fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נתתי לצבא פרח"

סמל בר אלימלך ז"ל, בן 20 מעכו, נשרף בכל חלקי גופו בזמן שצבע חדר מגורים בבסיס. במשך חודש נלחם על חייו עד שבשבת האחרונה נפטר. חבריו ומשפחתו מספרים על צעיר מלא כשרון, שחלם על קריירה מוזיקלית ורצה להצליח בגדול
רק ילד. סמל בר אלימלך ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
רק ילד. סמל בר אלימלך ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

סמל בר אלימלך ז"ל מעכו נפטר בשבת שעברה לאחר שנאבק על חייו במשך יותר מחודש במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב. אלימלך, בן 20 במותו, שירת באפסנאות בבסיס חיל האוויר במצפה רמון. ב-28 ביוני נשרף בכל חלקי גופו עת שצבע חדר מגורים בבסיס. יחד עימו נפצע קשה גם נגד חנניה בן דוד.

עד היום אין המשפחה יודעת מה קרה באותו הערב בבסיס הצבאי וניזונה מסיפוריהם של חיילים על שימוש בחומר מסוכן יחד עם צבע שמן, מה שהוביל לשריפה. על פי העדויות, אלימלך הצליח לחלץ את עצמו מהחדר, התגלגל במדרגות וניסה לכבות את עצמו. הוא הובהל לבית החולים עם כוויות בדרגה 3 כשהוא בהכרה. אלימלך הורדם, ומצבו החל להתדרדר. הוא עבר ניתוח לפתיחת קנה הנשימה והיה צריך להתכונן לניתוחי השתלות. שעות לפני הניתוח הודיעו לבני משפחתו כי נותרו לו שעות ספורות לחיות.

ברחוב האשל בעכו יושבים שבעה האם סימה והאח מאיר. אלימלך היא משפחה גדולה ומוכרת בעיר. האם, סימה, רק בת 46, מספרת בבכי קורע לב על הבן שהיה אהבת חייה, אך ניתק קשר עם המשפחה קשר לפני כשמונה חודשים, ומאז כמעט שלא דיבר עם אף אחד, למעט עם אחיו, שעימו שמר על קשר רציף.

אלימלך רצה שהצבא יכיר בו כחייל בודד, אמו התנגדה לכך בכל תוקף. ההלוויה הצבאית שנערכה לו הייתה כשל חייל בודד, כשלמעשה משפחה גדולה צעדה אחרי ארונו. "כשאמו הספידה אותו", מספר דודו אילן סוויסה, "חבריו תהו: 'מה, יש לו אמא?', וזה היה כואב מאוד".

החודשים האחרונים בחיי אלימלך היו לוטים בערפל עבור משפחתו. האם ניסתה ליצור קשר עם המפקד שלו, שלחה הודעות, עקבה אחרי בנה לפי תדפיסי כרטיס האשראי והוציאה מהפייסבוק תמונות של קבלת הדרגה, שלטקס אפילו לא הוזמנה. פה ושם דלתה מידע מאחיו. אפילו כשנפצע, זה נודע לה רק למחרת, ב-10:00 בבוקר כשמונית מטעם הצבא חיכתה לה מתחת לבית. היא שמעה על זה יממה קודם בחדשות, אך לא שיערה כי מדובר בבנה.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "צפון 1".

 

רק ילד. סמל בר אלימלך ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
רק ילד. סמל בר אלימלך ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות