fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדכון: צפו בהריסת בניין אנילביץ' 41

תרגיל העורף הלאומי, 'נקודת מפנה 6', שיפתח היום (א') יתרגל כבכל שנה את כלל כוחות הביטחון וההצלה של ישראל

תרגיל העורף הלאומי, 'נקודת מפנה 6', נפיתח היום (א')  כבכל שנה  ותירגל את כלל כוחות הביטחון וההצלה של ישראל. השנה, יתרגלו כלל הכוחות תרחיש של רעידות אדמה שבעקבותיהן צונאמי השוטף את חופי ישראל מהצפון ועד למרכז.

בעכו נערך תרגיל מקיף שכלל הריסת מבנה ברחוב אנילביץ' 41.  צוותים של פיקוד העורף, ערכו פיצוץ מבוקר ודחפורים החלו לפנות את ההריסות, כחלק מדימוי של חילוץ פצועים.

הריסת מבנה בעכו במסגרת תרגיל רעידת אדמה
הריסת מבנה בעכו במסגרת תרגיל רעידת אדמה (צילום באדיבות עיריית עכו)

היום בשעה 11:00 ובשעה 19:00, נערכה פריצה לשידור בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים – ערוץ 10, ערוץ 2, ערוץ 1, ערוץ 23, וערוץ 9, תחנות קול ישראל, תחנות גלי צה"ל ותחנות הרדיו האזוריות. במסגרת הפריצה לשידור שודר תשדיר באורך דקה המודיע לאזרחים על רעידת אדמה, במקביל התקבלו הנחיות באמצעי התקשורת. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. ההשמעות להנחיות פיקוד העורף הוכחה כמצילת חיים.

כמו כן, פיקוד העורף הפעיל ביומו הראשון של התרגיל את פרויקט "מסר אישי" במסגרתו תבחן מערכת ההתרעה ישירות למכשירים הניידים.

במסגרת התרגיל תורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את היציאה החוצה ממבנים סגורים. במהלך התרגיל יתורגלו כ-250 רשויות ברחבי הארץ, בהשתתפות יחידות הקישור לרשויות של פיקוד העורף אשר מגויסות אף הן לתרגיל. יש להדגיש כי כלל תנועת כלי רכב וכלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשכו כסדרם. דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל, המתקיים זו השנה השישית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2012 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים.

 לשאלות בתחום המוכנות לרעידת אדמה ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207 ולאתר האינטרנט בכתובת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות