fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו זה רשמי: גז טבעי נמצא בחופי נהריה

המאגר זכה לשם "כריש 1". כמות הגז שנמצאה בנהריה עומדת על 2 טריליון רגל מעוקב גז טבעי, חצי מכמות הגז במאגר תמר בחופי חיפה
מאגר תמר
מאגר תמר

חברת דלק קידוחים, אבנר קידוחי נפט וחברת האנרגיה הגדולה נובל אנרג'י מצאו סימנים של גז טבעי סמוך לחופי נהריה. אתמול (רביעי) הוכרז על המקום כתגלית גז ולמאגר ניתן השם "כריש 1". זוהי הנקודה הצפונית ביותר בישראל שנמצא בה עד כה גז. הקידוחים הצפוניים ביותר היו מהמאגרים תמר ולווייתן מול חופי חיפה.

מאגר תמר
"כאשר מחפשים עוד גז מוצאים עוד גז". מאגר תמר (צילום: אלבטרוס, באדיבות נובל אנרג'י)

כמות הגז שנמצאה בנהריה עומדת על 2 טריליון רגל מעוקב גז טבעי, חצי מכמות הגז במאגר תמר. עד כה התגלו לאורך חופי מדינת ישראל מאגרי גז משמעותיים. "מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ולפוטנציאל הגז הגדול שקיים לאורך חופי מדינת ישראל, ועלינו לשמור על המומנטום", אמר אתמול (רביעי) יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור, "הבשורה מכריש מצטרפת לגידול בכמויות הגז בלווייתן רק לפני שבועיים. הביטחון האנרגטי של ישראל מתעצם עם כל גילוי ואל לנו לעצור את המומנטום שנוצר להקמת תעשיית גז טבעי ישראלית משגשגת שתכניס לקופתה של מדינת ישראל מאות מיליארדי שקלים בעשורים הקרובים שכן המדינה נהנית ממיסים ותמלוגים בשיעור של כ-60 אחוז".

"כאשר מחפשים עוד גז מוצאים עוד גז", אמר מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, "יצוא בכמות משמעותית מעודד שחקנים נוספים מהארץ ומהעולם להשקיע כספים רבים בחיפושים נוספים. תעשיית הגז הטבעי היא מנוע צמיחה מרכזי במשק הן בהיבט הכנסות המדינה והן בהיבט הרחבת הפעילות הכלכלית ויצירת מקומות עבודה. כריש מוכיח כי יש באזורנו עוד גז טבעי. מאגר כריש, יחד עם הגידול בלוויתן וההודעה הקודמת על הגידול בתמר מצביעים על כך שיש לישראל רזרבות גז ניכרות ומשמעותיות".

דלק קידוחים ואבנר קידוחי נפט פועלות תחת דלק אנרגיה של איש העסקים יצחק תשובה, מי שרכש את שטח מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו לפני שנתיים בעלות של 110 מיליון שקלים. אחת השאלות שעלתה השבוע היא האם מפעל תעשיות אלקטרוכימיות יחזור שוב לסדר היום כחלופה מועדפת להולכת גז ליבשה.

ראש מטה המאבק במפרץ עכו, עידו סוקר, עוקב מקרוב אחר הגילויים. סוקר: "אני כל הזמן אמרתי שאסור להיות שאננים. דלק קנתה את השטח והם תקועים איתו. הם ינסו לעשות הכל כדי לעשות איתו משהו וזה בטח שלא יהיה גן ילדים. עלתה אפשרות של מתקן התפלה אך משרד הבריאות לא מאשר. אני מניח שעכשיו, בעקבות הגילוי, היזמים יעלו שוב את האפשרות, כי אותו גורם שקודח הוא גם בעל השטח על החוף, למרות שיש החלטה רשמית של המדינה שלא להשתמש בשטח".

מדלק קידוחים נמסר בתגובה: "עניין הולכת הגז מקרקעית הים לישראל נקבע אך ורק על ידי מדינת ישראל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות