fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיצויים לנער שהותקף לפני שמונה שנים בפנימיית מנוף

אייפון אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לאחר מאבק משפטי ארוך חברת הביטוח כלל שילמה פיצויים לצעיר שהותקף לפני שמונה שנים, בכפר הנוער מנוף בעכו בזמן שהותו בפנימיית לנוער בסיכון. הצעיר, כיום בן 24 הותקף כשהיה בן 16 במהלך תגרה שפרצה בין בני נוער. הצעיר חטף אגרוף באמצעות אגרופן מנער אחר שהותיר אותו נכה לצמיתה.

עו"ד רובי אנג'ל ( צילום: מקס לוקאץ')
עו"ד רובי אנג'ל ( צילום: מקס לוקאץ')

הנער שהותקף שהה בפנימיה יחד עם בני נוער נוספים, אחד הנערים בקבוצה קם ותקף אותו באמצעות אגרופן וגרם לו לנזק בלתי הפיך. הנער התמוטט במקום ופונה לבית החולים עם שבר חמור בלסת. ניידת  משטרה שהוזמנה לאירוע עצרה את התוקף שהיה אז קטין וכן הוגש כנגדו כתב אישום בהליך פלילי.

הוריו של הנער שהותקף תבעו את חברת הביטוח כלל, המספקת שירותי ביטוח במסגרת הפנימייה במקרה של תאונות אישיות. יצוין כי ביטוח זה הינו תשלום חובה על כל תלמיד במדינה הלומד במסגרת חינוכית.

הנער הגיש תביעה כנגד חברת כלל לבית המשפט השלום בחיפה, באמצעות עו"ד רובי אנגל ממשרד עורכי דין 'שדה את אנגל'. במהלך הדיונים, מומחה מטעם בית המשפט קבע כי לתובע נותרו חמישה אחוזי נכות, אך חברת כלל טענה מנגד כי לא מדובר במקרה של תאונה, והתובע היה צריך ל'חזות שישברו לו את הלסת'. עוד טענה כלל כי היות ומדובר באירוע פלילי בו השתתף התובע היא אינה צריכה לשלם לו.

בית משפט השלום קיבל את עמדת כלל, דחה את התביעה וחייב את הצעיר לשלם לחברת כלל 6000 שקלים הוצאות משפט.

עו"ד רובי אנגל הגיש לאחרונה ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה בשם הצעיר. בערעור טען עו"ד רובי אנגל כי כנגד המערער לא הוגש נגדו כתב אישום בגין האירוע ובבית המשפט לנוער שהוא קרבן עבירה.

עו"ד רובי אנגל טען כי האירוע מכוסה במסגרת הפוליסה לתאונות אישיות של תלמידים, ועל כן חברת כלל היא זאת שצריכה לשלם פיצויי למערער, בית המשפט המחוזי צדד בעמדתו של המערער וחברת "כלל" שלמה את למערער סכום של למעלה מ-30 אלף שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות