fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: מחירי הדירות להשכרה טיפסו ב-15 אחוז בשלוש שנים

כל עולה מניתוח הנתונים של אתר יד 2 מהם עולה כי שכר הדירה עלה הכי הרבה בפריפריה בתוך שלוש שנים. מחירה של דירת ארבעה חדרים להשכרה בעכו עומד על 2850 שקלים בממוצע לחודש
עכו
עכו (תמונה: פנתרדמיה)

שכר הדירה עלה הכי הרבה בשלוש השנים האחרונות דווקא בפריפריה, כך קובע אתר יד 2. השבוע הודיע שר האוצר, יאיר לפיד, כי הוא מתכוון להעלות הצעה בפני קבינט הדיור על פיה יוגבל שכר הדירה של דירות להשכרה בתל אביב ויוצמד למדד המחירים לצרכן. באתר יד2 ביצעו בדיקה מהו שכר הדירה הממוצע של דירת 4 חדרים בערים שונות בארץ בשלוש השנים האחרונות.

יבין גיל מור, מנכ"ל יד 2
נדידת זוגות צעירים לפריפריה. גיל -מור (צילום: יח"צ)

מהנתונים עולה כי דמי השכירות בתל אביב הם הגבוהים ביותר, כאשר שכר הדירה הממוצע בפברואר 2014 היה 6,299 שקלים לחודש. אולם, כאשר בוחנים באילו ערים חל הגידול המשמעותי ביותר בשכר הדירה הממוצע בשלוש השנים האחרונות, עולה כי דווקא הפריפריה היא שהובילה את עליות המחירים. תל אביב הגיעה למקום הרביעי, עם עלייה של 10 אחוזים בשכר הדירה הממוצע בשלוש השנים האחרונות, כאשר באותו זמן מדד המחירים לצרכן עלה ב-5.7 אחוזים.

העלייה החדה ביותר במחירי השכירות היא בעכו. שכר הדירה המבוקש עבור דירת 4 חדרים בפברואר 2011 היה 2478 שקלים בממוצע לחודשים ואילו בפברואר 2014 הוא עלה ל- 2850 שקלים, עלייה של 15 אחוז בשלוש שנים. למקום השני בדירוג הגיעה בטבריה, בה נרשמה עלייה של 13 אחוז בדמי השכירות, כאשר שכר הדירה הממוצע עומד כעת על 2=467 שקלים לחודש. העיר שהגיעה שלישית בדירוג העליות היא רמלה, עם גידול של 12 אחוז בשלוש השנים האחרונות. ירושלים מדורגת במקום התשיעי שם שכר דירה ממוצע לדירת ארבעה חדרים הינו 4903 שקלים, כשלפני שלוש שנים  מחירה עמד על היה 4530 שקלים לחודש, עלייה של 8 אחוז.

מנכ"ל יד 2 יבין גיל-מור, מסביר: "תל אביב הייתה ונותרה העיר המבוקשת בארץ למגורים בדירות שכורות. המחיר הגבוה של דירות להשכרה בתל אביב נובע כמובן מעודף ביקוש על היצע, ולכן גם עליית המחירים בעיר היא מתונה לעומת ערי הלוויין ובטח לעומת ערי הפריפריה. מחירי הדירות הגבוהים במרכז הארץ הביאו לנדידת הזוגות הצעירים לפריפריה, כך שגם שם נוצרו ביקושים גבוהים בהרבה מן ההיצע, מה שהביא לגידול המשמעותי במחירי השכירויות".

גיל-מור מוסיף כי "שוק הדירות להשכרה הינו שוק משוכלל, התערבות ממשלתית מכל סוג שהוא עלולה להזיק להתנהלות הטבעית שלו. למרות הכוונות הטובות, הקפאת שכר הדירה בתל אביב עלולה להרע עם השוכרים ולהוביל לעליית מחירים, היות והמשכירים ינסו לקבוע רף שכירות גבוה לשלוש שנים מראש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות