fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירון לונדון בעכו: "לו צה"ל לא היה קיים, מזמן היינו נשחטים"

אמר את הדברים במפגש יהודי-ערבי: "היהודים בישראל חיים באיום מתמיד שאי אפשר להכחיש אותו. ללא צה"ל, מזמן היה עובר סכין על גרוני, ואין לי שום סיבה להניח אחרת"
"הפוליטיקה נחלשת בכל הדמוקרטיות הליברליות בעולם". שבתרבות בעכו (צילום: עמית בריינס)
"הפוליטיקה נחלשת בכל הדמוקרטיות הליברליות בעולם". שבתרבות בעכו (צילום: עמית בריינס)

בשבת האחרונה נערך בעכו המפגש הראשון בסדרת "שבתרבות", בו התארחו ירון לונדון ועמי איילון. את האירוע הנחה זוהיר בהלול והופיע בו גם נגן העוד, אבראהים ח'ליל. המפגש, שהתקיים במועדון הג'אם בעיר, נערך ביוזמת "קשת – קבוצת עכו עיר משותפת" שהקימו יוסי פיטוסי ובהלול, תושבי העיר.

מטרת הקבוצה היא לבנות מודל לחברה אזרחית פתוחה לכל ולהראות כי עיר מעורבת אינה בהכרח נטל, בתקווה לגרום לאחרים לחשוש פחות מן המפגש היהודי-ערבי.

מפגשי "שבתרבות" הנוכחיים יתקיימו באופן מסודר אחת לחודשיים, בשאיפה לקיימם בעתיד פעם בחודש. המפגשים הבאים יעסקו באלימות בחברה הישראלית, והחברים מתכוונים להזמין את השר לביטחון פנים או המפכ"ל, ודמויות נוספות שיעסקו בנושאים האקטואליים.

המפגש בשבת האחרונה דן בשאלות הנוגעות לחיים המשותפים בישראל באולם מלא עד אפס מקום. על הפרק עמדו סוגיות כמו האפשרות לעשות שלום עם הפלסטינים, האם קיימת שעת כושר להדק יחסים בין יהודים לערבים והאם קיים הכרח לטפח, בישראל בכלל ובעכו בפרט, מרקם של חיים משותפים.

ירון לונדון הודה כי אינו נוטה להתרגש, אך המפגש בעכו מרגש אותו. "יש פה תחושה של אחווה, ועכו היא מבחן מרתק", אמר, "יהיה נפלא לנסות להגשים חלום משותף לכולנו, ולהפוך לעיר לדוגמה של חיים בצוותא בסיוע המוסדות הממשלתיים".

עוד אמר לונדון: "היהודים בישראל חיים באיום מתמיד שאי אפשר להכחיש אותו. ללא צה"ל, מזמן היה עובר סכין על גרוני, ואין לי שום סיבה להניח אחרת. ובכל זאת, מתקיימת פגישה משותפת כזאת בעכו, ואנחנו רואים שהחיים ביחד הם אפשריים".

עמי איילון הסביר כי הפוליטיקה נחלשת בכל הדמוקרטיות הליברליות בעולם וכי הפוליטיקאים אינם מייצגים את הציבור: "אין להם את היכולת לחתום על הסכמי שלום ולהוביל סדר יום חברתי, ומה שקורה בישראל, אמנם לאט מדי, הוא כוחה המתגבר של החברה האזרחית. זה הכוח שיצר את חוקי איכות החיים ואיכות הסביבה בעולם, בעקבות קבוצות שיצאו לרחוב על מנת להיאבק.

"גם בתחום הפוליטי, יצאנו מלבנון לא משום שלמישהו היתה הארה, אלא משום שאהוד ברק הבין שהציבור הישראלי מחייב אותו לעשות זאת. גדר ההפרדה נכפתה על אריק שרון מאותן סיבות, ואותן סיבות הוציאו אותנו מעזה. רק תנועות אזרחיות שמייצרות ארגון שנתפס כבעל כוח להשפיע ביום הבחירות, רק הן ישפיעו על הדרך בה אנו הולכים ועל איך תראה המדינה, בהיבט המדיני וגם החברתי".

"הפוליטיקה נחלשת בכל הדמוקרטיות הליברליות בעולם". שבתרבות בעכו (צילום: עמית בריינס)
"הפוליטיקה נחלשת בכל הדמוקרטיות הליברליות בעולם". שבתרבות בעכו (צילום: עמית בריינס)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות