fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם הסתיו חזרו הציפורים

זה שם התערוכה שתיפתח בשבת הבאה במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי. במרכזה: צילומי הטבע של רובי זילברשטיין ז"ל משכניה, מי שעמד בראש פרויקט "נערי רפול"
"מדובר פה ביופיו של הטבע". צילום של רובי זילברשטיין
"מדובר פה ביופיו של הטבע". צילום של רובי זילברשטיין

המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל חי, מציג, כחלק מאירועי פסטיבל "חורף של ציפורים", את תערוכת הצילום המרגשת "עם הסתיו חזרו הציפורים…" של הצלם רובי זילברשטיין ז"ל משכניה.. את התערוכה אצר אריה שגיא-סצ'י ויזמה משפחתו של זילברשטיין. הפתיחה החגיגית תתקיים בשבת, 16 בחודש בשעה 13:00 ותינעל ב-14 בדצמבר.

שני מרכיבים מרכזיים בלטו באישיותו המיוחדת של רובי זיברשטיין – חינוך ויצירה אמנותית. את המצלמה, שצילמה אז בשחור לבן, גילה בהיותו חייל. הוא נשבה בקסמו של הצילום והתרכז בעיקר בצילומי טבע, אך המצלמה ליוותה אותו לכל מקום, אפילו לפגישה הראשונה עם סבינה, לימים רעייתו. בביתו הכין מעבדה לפיתוח צילומים ופיתח את התמונות לבדו בשיטות הישנות. רק לפני חמש שנים, כאשר יצא לפנסיה מקריירת החינוך, החליט זילברשטיין להעמיק את הידע בתחום ונרשם לסדנת צילום בטכניון.

רוב צילומי הטבע בתערוכה צולמו בבריכות הדגים במעין צבי, עמק בית שאן, שכניה, כפר מסריק והכנרת, והם מציגים פעילות ציפה של עופות מים מקומיים וכן את תופעת הנדידה של עופות גדולים.

זילברשטיין אמר לפני מותו: "אני מעוניין להעביר את התחושה של המקום, את הייחודיות שלו. מדובר פה ביופיו של הטבע ואנשים לפעמים לא מעריכים או לא מכירים אותו. מעבר לכך, זו פשוט הזדמנות להראות כי הטבע הוא משהו ייחודי שצריך לשמור עליו".

כאיש חינוך, זילברשטיין הקדיש את מרבית חייו הבוגרים לטיפוח וקידום הנוער. הקשר המיוחד עם בני הנוער החל עוד כששירת כקצין בחיל החימוש. מי ששירת אז בדרגת אלוף ולימים מונה לרמטכ"ל רפאל (רפול) איתן, פנה אליו וביקש ממנו שיעמוד בראש פרויקט חדש, שמאוחר יותר זכה לכינוי "פרויקט נערי רפול".

זילברשטיין נענה לאתגר, הוא הקים וניהל את "שמשון" – בית ספר מקצועי שהוקם בשטח בסיס צבאי של חיל החימוש סמוך לצומת גולני, אליו הגיעו יהודים, דרוזים ונוצרים. משימתו הייתה להעניק מסגרת לבני הנוער שנפלטו ממסגרות החינוך הרגילות, להקנות להם מקצוע ולהכשירם לשירות משמעותי בצבא.

הוא השקיע במשימה זו את כל כוחו ונשמתו, וראה בכל נער ונערה שסיימו את בית הספר והתגייסו לצה"ל, גאווה והצלחה גדולה.

סבינה זילברשטיין: "רובי ייחל כל ימיו לערוך תערוכה לצילומיו, ואנחנו מרגישים שהגשמנו את חלומו. התלבטנו רבות איזה שם להעניק לתערוכה. באחד האלבומים שלו מצאנו שרובי כתב הצעה לשם לתערוכה שייחל שתהיה לו, מתוך שירו של יורם טהר לב: 'עם הסתיו חזרו הציפורים…', וזה השם שנבחר".

"מדובר פה ביופיו של הטבע". צילום של רובי זילברשטיין
"מדובר פה ביופיו של הטבע". צילום של רובי זילברשטיין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות