fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחזקים: הפועל עכו צירפה שחקנים חדשים

הפועל עכו (ליגת על)

הפועל עכו השיגה נקודה יקרה במשחקה הביתי נגד בני סכנין, שהסתיים בתיקו 2:2, אבל קשה לומר אם היא יותר מאוכזבת או יותר מרוצה.

הפועל עכו נתנה מחצית ראשונה טובה, במהלכה היא אף הובילה. דקה 13: ציון צמח הגביה כדור קרן והבלם מושיקו מישאלוף, שעלה לעזרת ההתקפה, התרומם מעל הגנת סכנין ונגח במדויק לפינה ופנימה, 0:1 לעכו. במחצית השנייה עכו נעלמה ואפשרה לאורחים מסכנין להשתלט על המשחק ולשטוף את המגרש בכיוון אחד – שער עכו. בדקה ה-67 הצליחה סכנין להשוות ל-1:1 ובדקה ה-77 אף עלתה ליתרון, 1:2. בדקה ה-85, שלח סמואל גילמור כדור עומק ארוך למחליף עיזאת חלאילה, שהתגבר על שומרו ועל סף הרחבה הוכשל על ידי השוער האורח. ציון צמח דייק מהנקודה הלבנה, 2:2.

המאמן ירון הוכנבוים: "אחרי שסכנין עלתה ליתרון, ביצעתי חילוף עם אוריינטציה התקפית כשהכנסתי את עיזאת במקום קוסטנטינוס. עובדה שזה עבד ועיזאת היה זה שהביא לנו את הפנדל. המחצית הראשונה שלנו היתה פנטסטית וחבל שלא ניצלנו אותה כדי לכבוש עוד שערים. סכנין קבוצה מצוינת, הכי טובה מבין כל קבוצות התחתית, וכל נקודה עבורנו היא ברכה".

כוכב המשחק ציון צמח שהתכבד בבישול ובשער השוויון, סיכם: "אני מאוד מאוכזב שלא ניצחנו, כי היינו שווים יותר מנקודה. מאמין שניקח נקודות גם מבאר שבע".

שתי תקריות העיבו על המשחק. בדקה ה-64 הוחלף אליאור סיידר, ויצא מהמגרש בזעם. סיידר חבט ובעט בספסל הקבוצה ואחרי כמה שניות מיהר לרדת לחדר ההלבשה. בדקה ה-70 הוחלף גם עדי קוסטנטינוס, שנכנס בעצמו כמחליף בתחילת המחצית השנייה, וגם הוא הביע את החלפתו במחאה בולטת כשירד ישירות לחדר ההלבשה תוך התעלמות מופגנת מהמאמן ומהצוות המקצועי.

בעכו החליטו לא להבליג על התנהגותם של השניים והם עמדו לוועדת משמעת פנימית של האגודה. השניים התנצלו על התנהגותם וחויבו במימון ארוחה משותפת לקבוצה.

הקשר גיא דיין מהפועל עפולה, חתם השבוע בעכו וחוזר לקדנציה שנייה בקבוצה. דיין: "הפועל עכו זה בית ואני שמח לחזור לליגת העל. אני מעריך מאוד את המאמצים שהמאמן ירון הוכנבוים, היו"ר דודי רוזנפלד והמנכ"ל רפי סולטן, עשו למעני ואני מקווה להחזיר להם במגרש ולעזור לעכו להישאר בליגה".

שחקן נוסף שהגיע, אבל בהשאלה לעונה, הוא הבלם עוביידה חאטב מבני סכנין. הקשר שאדי שעבאן, שלא הרבה לשחק אצל הוכנבוים, שוחרר, לבקשתו.

הפועל עכו תיחסר במשחק החוץ הקרוב שלה נגד מוליכת הטבלה הפועל באר שבע לא פחות מ-4 שחקני הרכב: ברניסלב יובנוביץ', עדנאן זהירוביץ', סמואל גילמור ודור כוכב. הוכנבוים: "זו תהיה הזדמנות של השחקנים המחליפים להוכיח את עצמם. נקווה לעשות תוצאה טובה".

בהפועל עכו סירבו להתייחס לפרסומים השונים על מועמדותו של סוכן השחקנים דודו דהאן, לרכוש את הקבוצה. גורם המקורב למועדון, סיפר: "לפני מספר חודשים היו מגעים עם דודו דהאן, שלא הבשילו לכדי התקדמות. בשבוע האחרון, התחדשו השיחות בעניין, אבל כרגע אין משהו ממשי".

 ברוכים המצטרפים. מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן עם שני שחקני הרכש החדשים: גיא דיין ועוביידה חטאב  (צילום: דוברות הפועל עכו)
ברוכים המצטרפים. מנכ"ל הפועל עכו רפי סולטן עם שני שחקני הרכש החדשים: גיא דיין ועוביידה חטאב  (צילום: דוברות הפועל עכו)

וישחקו האוהדים לפנינו

לפני שהם מבקרים את השחקנים על יכולתם, הציגו אוהדי הפועל עכו את כישוריהם בטורניר אוהדי הקבוצות בליגת העל. בטורניר, שהתקיים בת"א בתמיכת ההתאחדות לכדורגל, משרד התרבות והספורט ומרכזי הספורט, השתתפו 14 קבוצות. שרת התרבות והספורט מירי רגב, התכבדה בבעיטת הפתיחה.

נבחרת אוהדי הפועל עכו הורכבה מהאוהדים-שחקנים הבאים: שחר פינקלשטיין (מאמן-שחקן), אורן בידרמן, ג'וש שגיא, מתן אזולאי, ניר חן, אורי שטנדל, איציק אינו, מעוז אלבז והשוער מיקי חדד.

אוהדי הפועל עכו פתחו את הטורניר בתיקו נגד מכבי ת"א, 1:1 (לעכו כבש: ניר חן). במשחק השני הפסידו אוהדי הפועל עכו לאוהדי הפועל חיפה, 5:3 (לעכו: מעוז אלבז – צמד, שחר פינשקלטיין – שער). במשחק השלישי ניצחו אוהדי הפועל עכו את אוהדי מכבי פ"ת, 2:3 (לעכו: אורי שטנדל – צמד, פינשקלטיין- שער). בשלב רבע הגמר נכנעו אוהדי עכו לאוהדי בני יהודה, 4:1 (לעכו: פינקלשטיין), והודחו מהמשך הטורניר. האוהד-מאמן-שחקן, שחר פינקלשטיין, סיכם: "ההשתתפות בטורניר היתה חוויה גדולה. אנחנו שמחים שייצגנו את הפועל עכו בצורה טובה ומכובדת".

הגיעו עד לרבע הגמר. קבוצת האוהדים של הפועל עכו (צילום: עודד קרני)
הגיעו עד לרבע הגמר. קבוצת האוהדים של הפועל עכו (צילום: עודד קרני)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

אחרי 3 ניצחונות רצופים שחילצו אותה מהמקום האחרון בטבלה, סיימה הקבוצה את משחק החוץ שלה נגד הפועל בקה אלגרביה בתיקו, 1:1. מעלות היתה קרובה להמשיך ברצף הניצחונות, כשדודו אפללו כבש בדקה ה-73 והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1, אך המארחים הצליחו לכבוש ולאזן בדקה ה-85. בדקה ה-90 נותרה מעלות בעשרה שחקנים אחרי שהקשר גיא רפאלי, שנכנס כמחליף באמצע המחצית השנייה, ספג כרטיס אדום והורחק.

למרות ההתאוששות המופלאה של הקבוצה בחודש האחרון, ראשיה אינם שוקטים על השמרים ובכוונתם לצרף שחקנים נוספים, לחיזוק עמדות ההגנה והקישור.

שחקני הקבוצה, שבחודש האחרון הפגינו שיפור ביכולתם וסיימו 4 משחקים רצופים ללא הפסד, מצפים כעת מההנהלה להשלים את שכרם שקוזז באופן חד צדדי לאור פתיחת העונה הרעה. מנהל הקבוצה גבי שמחון: "לא ייתכן מצב שההתנהלות תהיה חד צדדית, שמצד אחד נעמיד לשחקנים את כל התנאים הכי טובים כד שיצליחו ומצד שני לא נראה תוצאות במגרש. נכון שיש חוזה שצריך לכבד, אבל גם השחקנים צריכים לכבד את המועדון אותו הם מייצגים, את ההנהלה שעושה הכל למען הצלחתם ונותנת להם גיבוי ואת האוהדים המסורים. בכל מקרה, הכסף הזה שמור עבורם ולאור התוצאות האחרונות ייתכן בהחלט והם יקבלו אותו במשכורת הקרובה".

אופק סויסה ואדהם גדבאן, שני חלוצי קבוצת הנוער, הוקפצו לאימוני הקבוצה הבוגרת, במטרה לשלבם בסגל ולהכשירם לעתיד. השניים הבקיעו ב-10 מחזורי ליגה 22 שערים, מחצית ממספר השערים שכבשה קבוצתם, שמדורגת במקום השני בטבלת הליגה המחוזית.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה ביססה את מקומה הרביעי בטבלה אחרי ניצחון ביתי חשוב על הפועל כאוכב, 0:2. שער אחד בכל מחצית הספיק לבית"רים. תחילה היה זה איליה זאיקה שכבש בדקה ה-35, אחרי שניצל מסירת עומק מדויקת של הקשר הוותיק מיכה שושן. בדקה ה-55 הוכפל היתרון. אדר קליר הוציא כדור רוחב ודין כהן המשיך מקרוב לרשת, 0:2.

המאמן אמיתי ברק: "זו לא מקריות שאנחנו בצמרת הגבוהה. יש לנו קבוצה טובה ואמרתי את זה גם אחרי שהפסדנו. שיחקנו מול יריבה עיקשת, אבל נלחמנו ונאלצנו להתמודד גם עם מזג אוויר סוער. רוב הקבוצות בליגה שוות פחות או יותר ברמתן, כך שכל תוצאה אפשרית. אם נתחזק, נוכל להתמודד גם על העלייה".

אחי עכו – מכבי עכו, 1:2

בניגוד לעונה שעברה, הפעם הדרבי העכואי כולו אחי. הקבוצה מהתחתית הפתיעה את מכבי היומרנית וניצחה אותה, 1:2, מצמד שערים שכבש מחמוד יוסף בדקות 13 ו-30. דין לזרא צימק בדקה ה-35, אולם עד לסיום הצליחה אחי לשמור על יתרונה היקר ולהוסיף למאזנה 3 נקודות יקרות במאבקה בתחתית.

אחי סיימה את המשחק בעשרה שחקנים אחרי שלואי עלי, ספג כרטיס אדום והורחק בדקה ה-90.

קפטן אחי עכו עבדאללה ג'עס: "ניצחנו בצדק. היינו טובים לאורך כל המשחק ונלחמנו. מכבי בקושי הגיעה להזדמנויות".

מנג'ר מכבי עכו אשר (ג'וקי) בן חמו: "עשינו 2 טעויות קשות בהגנה ושילמנו עליהם. למרות שהיינו ללא 5 שחקני הרכב ועם שחקן צעיר שהגיע מהנוער של הפועל עכו, ייצרנו מצבים ויכולנו להשוות, אבל סבלנו מחוסר ריכוז. אחי עכו קיבלה מאיתנו מתנה בדמות ניצחון".

הניצחון קידם את אחי עכו למקום ה-11 בטבלה והרחיק אותה 5 נקודות מהקו האדום. ההפסד השאיר את מכבי במקום ה-8, עם 2 נקודות פחות מהמקום ה-5 שמוביל בסיום העונה לפלייאוף העליון.

אחי טובה. שאפיק חוביישי מאחי עכו מקדים שחקן של מכבי עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אחי טובה. שאפיק חוביישי מאחי עכו מקדים שחקן של מכבי עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ותיקים: עכו ומעלות נפרדו כידידים

המפגש המסקרן בין ותיקי יהודה אדרי מעלות למכבי אהרון גאון עכו, הסתיים בחלוקת נקודות אחרי תיקו, 2:2. עכו כבר הוליכה ביתרון, 0:2, משערים של חופי ברנס ואיציק גולדשטיין, אך מעלות הצליחה להשוות מרגלי דורון בן דוד וליאור אלמקייס. התוצאה הותירה את הסטטוס קוו בצמרת, כשמעלות מוליכה בראש הטבלה בזכות יחס שערים עדיף ועם 7 נק', בדיוק כמו לעכו ולסכנין.

טורניר עכו-משגב

טורניר כדורגל מקומי התקיים לאחרונה בין בתי הספר של עכו ומשגב. הטורניר התקיים במגרש הדרומי בעכו בהשתתפות עשרות שחקנים צעירים. מנהל בית הספר לכדורגל של הפועל עכו מקסים אזולאי, ציין כי הטורניר נחל הצלחה, ובעיקר הבליט את הגידול המשמעותי במספר הילדים שהצטרפו העונה לבית הספר לכדורגל של הפועל עכו. אזולאי: "בעונה שעברה בית הספר של הפועל עכו מנה מספר נמוך מאוד של ילדים. בקיץ האחרון ביצענו עבודה יסודית על מנת לקרב את ילדי העיר לבית הספר וכיום יש לנו למעלה מ-100 שחקנים כשהשאיפה בעתיד היא להמשיך ולצמוח. הפעילות שלנו ענפה והמטרה היא להקנות לילדים הצעירים את היסודות בתקווה שמפה יצמח דור העתיד של הקבוצה הבוגרת".

הצלחה גדולה. מנהל בית הספר לכדורגל של הפועל עכו מקסים אזולאי (צילום: עצמי)
הצלחה גדולה. מנהל בית הספר לכדורגל של הפועל עכו מקסים אזולאי (צילום: עצמי)

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 11)

עירוני נשר – הפועל עכו, 1:2. לעכו: לידור באבא.

מחוזית (מחזור 11)

סקציה מעלות -הפועל טובה, 1:4. למעלות: אופק סויסה – 2 שערים, אדהם גדבאן וסאמח זיאדה – שער אחד כ"א.

בית"ר נהריה -הפועל תרשיחא, 2:0.

(השלמה) בית"ר נהריה -הפועל נח'ף, 0:3. לנהריה: נאור תורג'מן, מחמוד האדי ומוהנד סואעד.

מכבי נהריה -הפועל נח'ף, 0:3. לנהריה: מחמוד סעיד – 2 שערים, ראמי מרשוד – שער אחד.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 9, השלמה)

הפועל מזרעה – בית"ר עכו, 8:2. לעכו: ליאור גלייזר – 4 שערים, איינאו אראגאו, אליאור אברמוב, יניב דור ואורי אסולין – שער אחד כ"א.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (מוצאי שבת, 9.1)

הפועל באר שבע – הפועל עכו (שעה 19:30)

גביע המדינה (שלישי, 12.1)

בני יהודה ת"א – הפועל עכו (19:00)

ליגה א' (שישי, 8.1)

סקציה מעלות – הפועל איכסל (שעה 13:00)

ליגה ב' (שישי, 8.1)

מכבי עכו – מכבי נח'ף (שעה 13:30)

בית"ר נהריה – הפועל מ'רר (שעה 11:00)

הפועל בועיינה – אחי עכו (שבת, 14:00)

ליגה ג' (שישי, 8.1)

הפועל נהריה – בני הגולן והגליל (שעה 13:00)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות