מאז הוקם רחוב קיבוץ גלויות מערב בעכו לפני כ-50 שנה, לא נסלל בו כביש גישה לבתים ואשפה, לכלוך והזנחה רבה ניכרים בכל פינה. השבוע רעשו הטרקטורים ברחוב, אבל הם לא סללו את הכביש המיוחל, הם רק פינו את האספלט מהשבילים ובמקומו הם ירוצפו באבנים משתלבות.
קיבוץ גלויות מערב הוא הרחוב הקרוב ביותר למסילת הרכבת בעכו. אם לא די בכך שהתושבים סובלים מרעש בלתי נסבל ואבק, התווספו להן השנה גם העבודות להכפלת המסילה, פרויקט הדגל של רכבת ישראל, מה שאומר שבקרוב יסבלו התושבים מרעש של רכבות נוספות.
לפני כחמש שנים, ביוזמה של אחד דיירים, הוחתמו עשרות תושבים במטרה להקים כביש גישה. אותו דייר פנה לעירייה באמצעות עורך דין והציג את החתימות. ראש העירייה שמעון לנקרי העביר את הנושא לטיפולו של מנהל מחלקת תשתיות דאז דני ספנדי שהחזיר תשובה רשמית כי העירייה פועלת לקידום הנושא בעדיפות גבוהה ולגיוס משאבים. אלא שמאז לא קרה דבר.
דייר ברחוב: "אין כביש, אין מערכת ניקוז למי גשמים, מערך התאורה לקוי ואין קיר אקוסטי שיפחית את רעש הרכבות. אנחנו גרים בתנאים קשים. רוב הדיירים כאן הם מבוגרים, ולא לכולם יש את הכוח להילחם. הרעש כאן הוא בלתי נסבל, ומפני שאין כביש, גם כמות האבק כפולה. 60 שנה אני גר בעכו, אולי אני באמת צריך לעזוב. כעת עושים לנו שבילים מאבנים משתלבות, וזה 'ממש חשוב'. אני מקווה שהנכדים שלי יזכו לראות כאן כביש".
מעיריית עכו נמסר בתגובה: "בעקבות פניות העירייה, מקדמת בימים אלה רכבת ישראל תוכנית לביצוע הקמת קיר אקוסטי שיפריד בין מסילת הרכבת לדיירי רחוב קיבוץ גלויות. שטח הדרך הצמוד לפסי הרכבת נמצא באחריותה של רכבת ישראל והוא יטופל מיד עם הקמת הקיר האקוסטי. כמו כן, העירייה החלה בעבודות שיקום של השבילים הפנימיים ברחוב לרבות ביצוע סלילת כביש אספלט ופיתוח שבילים במעברים הציבוריים. בנוסף לכך, החלו עבודות פיתוח לשיפור נופי של מרכז מסחרי קטן הקיים בשכונה".