fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציפיות לחוד ומציאות לחוד

הפועל עכו שוב הפסידה (1:0) להפועל חיפה וירדה למקום האחרון בטבלת ליגת העל. ראשי המועדון מפעילים לחצים כבדים לפטר את המאמן אלון חרזי, אך בעיריית עכו, מסרבים בשלב זה להיענות לדרישה
האידיליה נשברה. ראש העירייה לנקרי עם היו"ר פרטוש והמאמן חרזי בתחילת העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
האידיליה נשברה. ראש העירייה לנקרי עם היו"ר פרטוש והמאמן חרזי בתחילת העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו שוב הפסידה ומצבה בתחתית ליגת העל הולך ומחמיר. במחזור האחרון, נגד קבוצה שהיתה במקום האחרון ושיחקה במשך 80 דקות בעשרה שחקנים, נכנעה עכו להפועל חיפה, 1:0, וירדה למקום האחרון בטבלה. השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-28, מכדור חופשי שהוגבה לרחבה. הגנת עכו התבלבלה, וגל כהן המקומי דחק מקרוב פנימה. בהמשך, למרות שהיתה בעדיפות מספרית ולמרות שביצעה שלושה חילופים התקפיים, התקשתה עכו לייצר הזדמנויות ראויות.

בסיום המשחק נכנס המאמן אלון חרזי לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "כשאתם מגיעים הביתה, תסתכלו טוב טוב בראי ותעשו חשבון עם עצמיכם. בינואר הקרוב יהיו שינויים וחלק מכם לא יהיו פה". סליחה אדון חרזי, אבל מי בחר את השחקנים? מי מעניק להם גיבוי ומעלה אותם למגרש למרות יכולתם העלובה?

בקרב הנהלת הקבוצה גוברת הביקורת על חרזי וחלקם אף הביע הערכה כי אם לא יתחולל שינוי בעמדת המאמן, הפועל עכו תמצא את עצמה בסיום העונה נפרדת מליגת העל ויורדת חזרה לליגה הלאומית.

האידיליה נשברה. ראש העירייה לנקרי עם היו"ר פרטוש והמאמן חרזי בתחילת העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
האידיליה נשברה. ראש העירייה לנקרי עם היו"ר פרטוש והמאמן חרזי בתחילת העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אחת הביקורות היא על בחירת שחקנים לא מוצלחת. "יש פה שחקנים שלא מתאימים לליגת העל", אמר השבוע גורם בקבוצה, "וזה בולט עוד יותר כשהם לא מצליחים לבצע פעולות פשוטות כמו מסירה מדויקת או בעיטה למסגרת השער. אז נכון שיש לחץ שאולי משפיע על היכולת, אבל הבעיה שהמאמן לא מבצע שום שינוי וממשיך לגבות ולהאמין באותם שחקנים".

יו"ר המועדון רוני פרטוש: "זה לא סוד שאנחנו לא מרוצים מאיך שהקבוצה נראית. השחקנים כבויים ואם לא יהיה שינוי דרסטי, אני מתקשה להאמין שנצליח לשרוד בליגת העל. כולם מסכימים שחייבים לבצע זעזוע ואני מעריך שבימים הקרובים יחולו שינויים, כשאף אחד לא חסין".

במהלך השבוע היתה אמורה להתקיים פגישה בין ראשי המועדון לנציגי העירייה, בנוגע לעתידו של חרזי, אולם היא נדחתה ונראה כי חרזי יזכה לצ'אנס נוסף, במשחק הליגה הקרוב נגד בני סכנין (מוצאי שבת, שעה 18:00, אצטדיון טוטו-עכו).

בני סכנין מגיעה למשחק במומנטום חיובי ועם מאמנה החדש אלי כהן, אקס הפועל עכו, שלבטח ירצה להוכיח שעכו עשתה טעות כשהחליטה לוותר על שירותיו.

פרטוש: "אם נפסיד לסכנין, היינו מצפים שחרזי יסיק את המסקנות". בינתיים, מי שמונעים את המהלך לפיטורי חרזי הם ראש העירייה שמעון לנקרי ומנכ"ל העירייה אוהד שגב, שהיה השושבין להבאתו של חרזי לעכו. "בשלב זה, הפיטורים של חרזי כלל לא על הפרק", אמרו השניים לגורמים בסביבתם. בהנהלת הקבוצה העבירו לראשי העירייה מסר חריף, לפיו, אם המצב יימשך ולא יחול שינוי בעמדת המאמן, הם ישקלו את עתידם בקבוצה.

בהנהלת הקבוצה כבר גיששו אצל מספר מאמנים, ביניהם מרקו בלבול, שדורש שכר גבוה שלא בטוח שבעכו יכולים כרגע לעמוד בו, ויובל נעים, שהביע רצון לחזור לעכו, אך התנה זאת בעזיבתו של חרזי.

בסביבתו של חרזי ציינו השבוע כי למרות הלחצים, הוא אינו מתכוון להתפטר, ומאמין ביכולתו לחלץ את הקבוצה מהמצב בו היא נמצאת כיום ולהשאירה בליגת העל.

שמו של החלוץ מילאן סמיליאניץ' (28), הוזכר השבוע כמועמד להגיע בשבועות הקרובים לחזק את הקבוצה. סמיליאניץ', שרשום בקבוצת גנצ'לרבירליגי מהליגה הראשונה בטורקיה, לא שיחק כלל בשנה האחרונה.

ערבים זה לזה? לא בטוח

גזבר עיריית עכו ראובן ויצמן, שלח לאחרונה מכתב ליו"ר הפועל עכו רוני פרטוש, ובו דרישה לחתום על הוראת קבע עבור החזר חיובי הלוואה, שנטלה הקבוצה. במכתבו מציין ויצמן, כי למרות בקשות חוזרות ונשנות, טרם הועברה לעירייה הוראת קבע לחיוב החזר ההלוואה. ויצמן גם מזהיר כי במידה ופרטוש לא יחתום, העירייה תעצור את העברת הכספים לקבוצה. ויצמן גם מזכיר, כי החוב המצטבר מסתכם בעומד על 562,400 שקלים. יו"ר הפועל עכו פרטוש, סירב להתייחס לתוכן המכתב והסכים לומר רק ש"עד כה, העירייה עמדה בכל התחייבויותיה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות