fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה זאת אהבה?

טיפים לזוגיות טובה

חדווה יחזקאלי, סגנית ראש עיריית חדרה, נשואה לאבי 40 שנה:"צריך סבלנות, אורך רוח, ובעיקר להתעלם מחסרונותיו ומגירעונותיו של בן הזוג. זה הטיפ הכי חשוב, כי בסופו של דבר אף אחד לא מושלם. צריך לפעמים לקבל דברים כמו שהם ולהמשיך הלאה. סבלנות ואורך רוח מכילים בתוכם את כל האלמנטים הקשורים בשיתוף פעולה, שזה גם דבר חשוב מאוד בזוגיות".

חדווה יחזקאלי
מחזיקה בקלסרים. חדווה יחזקאלי (צילום: איילת קדם)

חני ליבנה, זמרת, נשואה לאיתן שש שנים:"הכי חשוב זה לראות את הצורך של השני, לא רק את הצורך שלך. לא לחשוב כל הזמן מה מתחשק לי, מה אני צריכה, לא לראות דברים רק בעיניים שלי. חשוב מאוד לראות, בלי ביטול עצמי כמובן, את הצרכים של הצד השני. את הצורך שלו ולגלות הבנה לצרכים הללו.

"בסופו של דבר חשוב לשמור על טוהר שפה, מילים טובות, להרגיש הכי בטוח בבית. לא להיות פוגעני וטובעני. לא להסתכל על בן הזוג כמי שאפשר לנצל אותו, הוא לא פה כדי להשתמש בו. זה נורא חשוב. וכמובן לדעת לפנות מקום".

חני ואיתן ליבנה (צילום עצמי)
חני ואיתן ליבנה (צילום עצמי)

שי מנשס, מפיק אירועים, נשוי 11 שנה למיטל:"הכי חשוב זה להיות אמיתי קודם כל עם עצמך, ואז ברור שתוכל להיות אמיתי עם בת הזוג. ברגע שאתה אמיתי ושלם, יש אמון בבית, יש כנות בבית, יש חופש. כמובן שחשוב גם לפרגן, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. ולשמור על הדברים הקטנים: תמיכה, אוזן קשבת, לחגוג ימי הולדת, פרח ביום שישי, לגוון כמה שיותר".

שי ומיטל מנשס
שי ומיטל מנשס (צילום עצמי)

יוסי ורחל פאוקר נהריה: "קודם כל להיות חברים, כבוד הדדי ואחר כך, רצוי שתהיה לשניהם השקפת עולם ורקע תרבותי דומה, שיתעניינו באותם נושאים ויחלקו טעם דומה בבידור ואוכל".

רחל ויוסי פאוקר צילום: תאיר פז
רחל ויוסי פאוקר צילום: תאיר פז

רוזי כהן (בעלת בוטיק לבגדי נשים), נהריה: "קודם כל, בעל ואישה צריכים להיות חברים טובים, עם תמיכה הדדית ובלי שקרים, שמאוד לא בריאים לזוגיות".

שלמה שרביט
שלמה שרביט (צילום עצמי)

שלמה שרביט, מעלות: "אני נשוי 37 שנים משנת 1976. הפרגון ההדדי והחיזוקים בין בני הזוג חשוב מאוד. כאשר שני בני הזוג עוסקים בעבודות ציבוריות, כדוגמת אחות (אשתי) ואני במשטרה בעבר, התמורה שאנו נותנים על מנת לשרת את הציבור גורמות לעיתים למעט חיכוכים .גידול הילדים במשותף ומתן חופש לביצוע הנאות אישיות, כגון משחקי רשת וריקודי עם מצד אשתי או וההבנה לביצוע שלי במשחקים כמו באולינג מסייעות לקשר .החיבור המשפחתי גורם להנאות וחוסר מריבות ונסיעות משותפות, הן לאירועים והן לטיולים, גורמות לאחווה משותפת".

שפרה וקנין, חברת מועצה, שלומי: "אני נשואה מזה 26 שנה למיכאל ואימא לשלושה בנים- שי, טל וגל. ככל שעובדות השנים, אני חשה לבן זוגי קשר יותר ויותר עמוק, עם חיבור נפשי. לדעתי, השותפות-חברות זה הדבק שגורם להישאר ביחד ומוסיף לאהבה, שבונה את עצמה וגדלה ככל שעוברות השנים. הטיפ שלי, הוא לדאוג כל שבוע לכמה שעות של זמן איכות זוגי ביחד- נסיעה קצרה, ארוחה, כמה שעות בים- כל דבר שמנתק ומוציא מהשגרה, אפילו לכמה שעות. זה ה"ביחד" האישי שקושר".

ישראל בן-עזרא עכו: "על הסף צריך שייאמר שאין זוגיות מושלמת וצריך להשלים עם עובדה זו. צריך תיאום ציפיות בשאיפה למיטבי. חשוב שתהיה חלוקת תפקידים ושכל אחד יגיע למיצוי יכולתו – כל אחד לחוד על פי כישוריו וביחד בתחומים המשותפים. חשוב שהחיים יהיו מלאים בעניין, עשייה וטיפוח המשפחה, תוך הקניית ערכים, כדי שיהיה סיפוק מהילדים והנכדים".

ישראל ומרים בן עזרא
ישראל ומרים בן עזרא (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות