fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו צפויה לרשום זינוק נדל"ני ב-2018

אלשיך, השר ארן, ולנקרי (צילום דוברות המשטרה)
אלשיך, השר ארן, ולנקרי (צילום דוברות המשטרה)

עכו סומנה כעיר שצפויה לעשות קפיצת מדרגה נדל"נית ב-2018, זאת לפי בדיקה שערכה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין. ערים נוספות שסומנו על ידי השמאית כהבטחה נדל"נית לשנה הקרובה הן נשר, יבנה, חדרה, ירושלים ואשקלון. לפי הסכם הגג שאושר בעיר היא צפויה להגדיל את אוכלוסייתה, עם בנייה של לא פחות מ-18 אלף דירות. שתי תוכניות מגורים בעכו אושרו השנה, עם סך של כ־8300 דירות חדשות ‑ ובהן כאלף דירות קטנות שמיועדות לזוגות צעירים.

אתמול (חמישי) נחנכה שכונת מגורים לשוטרים בעכו במעמד השר לביטחון פנים גלעד ארדן,מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ומפקד מחוז חוף ניצב פרץ עמר.  שכונת השוטרים המכונה נווה חוף עכו נבנתה ברחוב מרים בן פורת ובה 66 צמודי קרקע.  בחודש אוגוסט אשתקד, כבר התאכלסו 28 משפחות של שוטרים ובחודש הבא צפויות להתאכלס עוד 20 משפחות. כל זאת, במסגרת פרויקט שפותח ונוהל באגף משאבי אנוש של משטרת ישראל.השכונה מהווה המשך לשכונות אנשי הקבע היוקרתיות בעיר. מדובר בפרויקט חשוב הן לרווחת השוטרים, הן להידוק הקשר והשותפות של המשטרה עם הקהילה באזור המגורים, והן ליישוב הארץ באזורי הפריפריה. במהלך הטקס הונחה אבן הפינה להמשך הפרויקט, בו יוקמו עוד 18 יחידות דיור עבור השוטרים, וכן הוסר הלוט משלט השכונה החדשה.

אלשיך אמר: "חנוכת שכונת השוטרים החדשה בעיר עכו, מהווה ציון דרך נוסף ומרכיב חשוב ומשמעותי בסל תנאי השירות של משטרת ישראל, לכל שוטריה ולוחמיה. אנו מקימים שכונות מגורים בכל רחבי הארץ, באזורים ובערים בעדיפות לאומית – בנגב, בגליל, בירושלים ואף במרכז הארץ, שכונות שנבנות למען השוטרים, הקצינים והלוחמים ולמען בני משפחותיהם. שוטרים שגרים בערי ישראל, מחזקים את תחושת הביטחון עבור שכניהם, מהווים כתובת לפניות, תלונות ושאלות של אזרחים, בכל מקום בו הם נמצאים ועצם נוכחותם, מהווה מניעה מצבית מול מרכיבי פשיעה וטרור. עכו מצטרפת במסגרת פרויקט זה למיתר, קיבוץ דברת, ירושלים, לוד, צפת, דימונה, קרית גת, קציר, אופקים ועוד, כשכל העת פניות רבות ממשיכות להגיע באופן תדיר, מראשי רשויות, משרדי ממשלה ושוטרים, אשר מביעים עניין בהקמת שכונות שוטרים נוספות בעתיד"*.

לדיירי השכונה המשטרתית החדשה, אמר המפכ"ל: ״הכו שורשים, השתלבו במרקם החיים המיוחד של העיר ותתרמו למען קהילת עכו כולה״.

 

עלייה במחירי הדיור

מחירי הדירות בעיר עלו בשנה האחרונה בשיעור גבוה יותר מהממוצע הארצי וההערכות הן שהמגמה תימשך ואף תתחזק ב־2018. בעכו עדיין ניתן למצוא דירות חדשות במחירים אטרקטיביים מאוד ביחס לחיפה והקריות, וכשלוקחים בחשבון את הטבות המס לתושבי העיר בגובה 9 אחוז, הדבר הופך את הרכישה בעיר לכדאית עוד יותר. בנושא זה יש להזכיר כי תושבי הקריות לא זוכים להטבת מס מקבילה, ובעיר הסמוכה נהריה קיימת כיום הטבה שעתידה להתבטל.

אלשיך, השר ארן, ולנקרי (צילום דוברות המשטרה)
אלשיך, השר ארן, ולנקרי (צילום דוברות המשטרה)

גורם נוסף שהופך את עכו להצלחה צפויה הוא שיפור התחבורה לעיר. עכו זכתה לפיתוח מאסיבי מצד הממשלה עם כביש עוקף קריות שחיבר את העיר למפרץ ולקריות, בעוד שהמרחק לנהריה הוא כ 40 דקות נוספות, זאת לצד מסילת הרכבת לכרמיאל שהושקה השנה. תחנת רכבת נוספת מתוכננת בעיר, וכן מחלף לדרכים הארציות 4 ו־85, תוך שיפור חיבור העיר עם מערכת הדרכים הארצית.

יעל דקל-הניג, סמנכ"ל השיווק של חברת אפגד הבונה את "מגדלי אפגד" בעכו: "ההשקעה האדירה שנעשתה בעיר בשנים האחרונות נותנת את אותותיה, ומי שעוקב אחרי עכו בשנים האחרונות לא יתפלא לשמוע שהיא צפויה לזנק בשנה הקרובה. עכו עברה ועודנה עוברת תנופת פיתוח משמעותית שהחלה בשנים האחרונות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות