fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונת שמיטה

חייב להיות יותר מרוכז. שוער הפועל עכו רום אילוז צילום: אדריאן הרבשטיין
חייב להיות יותר מרוכז. שוער הפועל עכו רום אילוז צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו יצאה לפגרה עם הפסד חוץ לאחי נצרת, 1:0, משער שנבע כולו מטעות קשה של השוער רום אילוז. המאמן אלון זיו: "זה קורה לשוערים מנוסים וטובים" * בליגות הנמוכות: אחי עכו דוהרת, בית"ר נהריה מתאוששת, סקציה מעלות קורסת והפועל נהריה מובסת
הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו יצאה לפגרה עם כשהיא מדורגת במקום השמיני בטבלה, מה שמשאיר אותה עדיין בתמונת הפלייאוף העליון, אבל עם תחושה גדולה של החמצה, לאחר שהפסידה במשחק חוץ למכבי אחי נצרת, 1:0.

המשחק היה שקול ברובו והוכרע משער שהובקע בדקה ה-88, באשמתו הישירה של השוער רום אילוז, שלא הצליח להשתלט על כדור שנבעט לעברו מ-20 מ'. אגב, זה משחק שני ברציפות שעכו סופגת מטעות של השוער הצעיר.

המאמן אלון זיו: "אני לא מפיל את ההפסד על השוער, כי זה קורה גם לשוערים מנוסים וטובים. אני מאמין ברום אילוז, סומך עליו, תומך בו ומחזק אותו. יש מאמן שוערים, שיצטרך לעבוד אתו כדי שטעויות כאלה לא יחזרו. דווקא עכשיו אני חושב שאנחנו צריכים לחזק את רום ולהראות לו שכולנו מאחוריו. מאוד רצינו לצאת לפגרה עם ניצחון או לפחות מבלי להפסיד, אבל ספגנו שער דרמטי בסיום. אגב, אני קונה את המקום השמיני גם בסיום העונה הסדירה".

לדברי המאמן, הפגרה באה לקבוצתו בזמן טוב. "אחרי שפתחנו את ההכנות לעונה באיחור ניכר, יש לנו הזדמנות עכשיו לסגור פערים. אין לי ספק שגם שבמהלך חלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר, נשתדרג ב-3-4 שחקנים".

הליגה הלאומית תצא כעת לפגרה ותתחדש רק בסוף החודש, כשהפועל עכו תארח את הפועל כפר סבא (30.11).

צמד כובש. עומר בנימין ואליאור בן חמו צילום: מיכה פישנזון
צמד כובש. עומר בנימין ואליאור בן חמו
צילום: מיכה פישנזון

(ליגה ב') בית"ר נהריה

בית"ר נהריה רשמה בסוף השבוע שעבר הפסד ליגה שני ברציפות כשנכנעה בביתה לצעירי טמרה, 1:0. השוער חיליק אליעז עוד הספיק להציל בעיטת עונשין מ-11 מ' שנקבעה בדקה ה-39 לזכות האורחים.

רפי ביטון, שנכנס כמחליף בדקה ה-75, ספג בדקה ה-90  כרטיס צהוב שני והורחק.

במשחק נוסף, שהתקיים באמצע השבוע, גברה בית"ר נהריה על קבוצת התחתית אלנהדה נצרת, 0:2. אליאס חורי, כבש את הראשון בדקה ה-20. אלעד אלגזר, שנכנס כמחליף דקה לסיום, ביסס את הניצחון בשער שני כבר בנגיעתו הראשונה בכדור.

המאמן מיכה שושן: "זה ניצחון סופר חשוב, שעוצר את רצף ההפסדים, ומשאיר אותנו בחלק העליון של הטבלה. לא משחק גדול שלנו, אבל היתה המון הקרבה. מקווים להמשיך ככה".
(ליגה ב') סקציה מעלות

מי היה מאמין שסקציה מעלות, שפתחה את העונה עם זכייה היסטורית בגביע המדינה לליגות הנמוכות ועם ניצחון מהדהד במחזור הפתיחה (0:7 על אחי עכו), תמצא את עצמה אחרי 8 מחזורי ליגה, במקום ה-14 בטבלה, 2 נקודות מעל לקו האדום.

האמת, מי שראה השנה את מעלות, מתקשה להבין איך הקבוצה נמצאת במקום בו נמצאת כיום. ברוב המשחקים היא שולטת, יוזמת, תוקפת, מייצרת מצבי הבקעה, ובסיום יורדת מובכת.

ביום שישי שעבר, אירחה מעלות את הלפני אחרונה צעירי כפר כנא. מעלות נקלעה לפיגור מוקדם כבר בדקה ה-11, אבל בדקה ה-23 כבר השיגה את השוויון. תובל אסולין, פרץ מימין, הוציא רוחב, ואיתן אדרי, השתלט על הכדור ובעט בסיבוב כדור שטוח פנימה, 1:1. מעלות המשיכה לשלוט, ליזום ולתקוף, אבל בדקה ה-72, בהתקפה היחידה שלה, הצליחה כפר כנא לעקוץ בשנית ולהוביל, 1:2. השער הזה שבר את מעלות מבחינה מנטלית, ועד לסיום היא לא השכילה להשוות.

המאמן עבאס סואן, נראה בסיום המשחק המום ושפוף, ואמר: "אין לי הסבר למה שקורה לנו. הפסד מתסכל, ואני כבר לא יודע מה עוד צריך לעשות כדי שהקבוצה תתרומם. אנחנו משחקים טוב, שוטפים את המגרש, מגיעים להמון מצבים, ובסוף מפסידים. זה פשוט לא ייאמן".

חייב להיות יותר מרוכז. שוער הפועל עכו רום אילוז צילום: אדריאן הרבשטיין
חייב להיות יותר מרוכז. שוער הפועל עכו רום אילוז
צילום: אדריאן הרבשטיין

(ליגה ב') אחי עכו

אחי עכו ממשיכה את מסע הבריחה שלה מהתחתית כשגברה בסוף השבוע שעבר במשחק חוץ על אלנהדה נצרת, 0:2, משערים של מחמוד פדל (דקה 24) עוואד קדח (דקה 60).

במשחק נוסף שנערך באמצע השבוע, השלימה אחי עכו ניצחון ליגה שני רצוף, כשגברה בעוד משחק חוץ על מכבי ירכא, 1:2.

המשחק התאפיין בשתי מחציות שונות. בראשונה, שלטו המארחים שגם הובילו, 0:1. במהלך ההפסקה, שטף מאמן אחי עכו יוסי עמר את שחקניו שעלו למחצית השנייה כאריות. בדקה ה-60 איזן עוואד קדח ל-1:1. בדקה ה-72 נותרה אחי עכו בעשרה שחקנים לאחר שהבלם מוהנד כיאל ספג צהוב שני והורחק. גם כשהיא בנחיתות מספרית, המשיכה אחי עכו לגלות עדיפות ובדקה ה-78 באה על שכרה, כשאחמד עלי, ניצל ערבוביה ברחבה כדי לבעוט מקרוב פנימה ולהשלים מהפך לזכות קבוצתו, 1:2.

המאמן יוסי עמר: "אני שמח על השינוי שהקבוצה עברה וכמו שהאמנתי מלכתחילה, ככל שהזמן יעבור, הקבוצה תתחבר ותיראה הרבה יותר טוב. אנחנו עם הפנים קדימה, לצמרת".

בתום 9 מחזורים, מדורגת אחי עכו במקום החמישי בטבלה עם 14 נק'.
(ליגה ג) הפועל נהריה

הקבוצה רשמה ניצחון ליגה רביעי ברציפות כשגברה בביתה על הפועל בענה, 1:2. נהריה פתחה לא טוב ובדקה ה-26 היתה בפיגור, 1:0. אלא, שעל סף סיום המחצית הראשונה הבקיע עומר בנימין את השוויון, 1:1. בדקה ה-85 השלימה הפועל נהריה מהפך כשאליאור בן חמו, כבש את השער השני לזכות קבוצתו.

המאמן אבי בן סימון: "משחק לא גדול שלנו, אבל אני מרוצה מהאופי שהשחקנים גילו כשחזרו מפיגור ומרוח הלחימה שהפגינו".

מסע הניצחונות של הפועל נהריה נקטע באמצע השבוע לאחר שהקבוצה ספגה תבוסה קשה וכואבת במשחק החוץ שלה נגד מוליכת הטבלה, צעירי סכנין, 10:0.

"זו היתה השפלה ספורטיבית, אבל נצטרך להרים את הראש, להתאושש ולשכוח מהמשחק הזה", ציין אחד השחקנים בסיום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות