fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: תלמידים פיתחו נעל חשמלית המטעינה מכשירים סלולריים

בני נוער מעכו המכונים "כולנא מעכו" הם הזוכים הגדולים בתחרות יזם השנה של עמותת יוניסטרים
צוות אלקטריק הייק (צילום:דפנה גזית)
צוות אלקטריק הייק (צילום:דפנה גזית)

מאות נערים ונערות מרחבי הארץ השתתפו בתחרות יזם השנה של עמותת יוניסטרים המכשירה בני נוער בפריפריה ליזמות ומנהיגות עסקית וחברתית. 2 מיזמים מעכו – נעל חשמלית המסוגלת להטעין מכשירים סלולאריים בהליכה וקופסת אוכל ניידת המאפשרת חימום אוכל ביתי בכל זמן ללא תלות בחשמל ניצחו את התחרות. את הסטארט אפים המקוריים בחנו אנשי עסקים בכירים בתעשייה, כאשר הקבוצות המנצחות זכו למענקים כספיים להמשך פיתוח מיזמיהם.

צוות אלקטריק הייק  (צילום:דפנה גזית)
צוות אלקטריק הייק (צילום:דפנה גזית)

עמותת יוניסטרים, המכשירה ליזמות ומנהיגות עסקית בקרב בני נוער מהפריפריה בישראל, ערכה את אירוע השיא השנתי של העמותה, תחרות "יזם השנה" בתל אביב. במסגרת התחרות התקיימה תערוכת מיצגים פתוחה, בה השתתפו עשרות קבוצות נוער יוניסטרים מ- 13 מרכזים מרחבי הארץ, אשר הציגו את פעילותן העסקית והחברתית. הצגת הפעילות נעשתה באמצעות תערוכה מרשימה בדוכנים וכן באמצעות מצגות, כאשר חבר שופטים המורכב מבכירים בעולם העסקי, חווה דעתו על המיזמים והעניק ציונים בהתאם.

האירוע נערך במעמד יו"ר יוניסטרים איש העסקים רוני צארום, והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום שאף קיבל את אות יקיר יוניסטרים .

בתואר יזם השנה זכתה חברת "כולנא ביחד" מעכו עם המיזם הלקטריק הייק- מוצר אלקטרוני המסייע לטעינת המכשיר הסלולרי בתנאי שדה, ללא תלות במקור חשמלי ובצורה נוחה, יעילה וללא מאמץ. המוצר מתחבר לנעליו או לרגלו של המשתמש, כך שצעדיו יפיקו זרם חשמלי הטוען סוללה פנימית, אותה ניתן לחבר בעזרת כבל USB למכשיר סלולרי או מצלמה ולהטעינם. את הפרס העניק ביני זומר מנכ"ל נובל אנרגי', והמלווה העסקי של הקבוצה הוא אלון כוכבי מחברת חשמל. המרכז כולו פועל בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

במקום הראשון לשנה ב', תלמידי כיתה י"א, זכתה חברת "גולדן מיינדס", גם היא מעכו עם המיזם "הוט בוקס"- קופסת אוכל ניידת המאפשרת חימום מזון ביתי בכל זמן ובכל מקום ללא תלות בגז, חשמל או מקור חימום. המלווה העסקי של הקבוצה יריב פאר ממפעל א.ח תעשיות

בנוסף, נערכה תחרות באתר האינטרנט של העמותה בה הצביעו אנשי עסקים מכל רחבי הארץ. המיזם המצטיין והנבחר הוא: "בלינק" מעפולה, מתקן כיסוי למצלמה המובנת של המחשב הנייד ואו הטאבלט כאשר אינו  בשימוש במטרה למנוע חדירה לפרטיות בבתים פרטיים ומשרדים.

בין המיזמים המקוריים הנוספים שהוצגו בתערוכה: מוצר העוזר במניעת כוויות בעת חגירת חגורת הבטיחות החמה, מזוודה מנייר ממוחזר לנוסעים עם עודף משקל בכבודה, אביזר המאפשר לרוכבי אופניים לאותות דרך קסדת הראש ועוד.

צוות הוט בוקס
צוות הוט בוקס (צילום:דפנה גזית)

השר לפיתוח הנגב והגליל, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: "יזמות עסקית וחדשנות טכנולוגית הנן אבני הבניין לחוסן כלכלי. בנגב ובגליל חלו תמורות אדירות בכל הקשור לאקדמיה, לתעשייה ולמחקר. צעירים מבטיחים, בני המקום, מובילים את הנגב והגליל ומנהיגים – עסקית וחברתית למצוינות. אנו נמשיך ליזום פרויקטים המעודדים את ערכי המנהיגות והמצוינות, היוזמה והמנהיגות, אני סמוך ובטוח שמכאן יצמח דור המנהיגות הבא של ישראל".

איריס רף רונן, מנכ"ל יוניסטרים: "אני נרגשת מהיצירתיות המדהימה ומהרמה המקצועית הגבוהה של מיזמי החניכים שהתמודדו בתחרות השנה. בתחרות קצרנו את פירות השקעתם של עמיתי יוניסטרים והמלווים העסקיים בחניכי התוכנית. אנו רואים כיצד מוקמות חברות עסקיות המשלבות בני נוער מכל המגזרים ומכל גווני החברה הישראלית, ויחד הם פועלים ויוצרים דברים מדהימים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות