fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ישראל בן עזרא: לא עוד תיירות של חומוס בלבד

ישראל בן עזרא, עכו. בן 69, נשוי פלוס שתיים
סביר שימצא שפה משותפת עם ביבי. ישראל בן עזרא
סביר שימצא שפה משותפת עם ביבי. ישראל בן עזרא (צילום: אושרי כהן)
ישראל בן עזרא
צוות חשיבה מקצועי. ישראל בן עזרא (צילום: אושרי כהן)

מקצוע: בעל חברה לתכנון בנייה ופיתוח, ויועץ בכיר לראש עיריית עכו בעבר.

סיעה: נץ בראשות ישראל בן עזרא.

רזומה: גדל והתחנך בעכו. למד בבית הספר קציני ים והמשיך לשרות צבאי בשריון. בעל הכשרה כמגשר, וכן הכשרה כדירקטור. מומחה בנושאי בנייה, פיתוח, שימור ואומנות. יזם והוביל צוות חשיבה בנושא פיתוח תעשייה עסקים וניהול העיר. הקים והוביל את הפורום למען עכו ובמסגרת זו הצליח, לאחר מאבק עיקש, להשיג לתושבי עכו הטבות במס מהם נהנים התושבים עד היום. ראש העירייה הנוכחי אמר עליו כי "ניחן בכישורים וראייה אסטרטגית יוצאת דופן".

מצע: הבאה וליווי משקיעים ותורמים. הובלת הרעיון של החייאת מרכז העיר וחידוש רחוב בן עמי, הקמת מוסדות תרבת ומדע, ופיתוח הספורט הימי בעיר. כדי לשמור את הצעירים בעכו ולמשוך אוכלוסיות צעירות חדשות אנו חייבים להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות שלנו. בקרה ושיפור המערכת – כראש עיריית עכו אבצע בדיקה מקיפה של מבנה מערכת החינוך ואשים דגש על חינוך לערכים. אפעיל את בתי הספר גם לאחר שעות הלימודים הפורמאליות. ביטחון אישי – תחושת הביטחון של התושבים בעכו התרופפה בשנים האחרונות. אפעל לחזק את תחושת הביטחון בשורה של אמצעים; שיפור שירות לאזרח – אנהיג תוכנית לחלוקת העיר לרובעים על מנת להנגיש את שירותי העירייה לאזרח. אנהל את העיר בשקיפות מלאה ובכפוף לכללי מוסר וצדק. אפתח בעירייה מחלקת התנדבות והכוונה לאזרחים ותיקים שירצו לפעול במסגרות משמעותיות בקהילה. אקים רובע אומנים ואפעל לשפר את תדמיתה של עכו ואגרום לתיירים להישאר בעיר ליותר מכמה שעות. לא עוד תיירות של חומוס בלבד.

על העיר: עכו נמצאת כיום בצומת דרכים קריטי. מצד אחד, היא עיר מחוז בגליל המערבי, עם נכסים ויתרונות ייחודיים רבים, מצד שני, ההתנהלות לאורך השנים דרדרה את העיר למצב קשה מכל הבחינות.

הדבר הראשון שאעשה אם וכאשר אבחר: אקים צוות חשיבה מקצועי עם נציגי העיר בשילוב נציגות של תושבים לקביעת תוכנית אסטרטגית לעיר וסדרי עדיפויות שבהם נתמקד למימוש המצע.

מילה טובה: לשמעון לנקרי היו בתחילת הדרך כוונות טובות לקדם את העיר והוא גם נתן לי אור ירוק לקדם פרויקטים בכל המישורים בעיר מהרמה האסטרטגית עד לביצוע מעשי בשטח. אולם עם הזמן, הוא הפך להיות תלוי בגורמים אחרים, ולכן העיר בסכנה.

דבר האישה, מרים בן עזרא: "לדעתי ישראל הוא איש ישר וחזק, בעל חזון, עם כישורים רבים ובו בזמן, איש מעשי עם רגליים על הקרקע. הוא מקשיב, מסיק מסקנות ונצמד למטרה עד להשגתה. ישראל אוהב את עכו ומשקיע את כולו לטובתה – אפילו שלעיתים זה בא על חשבון המשפחה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות