fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

  עכו: מפחדים להסתובב ברחובות

בחודשיים האחרונים הפחד מורגש היטב בקרב תושבי השיכון בעכו בשל שכיחות אירועים על רקע פלילי שעלולים לפגוע גם בחפים מפשע. המשטרה עצרה שני חשודים
שקט רועם. רחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)
שקט רועם. רחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)

עליית המדרגה בסכסוך בין שתי כנופיות של ארגוני פשע בעכו לא מניחה לתושבי השיכון. קהל רב, בעיקר של צעירים ואימהות, דרוך מאוד וכל רעש מעורר בהלה. האמת? יש להם את כל הסיבות לפחד ולחשוש.

בקבוצות הפייסבוק השונות בעכו עולים פוסטים כמו "שמעת על הפיצוץ בשיכון",  "איזה פחד" ו"עכו נהייתה טקסס". ביום שלישי האחרון שוב הושלך רימון רסס  לעבר רכב, ברחוב העלייה רכב הוצת, ומתחילת חודש פברואר דירה הוצתה פעמיים, ארבעה רימוני רסס נזרקו ברחוב בילו ובלון גז התפוצץ במכוון בדירת מגורים בניסיון חיסול. בנוסף, כוחות כיבוי האש מטפלים בעשרות הצתות של מכוניות, פחי אשפה בעיר ולמשטרה אין עדיין קצה חוט.

תושבת העיר: "אני אמא לילדים קטנים, השיכון היה תמיד מקום יחסית בטוח  ביחס לכל עכו. היום אני חרדה לכל שנייה שהילדים שלי בחוץ. מאז בלון הגז  שהתפוצץ, אנחנו מתעוררים מכל רעש קטן. זה יותר גרוע מקטיושות, ממש אי אפשר לדעת מתי זה יקרה ומי יהיה הקורבן הבא".

לפני שבוע עצרה המשטרה ברחוב העלייה משאית שחנתה בצורה מחשידה.  שוטרי תחנת עכו וכוחות מתוגברים היו ערוכים במקום וסגרו על המשאית בתוכה נמצאו נשק קרל גוסטב, קסדה ושני חשודים מנהריה ומאזור הדרום שנעצרו. במשטרה מעריכים כי הם קשורים למקרי הפשע האחרונים והם נמצאים בחקירת הימ"ר.

ממשטרת מחוז חוף נמסר: "במשטרה רואים בחומרה את המקרים האחרונים. ימ"ר מחוז חוף ותחנת עכו פועלים בצורה גלויה וסמויה על מנת לאתר את האחראים ולהעמידם לדין. בימים האחרונים בעקבות נוכחות משטרה מוגברת בשכונה, הצליחה המשטרה לעצור שני חשודים בהחזקת אמל"ח ובקשירת קשר לבצוע פשע בתושב עכו. בית המשפט נעתר לבקשת חוקי ימ"ר והאריך את מעצרם עד ליום שלישי הבא. המשטרה ממשיכה לאתר ולהעמיד לדין את המעורבים באירועי הפשע בתחום תחנת עכו".

שקט רועם. רחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)
שקט רועם. רחוב העלייה בעכו
(צילום: אושרי כהן)

תקדים במחוז

לראשונה במחוז חוף, נעשה שימוש בסעיף 78 לפקודת המשטרה. מפקד משטרת תחנת עכו סנ"צ קובי קרני הורה על צו תקדימי לסגירת דירה ברחוב חטיבת גולני בעיר. הצו הוצא לאחר פעילות מוקדמת ומתוכננת בשיתוף תחנת עכו, ענף הרישוי המחוזי, עיריית עכו, יס"מ חוף ומג"ב חוף, המתבססת על איסוף ראיות. הפעילות הובילה השבוע לסגירתה וריתוך דלתותיה של דירה שהושכרה אך ורק למטרת סחר בסמים, הנמצאת בתוך בניין בו מתגוררות משפחות וילדים הנחשפים לפעילות עבריינית העלולה לפגוע ולסכן אותם.לאחר הסגירה נערך שימוע לבעל הנכס ולשוכר הדירה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות