fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכבת הזרים מתחילה להגיע

הפועל עכו אולי מתקשה במציאת שחקני חיזוק ישראלים, אבל בגזרת הזרים הרשימה רק הולכת ומתארכת. השבוע למשל, הגיע חלוץ שעבר בליגות הבכירות באיטליה, אנגליה וגרמניה. מתוך כ-100 שחקנים נבחנים נותרו 11
יובל נעים ועוזרו איציק טוויזר
בעיניים בוחנות. המאמן יובל נעים ועוזרו איציק טוויזר (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

המאמן יובל נעים ועוזרו איציק טוויזר, המשיכו גם השבוע בבחינת שחקנים, חלקם שחקני חיזוק זרים. השם הבולט הוא ללא ספק של סאביו נסרקו (23), שחקן ממוצא אוגנדי שנמנה בעבר על סגל נבחרת גרמניה הצעירה, ונחת השבוע בקבוצה. נסרקו, שנחשב לכישרון גדול, שיחק בליגות הבכירות של אירופה, אבל היה מעורב בבעיות משמעת קשות שהורידו אותו לשפל הכי עמוק בקריירה הקצרה שלו.

 יובל נעים ועוזרו איציק טוויזר
בעיניים בוחנות. המאמן יובל נעים ועוזרו איציק טוויזר (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

בשנת 2008 זכה נסרקו עם נבחרת הנוער של גרמניה באליפות אירופה ונבחר לשחקן המצטיין. באותה שנה נרכש על ידי ווסטהאם (אנגליה) מברשיה (איטליה) ב-9 מיליון לירות שטרלינג. הוא קיבל דמי חתימה בגובה מיליון יורו והרוויח משכורת של 65 אלף יורו בחודש. את החתימה על החוזה הוא חגג במיאמי, כששכר מטוס פרטי שהטיס אותו ואת חבריו לחופשה בת מספר ימים.

שנה לאחר מכן עבר לפיורנטינה (איטליה) ומשם הושאל למינכן 1860 (גרמניה). בעונה לאחריה הושאל ליובה סטביה מהליגה השנייה באיטליה, ואחרי כמה משחקים נעלם. משפחתו הדואגת פנתה למשטרה והחיפושים אחריו הובילו את השוטרים לאנגליה, שם נמצא כשהוא חוגג בבתי הימורים ובמועדוני חשפנות. את העונה שעברה הוא פתח בקבוצת אונטרהכינג מהליגה השלישית בגרמניה ובפגרת החורף עבר לקבוצת ויקטוריה קלן מהליגה הרביעית בגרמניה. עכשיו הוא פה, בעכו. "כל השטויות מאחוריי", אמר השבוע נסרקו עם נחיתתו בישראל, "באתי לפה כדי להצליח ולשקם את הקריירה שלי".

היו"ר יהודה ברששת: "כשהציעו לנו אותו היינו מודעים גם לבעיות שלו בעבר, אבל אנחנו מוכנים לתת לו צ'אנס. אנשים טועים ומשתקמים. מבחינתנו, ההחתמה שלו בעכו תלויה בהחלטת הצוות המקצועי אחרי שיתרשמו ממנו מבחינה מקצועית".

בריאן מרטינס (24) מאורגוואי, ששיחק בעונה שעברה בליגת המכללות בארה"ב, הגיע בסוף השבוע לארץ ומותיר רושם טוב באימונים. ברששת: "רואים שיש לו טאצ' דרום אמריקאי". החלוץ ג'וזף אובנסרי מניגריה, שגם הוא מגיע מליגת המכללות בארה"ב, ממתין לאישור הכניסה שלו לארץ כדי להגיע להתרשמות. חלוץ נוסף ששמו הוזכר הוא לאונרדו קוסטה מרידה מברזיל.

השבוע, כאמור, המשיך הצוות המקצועי לבחון שחקנים, כאשר מתוך כ-100 נבחנים שהפגינו את כישוריהם מאז החלו האימונים, נותרו כעת 11. ואלה הם: חן ידען (קרית שמונה), ניר כהן (קרית אתא), אסף בראון (אחי נצרת), אילן רנקביץ' (טוברוק נתניה), שלומי לוי (הכח ר"ג), אליאור סיידר (הפועל עפולה), יוני משאשה (בית"ר נהריה), שמעון לוגסי (הפועל ב"ש), רועי עטר (נוער מכבי חיפה) ועדן בטיט (מ. ס. אשדוד). טוויזר: "עוד מוקדם לקבוע מי מהשחקנים הנבחנים יהיה בסגל, אבל אלה המוזכרים משאירים בינתיים רושם חיובי. בימים הקרובים הם ימשיכו להיבחן ואז נשב ונחליט".

5 שחקני הנוער שפתחו את האימונים עם הקבוצה הבוגרת: עיזאת חלאילה, דניאל מגר, עמר חטיב, מאיר הרשקוביץ' והשוער ליאון אלחרר, שוחררו בשלב זה מאימונים. טוויזר: "מדובר בחמישה שחקנים שנחשבים כחריגים ועדיין יכולים לשחק גם בקבוצת הנוער. בגלל ריבוי הנבחנים, הוחלט לשחרר אותם, אבל זה לא מעיד דבר על העתיד. נמשיך לעקוב אחריהם ולהשתמש בהם במהלך העונה, כמובן במידת הצורך".

קווין ריינשטיין, שהיה בעונת השאלה בהפועל עפולה עמה גם העפיל לליגה הלאומית, שוחרר על ידי הצוות המקצועי והושאל לעונה נוספת לעפולה.

השבוע נקבע כי מחנה האימונים של עכו יתקיים בעוד שבועיים בהונגריה. בשבוע הבא מתוכננים לעכו שני משחקי אימון. משחק אחד נקבע ל-18 ביולי (יום חמישי) בחוץ נגד מכבי הרצליה מהלאומית. המשחק השני, נגד הפועל נצרת עילית, גם היא מהליגה הלאומית, היה אמור להתקיים ביום שלישי, אך עקב צום תשעה באב הוחלט להזיזו למועד אחר.

מחלקת הנוער

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, צפוי מישל סלוק להתמנות למנהל מחלקת הנוער של הפועל עכו. ביום רביעי האחרון היתה אמורה להתקיים פגישה משולשת בין סלוק, היו"ר ברששת ויועץ העל אלון חרזי, כשלאחריה יתבהרו הדברים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות