fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיץ לא שקט עובר על הפועל עזריאלי עכו

ההכנות אצל העולה החדשה לליגת העל, רחוקות מלהיות אידיאליות. רוב הסגל הוחלף, השחקנים המנודים תוקפים את ההתנהלות מולם ופרשת החוזים הכפולים לא מוסיפה למצב הרוח. על רקע הבעיות, המריאה הקבוצה למחנה אימונים בסלובניה. אולי שם יהיה לה קצת שקט
דודי רוזנפלד (צילום: ויקטור כהן)

הפועל עזריאלי עכו המריאה ביום שני לסלובניה, שם היא מקיימת בימים אלה מחנה אימונים.

היו"ר דודי רוזנפלד לא יצא עם הקבוצה ובראש המשלחת יעמוד חבר ההנהלה חיים פרבוז'ניק, יחד עם מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ.

24 שחקנים יצאו למחנה, ביניהם: בוזידר ואסב מבולגריה, עמית ביטון, גבי קניקובסקי, עמרן אלקרינאווי, עבדי פרחאת, גל שיש, בן אז'ובל, אלון נצר והשוער רם שטראוס. למחנה יצאו גם השוערים רום אילוז ושלומי דנה, ושחקני הבית: קווין ריינשטיין, דיא לבאבידי, שאקר סקר, לידור באבא ורז לוי.

מי שעוד יצאו למחנה, אבל על תקן של נבחנים הם: סם אלישע, שחקן צעיר (21) מבלגיה, ותומר אלבז, ששיחק בעונה שעברה בהפועל ירושלים.

הקשר האחורי ברונו איבה מניגריה, יישאר בארץ בגלל בעיה בירוקרטית.

ערב צאתה למחנה, צירפה עכו זר שלישי: חלוץ סרבי בשם פאסל מוליץ' (22) המתנשא לגובה 2.03 מ'. החלוץ שיחק בשנתיים האחרונות בקבוצת מוסקרון מהליגה הבלגית הראשונה, בהן הבקיע שער אחד בלבד. "אני נרגש להגיע לעכו ולהיות חלק ממה שנבנה פה", אמר מוליץ'.

צילום: הפועל עכו
מוליץ (צילום: הפועל עכו)

המשלחת תכלול גם את הצוות המקצועי: המאמן שלומי דורה, עוזרו איציק טוויזר, מאמן הכושר אסי כץ, מאמן השוערים משה בן דוד והמנהל המקצועי דניאל סטנצו. עוד יצאו: מנהל המשק חיים חזן, עוזרו צפניה גאון ושני מעסים.

החלוץ עזאת חלאילה, סובל מקרע במיניסקוס ולא יצא עם הקבוצה. חלאילה צפוי לעבור ניתוח שישבית אותו לתקופה של 2-3 חודשים.

החלוץ אליאור סיידר, שהבין שהוא אינו בתוכניות הקבוצה בעונה הקרובה ואף התבטא על כך בשבוע שעבר ("כואב לי לראות שמוותרים על שחקני בית לטובת שחקנים שמיוצגים על ידי כולם יודעים מי"), הפסיק להגיע לאימונים.

המנודים כבר לא שותקים

גם בגזרת השחקנים המנודים: מושיקו מישאלוף, דניאל בורחל וגל אראל, לא שקט.

ביום ראשון העלה בורחל לרשתות החברתיות סרטון, בו הציג את התנאים בהם הוא וחבריו "זוכים". הסרטון גרר את תגובת המועדון, בה נמסר: "הסרטון נועד ליצור פרובוקציה זולה שרחוקה מהמציאות. לשחקנים הובהר מראש, כי לאור השימוש באצטדיון במסגרת משחקי המכביה, הם יתאמנו באופן חד פעמי בחדר כושר. אגב, גם שחקני הסגל,  לא התאמנו באצטדיון, מאותן סיבות. צר לנו על מצג השווא, שמטרתו ליצור תדמית שלילית למועדון ומתוך אינטרס לפגוע בו".

מי שלא אהב את תגובת המועדון הוא מושיקו מישאלוף, קפטן הקבוצה עד לאחרונה.

גמר חתימה טובה. היו"ר רוזנפלד עם המאמן דורה והקפטן מישאלוף (צילום: ויקטור כהן)
היו"ר רוזנפלד עם המאמן דורה והקפטן מישאלוף (צילום: ויקטור כהן)

"עד עכשיו שתקתי וניסיתי לכבד את מה שנותר מהמועדון הזה", כתב מישאלוף בפוסט משלו, "לצערי, תגובת המועדון מגוחכת ולכן הייתי חייב להתייחס אליה. זו לא פעם ראשונה שאנחנו נאלצים להתאמן בחדר כושר לא ממוזג. בהפועל עכו מנסים להתיש אותנו, אבל הם לא יצליחו. הסרטון שבורחל העלה מתאר בדיוק את מה שקרה, אז איך אפשר להכחיש דברים שרואים בעיניים? אף אחד מהמועדון לא יידע אותנו שהאצטדיון תפוס לטובת משחקי המכביה ורק כשהגענו נוכחנו לדעת שאין לנו איפה להתאמן. אין לנו בגדי אימון ראויים, לא חדר הלבשה מסודר ולא תנאים. מדובר בשיא הזלזול והשפל שאין ולא היה כמותו בכדורגל הישראלי. התגובות של המועדון בענייננו הם שקרים. אפילו האוהדים שמגיעים לאימון, רואים את זה בעצמם. ההשפלות הללו לא מגיעות לאף שחקן. ולמי אתם עושים את זה? לאותם שחקנים שנתנו את הכל למען הקבוצה והביאו אותה, במו רגליהם, לליגת העל כמשפחה. משפחה שפירקתם במו ידיכם".

השלושה גם מתכננים להגיש תביעה כנגד הקבוצה בגין פגיעה מקצועית, פגיעה בשמם הטוב אימונים שלא כדין ואי תשלום זכויות סוציאליות. במכתב שנשלח לאגודה על ידי עו"ד שי אליאס, שמייצג את השלושה, מפורטים מספר אירועים שנועדו לפגוע ולהשפיל את השחקנים.

עו"ד אליאס דורש מהקבוצה להחזיר את השחקנים לאימונים יחד עם שאר שחקני הסגל, להעביר לכל אחד מהם פיצוי בסך 250 אלף שקלים, להתנצל בפניהם על הפגיעה בכבודם ושמם, ולהשלים את מלוא שכרם, לרבות הוצאות דלק, פנסיה, דמי הבראה וימי חופשה בסך 400 אלף שקלים.

עו"ד אליאס העריך כי אם המצב ימשיך, הסכום על הפגיעה המקצועית והבריאותית בשחקנים יכול להאמיר ליותר ממיליון שקלים.

מהפועל עכו נמסר בתגובה: "שלושת השחקנים לא נמצאים בתוכניות המקצועיות של הקבוצה לעונה הקרובה, ולכן התבקשו להתאמן בנפרד משאר שחקני הסגל. למרות זאת, הם זוכים לתוכנית אימונים מסודרת ומגוונת, המועברת ברמה גבוהה מאוד על ידי עוזר המאמן איציק טוויזר ומאמן הכושר אסי כץ. השחקנים מקבלים את אותם תנאים כמו שמקבלים שאר השחקנים, כך שאין שום הרעה או פגיעה בתנאיהם".

מעקב: פרשת החוזים הכפולים

הדיונים סביב פרשת החוזים הכפולים, נמשכה גם השבוע. הקבוצה הועמדה לדין בגין אי מתן דיווח לרשות לבקרה התקציבית על תשלום שכר דירה, הוצאות דלק ומענקים לצוות המקצועי ולשחקנים.

כבר בשבוע שעבר נחתם הסכם טיעון עם רוב השחקנים, בו התחייבו לשלם כופר בגובה 10% מהסכום שניתן להם ולא דווח לבקרה, תמורת הוצאתם מכתב האישום. השחקנים המדוברים הם: אדריאן רוצ'ט, מוראד אבו ענזה, אחמד קסום, עידו אקסברד, דניאל בורחל, גל אראל, ציון צמח, רום אילוז, דימטרי ריזוק ושני אנשי הצוות המקצועי: מאמן הכושר אסי כץ ומאמן השוערים עוברי הובל.

ברנקו מיכאלוביץ', שהתנגד בתחילה להיכלל בעסקה, התרצה והשבוע הצטרף להסכם ושילם את הכופר הנדרש.

דודי רוזנפלד (צילום: ויקטור כהן)
דודי רוזנפלד (צילום: ויקטור כהן)

במוקד הדיונים עמדה גם המחלוקת סביב חוזהו של מינדוגס פנקה. בשבוע שעבר הציג פנקה חוזה, שחלק מהסעיפים בו לא היו בחוזה שהפקידה הקבוצה בבקרה. סוכנו של השחקן ג'קי דהאן, טען כי אל החוזה המקורי צורף נספח, שנמצא ברשותו, ובאחריות הקבוצה היה

לדווח עליו לבקרה התקציבית.

נציג הפועל עזריאלי עכו עו"ד יפתח אבן עזרא: "מהחקירה עולה תמונה ברורה לפיה הכל נעשה בתום לב מוחלט. לא היה שום ניסיון הונאה או הסתרה, אלא עניינים טכניים בלבד. מדובר בטעות שכבר נלמדה והלקחים ממנה הופקו".

החלטת בית הדין צפויה להתקבל בימים הקרובים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות