fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקודה על האפס: הפועל עכו ובית"ר ירושלים נפרדו בתיקו משמים

מי שוויתר על הקלאסיקו הספרדי, כנראה הצטער. אחרי איחור של שעה בפתיחת המשחק, הסתיים המפגש בין הפועל עכו לבית"ר ירושלים בתיקו 0:0
לא מצאו את הרשת. גיא דיין ושניר משען במרדף אחרי הכדור (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו פספסה הזדמנות מצוינת להמשיך בתנופת הניצחונות כשסיימה את משחק הבית שלה נגד בית"ר ירושלים בתיקו אפס. המשחק עצמו נפתח באיחור של כשעה, לאחר שהאוטובוס של הירושלמים נתקע בדרך. והאמת, לא היה שווה לחכות.

כבר בדקות הראשונות קופחה עכו לאחר שהשופט רועי ריינשרייבר החלש התעלם מנגיעת יד ברורה של בלם בית"ר בתוך הרחבה. בהמשך גם החמיץ ננאד מרינקוביץ' הזדמנות לכבוש כשירה מתוך הרחבה כדור שנהדף על ידי השוער האורח. השוער דודו גורש וחוליית ההגנה המשיכה לשמור על יציבות וכך גם חוליית הקישור.

הבעיה הגדולה של עכו היא הדלילות בחלק ההתקפי. מלבד אליאור סיידר, שרץ, משקיע ומטריד את הגנות היריב, אין לו כל עזרה לצידו. מרינקוביץ' איטי ולא מדויק. בדקה ה-64, הוחלף סיידר בהחלטה תמוהה של המאמן יובל נעים, ובכך בעצם ויתרה עכו על ההתקפה. התחושה בסיום היתה שאם קצת יותר אומץ מצד המאמן יובל נעים, עכו היתה יכולה לצאת עם שלוש נקודות, שכן ירושלים התגלתה כקבוצה די בינונית שנשענת בעיקר על התלהבות ודחיפת הקהל.

יובל נעים: "אם אנחנו יוצאים בתחושה של אכזבה מתיקו נגד בית"ר ירושלים, כנראה שהגענו לזמנים טובים. גם קופחנו על ידי השופט שלא שרק לפנדל שהגיע לנו. היינו מאוד אנמיים בחלק ההתקפי וזה לא סוד שאנחנו מחפשים חיזוק לחלק הקדמי". בנוגע להחלפתו של סיידר, אמר נעים: "בסך הכל עשינו שינוי תפקוד. זה לא הצליח". נעים הוסיף ואמר עוד, כי דחיית המשחק השפיעה על מהלך המשחק. "אין ספק שהדחייה הוציאה את השחקנים מפוקוס וראינו את זה במגרש".

עוזר המאמן איציק טוויזר: "אני חושב שתיקו משקף את מה שהתרחש במגרש". לגבי הוויתור על שחקני התקפה בחצי השעה האחרונה, אמר טוויזר: "כדורגל זה לא מדע מדויק. אתה יכול לשחק עם חמישה חלוצים ולא להבקיע ואפשר גם עם חלוץ אחד לכבוש. המחשבה הראשונה היתה להכניס את רועי עטר, אבל ברגע שראינו שבית"ר משתלטת על מרכז השדה, העדפנו לעבות את הקישור".

לא מצאו את הרשת. גיא דיין ושניר משען במרדף אחרי הכדור (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נותנים כבוד
הנהלת הקבוצה החליטה על מחווה לכל מאמני ושחקני העבר שלה שעדיין פעילים בקבוצות אחרות, ובכל משחק בית, תעניק להם תשורה וזר פרחים. הראשונים היו המאמן אלי כהן ומאמן הכושר אלי ביבס שנמצאים כיום בצוות המקצועי של בית"ר ירושלים והשחקנים סינטיאהו סולליך וניסו קפילוטו. היו"ר דוניה שינהולץ, העניק לארבעה תשורה צנועה וזר פרחים לפני המשחק בין הקבוצות.

שינהולץ: "רצינו להראות שהפועל עכו יודעת להוקיר ולהעריך שחקנים ששיחקו אצלה בעבר, והמחווה הזאת תימשך גם בעתיד".

גם ראש העירייה שמעון לנקרי, שהגיע למשחק, התקבל בכבוד רב. קפטן הקבוצה דודו גורש, אף העניק לו זר פרחים על בחירתו לקדנציה נוספת.

היו"ר דוניה שינהולץ: "בשמי, בשם מנכ"ל הקבוצה עזרא גורש, בשם חברי הצוות המקצועי והניהולי ובשם השחקנים, ברצוני לברך את ראש העירייה שמעון לנקרי על בחירתו המחודשת לראשות העיר. אנו מודים לו על התמיכה הגדולה בקבוצה ומייחלים לעוד הרבה שנים של שיתוף פעולה. לתמיכתו בקבוצה חלק משמעותי בהצלחתה".

יודע לתת כבוד. היו"ר דוניה שינהולץ נפרד ומעניק פרחים לאלי כהן ודני ביבס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

איחרתם? שילמתם
הקבוצה הורשעה על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין איחור בעלייה למגרש במשחק לפני שבועיים נגד רעננה ונקנסה בסכום של 6000 שקלים.

בעקבות עבודות שזרוע במשטח הדשא באצטדיון טוטו-עכו המבוצעות במקביל גם במגרש הישן בגבעת נפוליאון, נאלצה הקבוצה להעתיק את אימוניה למגרש הנופש.

כוננות אדומה
בקבוצה טרם הוחלט לגבי החלוץ ברתולומאו אוגבצ'ה (29), שמתאמן בקבוצה מזה שבוע ימים. הקשר יובל שבתאי, שהושעה מהמשחק נגד בית"ר ירושלים על ידי המאמן יובל נעים, חזר לאימונים. בהנהלת הקבוצה הבהירו כי אין כוונה להעמידו לדין. "העונש הכי קשה לשחקן, הוא השעיה ממשחק, ולא לשחק נגד בית"ר ירושלים הוא עונש מספיק כבד", ציינו. שבתאי צפוי לחזור לסגל הקבוצה לקראת משחקה ביום ראשון נגד הפועל ת"א המתעוררת. עקב עבודות שזרוע במשטח הדשא באצטדיון בלומפילד, הועתק המשחק למגרש בנתניה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות