fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם הגב להר והפנים לים

במועצה האזורית מטה אשר ישבו וחשבו איך ממנפים את התיירות באזור והגו את תוכנית האב, "חזית הים", המובאת כאן לראשונה. אם אתם בכושר, יש סיכוי שבעתיד הלא רחוק תוכלו לצעוד בטיילת מעכו לראש הנקרה. קחו תרמיל
ראש הנקרה
פרויקט חזית הים. מראש הנקרה ועד עכו (צילום: אושרי כהן)

תנופת הנדל"ן בגליל המערבי לא פוסחת גם על המועצה האזורית מטה אשר, המחזיקה בנתח שמן של אוצרות טבע ואתרי תיירות: ראש הנקרה, חוף בצת, שבי ציון, אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, מושבים וקיבוצים, שהפכו למוקדים של צימרים מפנקים.

בעוד הירוקים נלחמים בתוכניותיו של היזם ג'קי בן זקן לבנות ריביירה בחוף בצת, במועצה עמלים לאחרונה על מגה תוכנית אחרת בשם "חזית הים", שתשתרע לאורך 15 ק"מ מראש הנקרה ועד גבול עכו. לפני כחודש התקיימה פגישה בנושא התוכנית. ראש מינהל התכנון בינת שורץ הוזמנה לפרזנטציה, שגם המאבק נגד הקמת מתקנים להתפלת מי ים בשבי ציון, נכלל בה.

"צפון-1" מביא, לראשונה, את עיקרי תוכנית האב, שעשויה לשנות את פני הגליל המערבי. המועצה האזורית מטה אשר חולשת על שטח גדול בגליל המערבי. היא גובלת עם כל הערים השכנות עד הקריות, ותחת חסותה 32 יישובים. בכל שנה מתווספים ליישובי המועצה 200 משפחות, שהן כ~2000 תושבים. המועצה משתרעת על 220 דונם ומתגוררים בה 26 אלף תושבים. בחברה הכלכלית של מטה אשר, בראשות המנכ"ל אמיר נוימן, אומרים שפרויקט התיירות המתוכנן יציב את יישובי המועצה על מפת התיירות, וזה לא שעתה הם אינם יעד תיירותי, הם כן, אך, בינתיים, אין איפה לשכן את כל התיירים, ומכיוון שאין היכן לשכן אותם, הם "מתנדפים" מכאן אחרי מספר שעות של ביקור.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"צפון -1"

ראש הנקרה
פרויקט חזית הים. מראש הנקרה ועד עכו (צילום: אושרי כהן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות