fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשש: 300 ילדים ממחלקת הנוער של הפועל עכו ישארו ללא מסגרת

אם עד יום שישי לא יועבר תקציב להפועל עכו על ידי העירייה השחקנים ישוחררו והקבוצה המצליחה בליגת העל שמביאה כבוד לעיר תרד לליגה ג'. במילה אחת: בושה
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מחריף המאבק בין עיריית עכו להפועל עכו.  שני הצדדים מציבים עמדה קשוחה ובלתי מתפשרת ימים  והחשש הכבד הוא שהקבוצה לתעמוד לפירוק ותצנח בבושת פנים מליגת העל לליגה ג'. מחר (שלישי) ייכנס יו"ר הקבוצה יהודה ברששת מסיבת עיתונאים ויודיע רשמית כי אם עד 31 למאי (יום שישי) עיריית עכו לא תעביר תקציב לעונה הבאה הקבוצה תפורק.

פירוש הדבר כי גם קבוצת הנוער והילדים לא תמשיך את קיומה. לפיכך 300 בני נוער וילדים עלולים למצוא את עצמם ללא מסגרת. כמו כן כל שחקני הקבוצה בליגת העל מסיימים ביום שישי הקרוב את החוזה. לשחקנים בכירים יש כבר אופציה לחתימה בקבוצות אחרות. בנוסף אם העירייה לא תעמיד את התקציב ולא תגיש מאזנים לשנה הבאה תוכרז כקבוצה מפורקת בליגה ג'. עלות העלייה לליגת העל עומדת על סכום של 100 מיליון שקלים.

השבוע הפועל עכו הציגה ליועצת המשפטית של עיריית עכו עו"ד כנרת הדר את כל המסמכים הדרושים  אשר מוכיחים כי היו"ר היוצא ציון ויצמן אינו מעורב בקבוצה. המסמכים כוללים: ניתוק מההתאחדות, ניתוק מהבנק, העברת חשבונות לברששת, ניתוק מהעמותה, מינוי עו"ד או כלכלן לקבוצה לכלל התקציב.

למרות זאת עיריית עכו והעומד בראשה שמעון לנקרי לא מוכנים להעביר את הכספים המגיעים להם על פי חוק בהחלטת מועצת העיר 2012-2013 ובסכום של 1.76 מיליון שקלים לשנה. יצוין כי כל קבוצות הספורט השונות בעיר קבלו את התקציב למעט הפועל עכו.

מעיריית עכו נמסר בתגובה:  יו"ר הפועל עכו חושב שבהעברת הכדור למגרש העירייה הוא פוטר עצמו מהאחריות למצב שבו נמצאת הקבוצה. כל הניסיונות שלו להעביר את האחריות לפתחה של העירייה היא חוצפה שאין כדוגמתה. לצערנו הרב, הנהלה חדלת יכולות של עמותה פרטית, מוצאת לעצמה להעביר את מחדליה וחוסר יכולתה לנהל את ענייניה בעצמה למגרשה של עיריית עכו.

ברששת שמונה בקול תרועה רמה, והצהיר על כוונותיו באשר לתמיכתו בהפועל עכו, התגלה כחדל יכולת להחזיק את הקבוצה, וכעת מנסה להעביר את כישלונו הצורב בגיוס תקציבים ומשאבים לפתחה של העירייה. כל הניסיון המכוער של הנהלת הפועל עכו להטיל דופי בעירייה ובעומד בראשה ואף להתערב במערכת הבחירות הפנימית אינה אלא חוצפה, כפיות טובה ושערורייה שאין כדוגמתה. במשך כל השנים האחרונות היתה עיריית עכו הגורם המרכזי אשר סייע לקבוצה ותמך בה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים ובבניית אצטדיון אשר כמוהו לא הוקם באף עיר בסדר גודלה של העיר עכו. ללא אותו סיוע, הפועל עכו לא היתה מגיעה לא לליגת העל, לא לליגה לאומית והיתה ממשיכה לדשדש בליגות הנמוכות. ככל שהפועל עכו יקרה לליבם של אותם "פטריוטיים", וטובת הקבוצה לנגד עיניהם, יכולים הם במחי יד להעביר את העמותה לניהול עירוני מלא, ואז באמת תהיה האחריות מוטלת על כתפיה של העירייה.

התנהלותו של ברשישת בימים האחרונים וחוסר יכולתו הבסיסית להוות משענת כלכלית לקבוצה, לפחות עד אשר ייפתרו הנושאים המינהליים אל מול העירייה, מעידה עדות ניצחת על הרצינות בהליך מינויו מלכתחילה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות