fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתימה טובה

הפועל עכו סיימה את שנת תשע"ה בניצחון שני רצוף בליגת העל, כשגברה על הפועל כפר סבא, 0:1, משער של אליאור סיידר. חבר העמותה רפי סולטן התמוגג בסיום: "חודש לפני פתיחת העונה בכלל לא היה ברור שתהיה קבוצה, ועכשיו אנחנו במקום הרביעי"
אליאור סיידר מהפועל (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
אליאור סיידר (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

איזה סיום מתוק לשנת תשע"ה. הפועל עכו, שבמהלך הקיץ האחרון עוד קרטעה בדרך לגיוס כספים לקיומה, רשמה במחזור האחרון ניצחון שני רצוף, ושני העונה מתוך שלושה מחזורים, כשגברה בביתה על הפועל כפר סבא, 0:1. האמת, הפועל עכו צריכה להודות לאלילת המזל או ליושב במרומים על הניצחון, שכן במשך רוב דקות המשחק היו אלה דווקא האורחים מכפר סבא ששלטו במגרש והגיעו לאינספור הזדמנויות שהוחטאו. השוער דני עמוס היה ללא ספק מספר אחת במשחק כשבמספר הצלות מרהיבות ואינסטינקטים חדים שמר על רשת נקייה. לא פשוט להיכנס לנעליו של השוער והסמל דודו גורש, שעזב לבאר שבע, אבל בינתיים מציג עמוס יכולת מצוינת, ויש מי שזוקפים את חזרתו לכושר למאמן השוערים משה בן דוד, שעושה עימו עבודה מקצועית ומנטאלית מדהימה.

המערך האחורי עם הבלמים בוריס קפיטוביץ' ומושיקו מישאלוף, יחד עם צמד המגינים שמוליק מלול וליאור לוי, ממשיכים לשמור על יציבות כשהקשר האחורי עדנאן זהירוביץ', משלים את החומה ההגנתית. סמואל גילמור, שהיה מצוין במשחקי גביע הטוטו, קצת אכזב ולמרות שליטה טובה בכדור, מרבה לאבד כדורים ואינו תורם למשחק ההתקפה. למזלה של עכו יש לה את החלוץ האנרגטי אליאור סיידר, שנמצא בתקופה פורה. סיידר היה גם זה שסידר לעכו את הניצחון במבצע מבריק בדקה ה_73. הוא קיבל כדור באגף ימין, עשה דאבל פס עם ברניסלב יובנוביץ', חדר לרחבה, הטעה מגן אורח ומתוך הרחבה בעט כדור מדויק ושטוח לפינה ופנימה, 0:1 לעכו. עד לסיום, הצליחה עכו בשיניים ממש לשמור על היתרון ועל הניצחון.

המאמן ירון הוכנבוים, סיכם בסיום: "אין ספק שהקדוש ברוך הוא היה איתנו היום. לא שיחקנו מספיק טוב, אבל הבקענו שער אחד שהספיק. אני מאוד מאמין באליאור סיידר ומקווה שזו תהיה עונת הפריצה שלו. הניצחון הזה חשוב לנו מאוד ואנחנו מקווים להמשיך ולצבור נקודות ולהמשיך להשתפר ולהתקדם".

לגבי העתיד אמר הוכנבוים: "כמובן שהיינו רוצים להתחזק, אבל אין כסף וכרגע נצא למערכה עם השחקנים שיש".

כובש שער הניצחון, אליאור סיידר: "ירון הוכנבוים היה המאמן הראשון שהעלה אותי לבוגרים ואני שמח שהיום מחזיר לו על האמונה בי. הניצחון היה חשוב עבורנו, כי כל נקודה מקדמת אותנו לעבר השגת המטרה שהיא הישארות. כפר סבא כל הזמן תקפה והגול שלהם היה באוויר. ידעתי שאם לא נספוג, ננצח וזה באמת מה שקרה. דני עמוס נתן משחק ענק, אבל כולם נלחמו ונתנו אקסטרה מעצמם. אני לא זוכר מתי הפועל עכו פתחה עונה בליגת העל עם 2 ניצחונות משלושה משחקים, אבל אנחנו צריכים כבר להתרכז במשחק הבא נגד סכנין. חשוב שנמשיך לקחת נקודות כדי שלא להיקלע למצב שהיינו בו בשנה שעברה. הסיום אומנם היה מתוק, אבל עד שהגענו להבטחת ההישארות, עברנו סיוט".

מי שהתמוגג במיוחד מהניצחון היה חבר העמותה רפי סולטן, שמתחיל לראות פרי לעמלו ולחבריו להנהלה. "חודש לפני פתיחת העונה, בכלל לא היה ברור שהפועל עכו תמשיך להתקיים והנה היום אנחנו במקום הרביעי", אמר סולטן, "אני יודע שיכול להיות שזה זמני, אבל הקבוצה מתחברת, עושה חיים קשים לכל יריבה וזה נראה כרגע טוב. שרק נמשיך ככה".

בעקבות הניצחון החליט המאמן הוכנבוים לאפשר לשחקנים מנוחה בימי החג (שני_שלישי) והאימונים חודשו רק ביום רביעי.

בקבוצה גם ביקשו להודות למנכ"ל מנהלת הליגה ניר ינקלביץ' ולליאת גוילי, שפעלו לאישור בקשת הפועל עכו לדחיית המשחק נגד כפר סבא בחצי שעה, כדי לאפשר לאוהדים שומרי המסורת של הקבוצה להספיק להגיע למשחק. סולטן: "

החלוץ הארגנטיני פרנקו קלארו (26), ממשיך להתאמן בקבוצה, אך לא מרשים במיוחד.

ביום שישי שעבר קיימה הקבוצה את הטקס המסורתי לרגל קבלת השנה החדשה. ראש העירייה שמעון לנקרי, שכיבד בנוכחותו את האירוע, אמר: "אתם צריכים להיות כמו משפחה. מלוכדים ומגובשים. רק ככה נצליח. הפועל עכו זה משפחה וכל אחד מכם מייצג לא רק את המועדון שנקרא הפועל עכו אלא עיר שלמה שעומדת מאחוריכם ומייחלת להצלחתכם. אני מבחינתי, יעשה את הכל כדי לתת לכם את התנאים הטובים ביותר, ומכם אני מצפה שתייצגו אותנו בכבוד ושתצליחו".

הקבוצה נקנסה על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בסכום של 4500 שקלים, על כך שבשלושת משחקי הבית העונה: בגביע הטוטו נגד סכנין וקרית שמונה ובליגה נגד הפועל חיפה, לא נכח רופא.

עשה להם חג שמח. אליאור סיידר מהפועל עכו זוכה לאהבה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
עשה להם חג שמח. אליאור סיידר מהפועל עכו זוכה לאהבה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

השבוע כבר נמצא פתרון בדמות ד"ר רוחי פלאח, שכבר ישב על הספסל במשחק הניצחון על כפר סבא.

במחזור הקרוב תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד בני סכנין (שבת, 19.9, שעה 20:00, אצטדיון קריית שמונה), שטרם ניצחה העונה. קפטן הקבוצה מושיקו מישאלוף: "כל נקודה שאנחנו לוקחים עכשיו, תעזור לנו בעתיד. המטרה, כפי שכולם יודעים, היא להישאר בליגה ובשביל שלא להיקלע לסיטואציה קשה כמו שהיינו בה בעונה שעברה, חשוב מאוד לקחת כמה שיותר נקודות כבר במשחקים הראשונים של העונה. כל נקודה גם מוסיפה לביטחון של הקבוצה ושל השחקנים. סכנין פתחה את העונה לא טוב ועבורם זה משחק קריטי, אבל גם עבורנו. נקווה להמשיך את המומנטום ולהוציא נקודות גם מהמשחק הזה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות