fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: הסוחרים הציבו עובדה וחזרו לשוק הישן

סוחרים שוק עכו הציבו היום דוכנים על חורבות השוק הישן שנשרף לפני שנתיים "נמאס לנו מהבטחות העירייה". העירייה: "חלק קטן של סוחרי שוק הבגדים בחר להיגרר אחר פרובוקציה פוליטית"
סוחרי עכו מוחאים
העסקים מתים. סוחרי עכו מוחאים

הסוחרים בשוק הישן בעכו לא מתכוונים לוותר הפעם. ביום רביעי בבוקר הם התאגדו וחזרו לרחבת השוק הישן בעכו מול שוק הירקות ובכך אמרו שאבדה כל תקוותם שבעיריית עכו לא מתכוונים לבנות להם שוק חדש במקום השוק שנשרף.

תזכורת: לפני שנתיים נשרף שוק הבגדים המיתולוגי בעכו, סמוך לתחנת הרכבת. העירייה העבירה את השוק למתחם שהוקם עבורם בשטח אגד, תוך הבטחה כי עד חמש שנים הם יחזרו לשוק חדש שייבנה עבורם במקום הקודם. המעבר לשוק החדש יצר הרבה בעיות וקשיים, רבים מהעסקים כלל לא שרדו. התושבים מיעטו לבוא וכך גם תיירים שהיו עוצרים עם אוטובוסים. השוק היווה חלק מהאטרקציה של העיר.

סוחרי עכו מוחאים
העסקים מתים. סוחרי עכו מוחאים
מקימים שוב את שוק עכו (צילומים אושרי כהן)

במהלך השנים, מחאו הסוחרים מול עיריית על עכו על תשלומי ארנונה גבוהים, ועל ניתוק החשמל והתאורה בשוק ועוד. הם מפנים אצבע מאשימה לעירייה שלדעתם כלל לא מתכוונת לבנות להם שוק חדש. ביום רביעי הם הוציאו את כל הסחורה לרחבה. מיד הם מדווחים החלה התקהלות אנשים, שהיו המומים שהם חזרו פתאום לשטח ואפילו לא ידעו כי הם נמצאים במרחק הליכה ממתחם אגד הסמוך. לאחרונה פנו שוב לעיריית עכו ושאלו איך מתקדמות התוכניות, אך הבינו שאין שום תוכנית שאמורה לצאת לפועל, לכן החליטו לנקוט במחאה.

"נמאס לנו די כמה אפשר להמתין בסבלנות. יש אנשים כאן בחובות עצומים, אחרים פשוט עזבו אחרי 30 שנה אנו מתפוצצים מכעס”, מספרת אתי בן גיגי סוחרת בשוק לה יש בית קפה כבר 30 שנה. היא מספרת על קשיים איומים בפרנסה. אנשים לא באים, המקום הזה לא טוב. אני מוכרת כל יום ב-40 שקלים. זה לא הגיוני יותר, יש פה סוחרים שכבר ממש על קו העוני".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "מכיוון שחלק קטן של סוחרי שוק הבגדים בחר להיגרר אחרי פרובוקציה פוליטית אין בכוונת העירייה להתייחס לטענותיהם מעל דפי העיתון. לו ביקשו לקיים פגישה מסודרת היו נענים בחיוב, ובוודאי שטענותיהם היו נשמעות. זאת ועוד, בפגישה מסודרת שהתקיימה עם ועד הסוחרים אצל מנכ"ל העירייה לפני כחודשיים וחצי סוכם על שיפוץ השוק שבוצע מיד עם אחרי החג. מדובר בשיפוץ שכלל הסדרת חניות, שיפוץ שבילי גישה והקמת שירותים. מתבקש היה לקבל את התייחסות סוחרי השוק אשר מלאי תשבחות לפועלה של העירייה בכל הקשור להסדרת הפעילות בשוק העירוני".

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי ב"צפון -1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות