fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא רואים אותה ממטר

היא בת 40, אם חד הורית לבן חייל קרבי, חולת ריאות הממתינה להשתלה, וכל מה שהיא מבקשת זה רק קורת גג. לפי הגורמים האמורים לסייע לה, היא לא עומדת בקריטריונים. מי יעזור לג'ולייט פיטוסי מעכו, שהשבוע כבר שפכה על עצמה דלק?
כל מטלה קשה לה לביצוע. ג'ולייט פיטוסי צילום: חן דרור
כל מטלה קשה לה לביצוע. ג'ולייט פיטוסי צילום: חן דרור

יוקר המחיה ממשיך להיות בכותרות זה שנים, ולאחרונה הדיון הוא על מילקי, אבל יש אנשים שבשבילם מילקי הוא בגדר חלום והם רק רוצים קורת גג וארבעה קירות. ג'ולייט פיטוסי היא אחת כזו.בת 40 מעכו, אם חד הורית לבן חייל קרבי, חולת ריאות בהמתנה להשתלת ריאה. בקרוב היא עלולה למצוא את עצמה ללא קורת גג. כיום היא מתגוררת בדירה שהיא שוכרת בעכו.לפני החגים, בעלי הבית ביקשו שתתפנה, כי הם רוצים לתת את הדירה לבנם. לפיטוסי לא היה לאן ללכת, ולכן היא פלשה לדירת עמידר שהתפנתה באותו זמן, בקומה הראשונה של אותו בניין. לדבריה ולדברי השכנות שמטפלות בה ומסייעות לה, במהלך החג הגיעו אליה מעמידר בעכו וביקשו ממנה להחזיר את המפתחות בהבטחה שאחרי החגים יטפלו בעניינה וידאגו לה לבית. פיטוסי ביצעה, פינתה את הבית וחזרה להתגורר בקומה השלישית בהסכמת בעלי הדירה, עד שיפנו אותה משם שוב. 

בשל היותה חולת ריאות כל מטלה קשה לה לביצוע: מקלחת, ניקיונות, אפילו דיבור ובטח שקשה לה לעלות ולרדת שלוש קומות ברגל בבניין ללא מעלית. למרות כל אלה, היא לא נמצאה כשירה לקבלת סיוע בדירה מהגורמים השונים. משרד השיכון אמנם מסייע לה ב-1200 שקלים בחודש וגם יש לה סיוע מביטוח לאומי, אך לא מסייעים לה בקורת גג, ומה עושים עם סיוע כספי אם גרים ברחוב?

פיטוסי לא מבקשת תרומות או עזרה כלכלית, היא רק רוצה קורת גג. השבוע, לאחר שלא קיבלה מענה, היא שפכה על עצמה דלק בכוונה להצית את עצמה. רינה, אחת השכנות, הצליחה להניא אותה מלעשות זאת.  מעיריית עכו נמסר בתגובה: "מינהל הרווחה בעירייה מסייע לאשה ולבני משפחתה, אולם מאחר שכל נושא הדיור נמצא באחריותו הבלעדית של משרד השיכון אין לעירייה מנדט לטפל בתחום זה למעט מתן דוח סוציאלי ממליץ, שניתן גם במקרה הנ"ל. ראש מינהל הרווחה בעירייה אף שוחחה באופן אישי עם מנהל עמידר בעכו במטרה לסייע לאשה, אך לצערנו הרב התשובה שניתנה היתה שלילית מאחר שהאשה אינה עומדת בקריטריונים של משרד השיכון".

כל מטלה קשה לה לביצוע. ג'ולייט פיטוסי צילום: חן דרור
כל מטלה קשה לה לביצוע. ג'ולייט פיטוסי צילום: חן דרור

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "מדובר במשפחה שבראשה עומד 'הורה עצמאי' עם ילד המממשת סיוע בשכר דירה בסך 1220 שקלים בחודש, כמקובל למשפחות, כולל משפחות שבראשן עומד 'הורה עצמאי' עם עד שלושה ילדים, המתקיימות מקצבת אי כושר השתכרות בשיעור 75 אחוז ויותר. בקשתה לקבלת דירה בשיכון הציבורי נדונה בכל ועדות החריגים של משרדנו לרבות ועדה ציבורית מיום 31 במרס 2014, שהינה הדרג הבכיר במשרדנו הדן בחריגים ונדחתה, מאחר שאינה עונה על מספר נפשות מזכה. למרות הנסיבות לא ניתן לחרוג מהכללים, שכן בשל מחסור גדול מאוד בדירות, מיועדות דירות אלו למשפחות גדולות, עם שלושה ילדים ויותר 'חסרות דירה'.

תוקף ההחלטה הינו ל-12 חודשים ולא ניתן לערער בתקופה זו, אלא אם חלו שינויים מהותיים שלא הוצגו בוועדה ויש בהם לשנות את ההחלטה. משרדנו עושה כל מאמץ לעזור למבקשים סיוע בדיור ולכן משתתף בשכר דירה לזכאים".

מעמידר נמסר בתגובה: "גברת ג'ולייט פיטוסי אכן פלשה לדירת עמידר, ולאור התערבותו של ראש העירייה ושל מנהלת אגף הרווחה, פונתה מהדירה. יש לציין כי על פי נוהלי החברה הסיוע בשכרה דירה אמור היה להיפסק לאלתר, אך לאור מצבה הבריאותי וכחריג אושר המשכו של הסיוע. גברת פיטוסי לא אושרה על ידי משרד הבינוי והשיכון לדירה, לאחרונה נדחתה על ידי ועדה ציבורית מהנימוק שאינה עומדת בקריטריונים. חברת עמידר תשמח לסייע לגברת פיטוסי בכל האמצעים העומדים לרשותה ואכן מצבה קשה ולא טוב, אך לצערנו בכל הנוגע לזכאות, האחריות הינה במסגרת משרד הבינוי והשיכון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות