fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנקרי: "החברה הישראלית צריכה מנהיגות בלתי מתפשרת"

את הדברים אמר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי בכנס עכו למנהיגות מוניציפאלית ואיכות שלטון, בשעה שהורשע ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט בפרשת הולילנד
לנקרי בכנס מנהיגות בשלטון המקומי לצד רעיה שטראוס בן דרור
מבקר את האוצר. לנקרי בכנס מנהיגות בשלטון המקומי לצד רעיה שטראוס בן דרור (צילום עיריית עכו)

בצל הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו שולה זקן נערך אתמול (שני) בעכו כנס מנהיגות מוניציפאלית. הכנס נערך בהיכל הקונסרבטוריון בהשתתפות יו"ר התנועה לאיכות השלטון בישראל עו"ד אליעד שרגא ואשת העסקים רעיה שטראוס-בן דרור.

הכנס נערך בשעת הכרעת הדין וראש עיריית  עכו שמעון לנקרי פתח את הכנס ואמר כי החברה הישראלית צריכה מנהיגות לא מתפשרת, מנהיגות שיודעת להוביל נכון ולקבל החלטות טובות". לנקרי ביקר בחריפות את פקידי האוצר ואמר: "החוסן שלנו כמדינה נמדד במקומות שקשה בהם. ישנם באוצר נערים שהקשר בינם לבין המציאות הוא דמיוני, ושיטתם היא להפיל את האחריות על הרשויות המקומיות מבלי לתת להם כלים".

הכנס, פרי יוזמה של המכללה לאיכות השלטון התקיים בשיתוף עיריית עכו, אוצרות הגליל והמרכז יהודי-ערבי באוניברסיטת חיפה, והוא נפתח בקטע מוסיקלי של רביעיית נגני צ'לו של הקונסרבטוריון העירוני. בכנס התקיימו שלושה מושבים שעסקו במשילות ושותפות בערים מעורבות; קיימות מוניציפאלית ומדיניות סביבתית והחינוך הבלתי פורמאלי ברשויות המקומיות – האתגר המוניציפאלי.

"היום הוא יום דרמטי למנהיגות בישראל", אמר עו"ד שרגא, "בשעה שהכנס מתקיים מוכרע דינם של שני ראשי ערים לשעבר שהיו מעורבים בתעשיית שוחד נרחבת בירושלים". לדבריו, המנהיגות המקומית יותר חשובה, מורכבת ומסובכת מהמנהיגות בשלטון המרכזי. הוא ציין לשבח את ראש העיר עכו על קיום הכנס בעיר והוסיף, כי בעיניו רעיה שטראוס-בן דרור ובעלה הם בין המנהיגים הגדולים בפילנתרופיה בישראל.

לנקרי בכנס מנהיגות בשלטון המקומי לצד רעיה שטראוס בן דרור
מבקר את האוצר. לנקרי בכנס מנהיגות בשלטון המקומי לצד רעיה שטראוס בן דרור (צילום עיריית עכו)

שטראוס-בן דרור: "עכו היא עיר מנגנת ואני גאה להיות שותפה לעבודה המדהימה שנעשית בעכו על ידי ראש העיר שמעון לנקרי יחד עם אחי מיכאל", היא אמרה. שטראוס-בן דרור ברכה את פעילות התנועה לאיכות השלטון ואת שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת חיפה. "אני מאמינה שמעכו תצא הבשורה לכל העולם. העיר הזו היא דגם ונעשית כאן עבודה מרגשת", הוסיפה.

במהלך המושב שעסק במשילות ושותפות בערים מעורבות, אותו הינחה פרופ' ערן ויגודה-גדות מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה אמר סגן ראש העיר עו"ד אדהם ג'מאל, כי "משילות" בעיניו היא קבלת החלטות נכונות עבור הציבור, ובעיר מעורבת הדבר תלוי הרבה בהנהלת העיר ובראש העיר. "אני מרגיש נוח כשותף לעשייה בעיר עכו והחזון שלי הוא שכסגן ראש עיר ערבי לא אייצג רק את המיעוט אלא את כלל התושבים", אמר ג'מאל. פרופ' ויגודה-גדות ציין, כי המערכת הבירוקרטית במדינה היא מערכת מסודרת שמתמודדת בכבוד עם האתגרים של משילות במדינה דמוקרטית.

בכנס השתתפו בין השאר מנכ"ל העירייה אוהד שגב, פרופ' ראסם חמאיסי, יו"ר המרכז היהודי-ערבי באוניברסיטת חיפה, סגן ראש עיריית לוד עו"ד אביב וסרמן, רולי רוזן מארגון שתי"ל, ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים מפרץ חיפה לאיכות הסביבה, ליאורה אמיתי, מנהלת עמותת אזרחים למען סביבה (אל"ס), ראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר ואיתן טימן ממנהל חברה ונוער במשרד החינוך. את הכנס הנחה וניהל מבחינה אקדמית, ד"ר שי נחושתאי, מנהל מרכז האתיקה במכללה לאיכות השלטון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות