצת של הרוק הישראלי הישן של שנות ה-60 וה-70. מאז, זה מה שאנחנו שעושים. אנחנו נאמנים למקור, כמעט לא משנים את הגרסאות, מקפידים על איכות ורמה גבוהה".

"זו מוזיקה טובה וחשובה". מקלט 18 צילום: ליאור סבו
"זו מוזיקה טובה וחשובה". מקלט 18 צילום: ליאור סבו

חוץ מבאום חברים בלהקה דורון ליברמן ממושב שפר, המתופף, יניב סבו מרקפת הקלידן, מוטי פולק, הסולן, גם הוא מרקפת ועודד שמואלי מקיבוץ גינוסר, הגיטריסט. באום: "למוטי הסולן יש קול שמאוד דומה לאריק. הוא גבוה כמוהו ומזכיר אותו במראה. הוא יליד תל אביב ובילדותו היה מהילדים שרדפו אחרי אריק וחבורתו ברחוב. הוא מחובר לזה רגשית ואוהב את זה וכך גם כל הלהקה".

במופע שנקרא "שנה לאריק" הם ינגנו וישירו רק שירי רוק, רובם משנות ה-60 וה-70. באום: "התקופה הזאת, היא, בעינינו, פסגת היצירה של אריק. הוא עשה פריצת דרך במוזיקה הישראלית. הוא יוצר חשוב מאוד כי הוא הביא את הרוק למיינסטרים. השילוב שלו בשנים האלה עם שלום חנוך, שם טוב לוי, מיקי גבריאלוב ועוד הם מבחינתנו פסגת הרוק הישראלי ואנחנו חושבים שזו מוזיקה טובה וחשובה".

הפקת המופע היא של הלהקה ושל שי פנקס מפיק הלהקה. תחילת המופע בשעה 21:30.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות