fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפור חייו במופע "אוטיסטה": מופעו המרגש של האמן הצעיר דניאל עמית

דניאל גיטרה - צלם יואל לוי
דניאל גיטרה - צלם יואל לוי

דניאל עמית (21) צייר קומיקס, מוזיקאי, מלחין וזמר שזכה לתשבחות בתוכנית הטלוויזיה "אקס-פקטור", מספר במופעו את סיפורו האישי, משתף בפחדיו וחלומותיו, מנגן ושר שירים שלו ושל אחרים, ומציג את ציוריו. באמצעות המופע, פותח עמית חלון אל עולמם החבוי של אנשים עם אוטיזם ומבקש לשנות את הדעות הקדומות והשגויות אודותיהם.

מופעו של עמית "אוטיסטה" יתקיים כחלק מחשיפה לתוכנית "רעים", הפועלת בבית היימן של החברה למרכזים קהילתיים בעכו מבית החברה למתנ"סים. האירוע פתוח לקהל הרחב, וצפויים להגיע הן אנשי חינוך וטיפול, והן משתתפי התוכנית. מיד לאחר המופע יתקיים פאנל בהשתתפות דניאל עמית, דניאל קפלן, משתתף ושגריר מטעם "רעים", חן ליאור מנחה באזור הצפון, ואליה מרקוביץ גבעון המרכזת את התוכנית בעכו.

תוכנית "רעים" מפעילה קבוצות חברתיות עבור ילדים, בני נוער ובוגרים המצויים בבידוד חברתי על רקע של לקויות למידה מורכבות וקשיי תקשורת. התוכנית מתנהלת על פי מודל ייחודי שבבסיסו עומדת בניית קבוצת השתייכות. הקבוצה מאפשרת לחבריה הזדמנות להתנסויות חברתיות חיוביות וליצירת קשרים חדשים ב"קבוצת השווים", תוך תיווך, הקנייה ותרגול של מיומנויות על ידי המדריכים המקצועיים. משתתפי התוכנית, שפעמים רבות מתמודדים עם קשיים שמזמן להם השילוב בחיי הקהילה, מוצאים בקבוצות של "רעים" בית של ממש – מקום ליצירה ולטיפוח קשרים חברתיים משמעותיים.

דניאל עמית (צילום: יואל לוי)
דניאל עמית (צילום: יואל לוי)

מדריכי הקבוצות הם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים בהבעה ויצירה בהכשרתם. לכולם ניסיון בהנחיית קבוצות, וכל אחד מהם מלווה קבוצה קבועה לאורך כל השנה. המדריכים עוברים, באופן קבוע, השתלמויות מקצועיות ומקבלים הדרכה אישית מאנשי מקצוע בתחום. התוכנית מופעלת על ידי החברה למתנ"סים הארצית, בליווי ובתמיכת משרד החינוך, משרד הרווחה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

אליה מרקוביץ גבעון מנחת הקבוצה בבית היימן מסרה: "כששמענו על עמית מיד יצרנו איתו קשר וביקשנו שיגיע להופיע בעכו, מכיוון שמופעו מעביר מסר חזק – בעלי צרכים מיוחדים יכולים להיעזר באחרים ולהיות גאים במי שהם, על הקשיים ועל הכישורים שלהם. אולי דרך המופע יוכלו גם אחרים לצאת לאור עם כישוריהם. יחד עם זאת, החברה צריכה להיות רגישה ולהכיר בצרכים השונים שלהם. אנו מזמינים את הקהל הרחב לבוא למופע המרגש ובהזדמנות זו להיחשף לחניכי רעים ולחייהם".

היום (שני) 24 בדצמבר, בית היימן עכו בשעה 19:30, הכניסה חופשית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות