fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלו את הקבוצה המעוטרת ביותר בישראל: הפועל מטה אשר/עכו

הפועל מטה אשר/עכו, זכתה בדאבל שני ברציפות (אליפות וגביע) אחרי שניצחה בסדרת הגמר את מכבי ת"א (1:2) והפכה לקבוצה המעוטרת ביותר בישראל עם 11 אליפויות. המאמן נועם כץ: "אני לא חושב שיש עוד קבוצת ספורט בעולם שמבחינה סטטיסטית עשתה את מה שאנחנו עשינו העונה"
שחקני מטה אשר/עכו חוגגים את האליפות ה-11
שמחת הדאבליסטים. שחקני מטה אשר/עכו חוגגים את האליפות ה-11 (צילום: מיכה פישנזון)

מטה הקסם

בעונה שעברה, רגע אחרי שהפועל מטה אשר/עכו קטעה את ההגמוניה רבת השנים של מכבי ת"א בענף הכדורעף הישראלי והשלימה דאבל היסטרי (אליפות וגביע), צוטט המאמן המאושר נועם כץ כשאמר: "לעולם לא נשחזר את ההישג הזה". השבוע, אחרי שקבוצתו הפועל מטה אשר/עכו השלימה זכייה שנייה ברציפות בדאבל, המסר לכץ הוא אחד – "לעולם אל תאמר לעולם לא". ובעודו לוגם מהשמפניה שהתפרצה במהלך החגיגות אפשר בהחלט לומר על כץ שהנבואה ניתנה לשותים.

אומרים, שיותר קשה לשמור על אליפות מאשר להשיג אותה. אז אומרים. הפועל מטה אשר/עכו, בעונה כמעט מושלמת (שני הפסדים בלבד בכל המסגרות), הוכיחה שהיא קורצה מחומר מיוחד אחרי ששברה את שיא הזכיות באליפות המדינה והפכה לקבוצה המעוטרת ביותר בישראל, עם 11 אליפויות. לקבוצה שהתמודדה עימה על התואר, מכבי ת"א, יש 10 אליפויות.

למרות העליונות הברורה שהפגינה מטה אשר/עכו לאורך העונה כולה, סדרת הגמר סיפקה לנו דרמה אמיתית רווית יצרים ומהפכים. אחרי ניצחון קליל במפגש הראשון, 0:3, יכלה מטה אשר/עכו לגמור את הסיפור במפגש הגומלין בהדר יוסף ובכך לגמול לתל אביבים שלפני 3 שנים חגגו אליפות בנעמן. אבל מכבי ת"א הפתיעה בניצחון, 1:3, וגררה את מטה אשר/עכו למפגש שלישי ומכריע. במוצאי שבת הגיע רגע האמת.

שחקני מטה אשר/עכו חוגגים את האליפות ה-11
שמחת הדאבליסטים. שחקני מטה אשר/עכו חוגגים את האליפות ה-11 (צילום: מיכה פישנזון)

התפאורה בנעמן היתה מושלמת. 2200 אוהדים אדומים נרגשים ונלהבים מילאו כל פינה באולם, והעניקו חוויה שלא תישכח. מעודדים מתמיכת הקהל, התעופפו שחקני מטה אשר/עכו לניצחון קליל במערכה הראשונה, 17:25. הערב היה יכול להיגמר הרבה יותר מוקדם, כשמטה אשר/עכו כבר הובילה במערכה השנייה, 21:24 והיתה זקוקה לנקודת שבירה אחת כדי לעלות ל-0:2. אבל הצהובים מת"א לא נכנעו בקלות ובפייט אדיר הצליחו למוטט את ההגנה האדומה בדרך למהפך ולניצחון, 24:26. 1:1 במערכות. המערכה השלישית שוב היתה בשליטה אדומה כשמטה אשר/עכו מסיימת אותה ב-14:25 מרשים ויתרון 1:2 במערכות. המערכה הרביעית היתה הצמודה והמותחת מכולן. מטה אשר/עכו פתחה היטב והובילה, 8:12. הצהובים סירבו להישבר וצמצמו ל-15:14. מפלס המתח במטה אשר/עכו עלה, וככל שנקפו הדקות הפכה המשוכה הצהובה לקשה יותר ויותר. אחרי שוויון 20:20, החל מרדף נקודות דרמטי כשמטה אשר/עכו מובילה ומכבי ת"א משווה.

לעיתים זה נראה כמו שני מתאגרפים בזירה, כשאחד (מטה אשר/עכו) מחטיף סנוקרת, בעוד היריב (מכבי ת"א) פשוט מסרב ליפול. ככה זה נמשך עד נקודת השבירה ובסיום – 26:28 ענק למטה אשר/עכו. ההנחתה האחרונה נתנה את האות לפרץ של הקלה, שמחה והתרגשות. האליפות נשארה אדומה.

למטה אשר/עכו הנחיתו נקודות: לאונרדו דוס סנטוס – 29 נק', אלן קומל – 18 נק', אלכס אוסוקין וסלבה בצ'קלה – 9 נק' כ"א, רוברט קוך – 2 נק', תומר כץ – 1 נק'.

"הגשמתי חלום"

המאמן נועם כץ: "עברו עליי ימים לא קלים. הייתי במתח עצום. לא אכלתי, לא ישנתי ולא היה לי מצב רוח לכלום. עשינו עונה מדהימה ואני חושב שמבחינה סטטיסטית, אנחנו קבוצת הספורט עם ההישג הכי טוב בישראל ואולי בעולם כולו. אני לא מכיר הרבה קבוצות ספורט שמסיימות עונה שלמה עם 2 הפסדים בלבד, בכל המסגרות שיש, וזאת אחרי שכל הסגל שלנו השתנה. הזרים עזבו והיינו צריכים לאתר אחרים. שחקנים מובילים בקבוצה, שהיו מעמודי התווך בזכייה שלנו בדאבל בעונה שעברה, עזבו גם הם. בכל זאת הצלחנו לרשום הישג אדיר ונדיר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות