fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: המורה לכינור והתלמידים עזבו את הקונסרבטוריון

סופיה זנזורי מלמדת עתה את תלמידיה במרכז הערבי-יהודי בעיר שקיבל אותה בזרועות פתוחות וממשיכה במאבקה נגד העירייה בערכאות המשפטיות
ילדה עם כינור (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

"התסכול, ההשפלות ותחושת חוסר האונים מול המערכת גרמו לכך שהמורה שהקימה מחלקת כינור לתפארת בעיר עכו, נאלצה לעזוב את המוסד. סיפור עצוב זה מעלה הרבה שאלות על מחלקת החינוך בעכו, שכן פה היא נותנת דוגמה לביטוי 'המטרה מקדשת את האמצעים'… עצוב לראות שדבר כזה קורה במדינה מתוקנת", כך אמרה השבוע תלמידה לשעבר של המורה לכינור בקונסרבטוריון עכו, סופיה זנזורי.

החל מהשבוע שעבר 13 תלמידים והמורה זנזורי מצאו בית חם במרכז הערבי-יהודי בעכו ע"ש סר צ'ארלס קלור בניהולו של מוחמד פחילי, שקיבל אותם בזרועות פתוחות. במקביל, העירייה האריכה את המכרז לבחירת מנהל לקונסרבטוריון עד 26 בחודש.

אך בכך מאבקה של זנזורי אינו מסתיים והיא תמשיך לנהל תביעות אישיות מול בכירים בעירייה. בחודשיים האחרונים, עד למעבר למשכן החדש, תלמידיה של זנזורי לא למדו כינור.

במרכז הערבי-יהודי התלמידים יקבלו אותם השיעורים ואף יוכלו לגשת לבגרות. החוג פתוח מגיל הגן ועד מסלול חמש יחידות לבגרות.

"המורה תלמד בחופשיות כולל רסיטלים, הרכבים והופעות "במקום שרוצה אותה ואת התלמידים שלה וסבור שמוזיקה היא תחום מאוד חשוב", אמר השבוע מקורב, "התשלום יהיה זול יותר מאשר בקונסרבטוריון ויעמוד על 280 שקלים בחודש עבור 45 דקות של שיעור. עבור שיעור של 60 דקות בשבוע משלמים 340 שקלים בחודש, וניתן לקחת פעמיים בשבוע שיעור של 45 דקות , במחיר של 500 שקלים בחודש. אבל מה שחשוב שהתלמידים יקבלו הרבה חום ואהבה".

לפני כחודש לאחר דיון ארוך בבית המשפט בצו מניעה נגד פיטוריה של זנזורי, הודיעה העירייה, כי היא מציעה הסכם פשרה, לפיו זנזורי והתלמידים ילמדו במבנה אחר בעיר שיוקצה לשם כך. המורה זנזורי סירבה בנימוק שאין היא רוצה להביא כבוד למקום שלא מסכים שתלמד בו. לכן, אחרי 20 שנים סיימה את עבודתה בעיריית עכו.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "אנו מאחלים לגברת זנזורי הצלחה בהמשך דרכה".

ילדה עם כינור (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות