fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ואיזה מסכנים האוהדים

עתיד הפועל עכו ממשיך להיות בסימן שאלה גדול. עיריית עכו מתבצרת בעמדתה שלא להעביר תקציב עד הרחקתו של ציון ויצמן בינתיים, האוהדים מתכנסים וחוששים
אוהדי הפועל עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חוששים לעתיד הקבוצה. אוהדי הפועל עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

היו"ר יהודה ברששת, סיכם עם המאמן יובל נעים, על המשך ההתקשרות בין הצדדים גם בעונה הבאה. נעים, שהגיע לקבוצה במחזור ה-20 כשהיתה במקום האחרון עם רצף של 17 משחקים ללא ניצחון והצליח לחלצה מהמשבר העמוק ולהשאיר אותה בליגת העל, זוכה להערכה רבה בעכו. אולם הסיכום עמו מסויג, כפי שעולה מהודעת דובר המועדון מיקי חדד: "היו"ר יהודה ברששת, הגיע להבנות כספיות ומקצועיות עם המאמן יובל נעים, אולם הסיכום מותנה בפתרון הבעיה שיצרה עיריית עכו עקב אי העברת התקציב, כפי שהבטיחה והתחייבה. אנו מקווים שהבעיות יפתרו ונימנע מהגרוע מכל והוא סגירת הקבוצה".

 אוהדי הפועל עכו    (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חוששים לעתיד הקבוצה. אוהדי הפועל עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בינתיים, אין כל חדש תחת שמי עכו. העירייה מתבצרת בעמדתה וגם בהפועל עכו לא מגלים סימני שבירה, גמישות או התכופפות. גורם בעיריית עכו אמר לנו השבוע כי מאבקה של הקבוצה נגד הרשות המקומית אבוד מראש, וכי ייטב אם ראשי המועדון ישכילו להבין זאת במהרה ולקיים במלואן את דרישות העירייה, קרי: הרחקתו של ציון ויצמן מסביבת המועדון והכנסת נציג מטעם העירייה לעמותה. "להפועל עכו אין סיכוי בפתיחת חזית נגד עיריית עכו", אמר אותו גורם, "מלבד הפסקת התמיכה התקציבית, הם יידרשו לשלם עבור דמי שימוש באצטדיון ועל מגרשי האימונים, וכן על כל ההוצאות הנלוות, כמו תשלומי ארנונה ומים.

"העירייה גם יכולה להפעיל לחץ על נותני החסות לקבוצה, שיפסיקו את תמיכתם. במקרה כזה, הפועל עכו תמצא את עצמה ללא מקורות מימון חיצוניים, מלבד הטוטו וזכויות שידור". היו"ר ברששת: "אין יותר ניגוד עניינים. לציון ויצמן כבר אין שום תפקיד רשמי בהפועל עכו, כדרישת היועצת המשפטית, כך שממש לא מובנת לי התנכלותה המתמשכת של העירייה בקבוצה. ראש העירייה צריך להבין ולהפנים שהפועל עכו היא מותג של העיר ומייצגת את כל התושבים, ומצער מאוד שבהתנהלותו הוא גורם לפגיעה אנושה בה".

במידה ועיריית עכו לא תעביר את התקציב וראשי המועדון לא יצליחו להעמיד ערבויות כספיות מתאימות, הקבוצה תורד לליגה הלאומית ותפתח את העונה במינוס 9 נקודות. במקרה הגרוע יותר, תופסק פעילות הקבוצה לחלוטין והיא תוכל לקום מחדש רק בעוד שנתיים בליגה ג'. ברששת: "אם הקבוצה הבוגרת תיסגר, תופסק גם פעילותן של כל קבוצות מחלקת הנוער. מה שיקרה זה שמאות ילדים ובני נוער ימצאו את עצמם ללא מסגרת ספורטיבית ומשוטטים ברחובות".

השחקנים זכו לקבל בימים האחרונים את שכרם, כולל פרמיות עבור מחצית מהנקודות שצברה הקבוצה העונה. בחודש הבא הם אמורים לקבל את משכורתם האחרונה וכן השלמת הפרמיות עבור המחצית השנייה של הנקודות.

הקשר הסרבי נבויסה מרינקוביץ' הוא כרגע הזר היחיד שמועמד להמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה. החלוץ ירו בלו, ששיחק בעונה האחרונה בבני סכנין, נמצא על הכוונת. אדי גוטליב, יובל שבתאי ושניר משען, שכרטיסי השחקן שלהם שייכים לעכו אמורים להמשיך, אלא אם כן לקבוצה לא תהיה ברירה והיא תהיה חייבת למכור אותם כדי להשיג את תקציב המינימום לליגת העל. גם על החלוץ אוהד קדוסי, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, יש לעכו אופציה ואם ישוחרר, היא אמורה לקבל עליו פיצוי כספי.

אוהדים בלי קבוצה?
קבוצת אוהדים בראשות רפי סולטן וסמי אוזן, קיימה בסוף השבוע שעבר מפגש, במטרה לחפש דרכים להתערבות במחלוקת בין הקבוצה לעירייה. כ-20 אוהדים בלבד השתתפו בהתכנסות, במהלכה הודיע סולטן כי הוא בוחן אפשרויות להכניס אוהדים כנציגים בעמותת הפועל עכו. אוזן אמר: "את מה שציון ויצמן עשה בהפועל עכו, אף אחד לפניו לא עשה ואנו בהחלט מעריכים את זה. אבל עכשיו יש בעיה ואנחנו האוהדים לא היינו רוצים שבגלל מחלוקת כזו או אחרת, הפועל עכו תיכחד. ראש העירייה שמעון לנקרי, היו"ר הנוכחי יהודה ברששת וציון ויצמן צריכים להיפגש, ולמצוא פיתרון". סולטן הבהיר כי ניסה לתווך בין הצדדים, אך ללא הצלחה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות