fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"השוטר נתן לי מכה חזקה בעין, נפלתי ואיבדתי את ההכרה"

יהושע אלחרר תושב עכו, טוען שהוכה בביתו על ידי שוטר. הוא הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. "הוא הוציא אותי לחצר ואמר לאנשים 'תראו, הוא שיכור, נפל בבית'"
נזקק לחמישה אשפוז. אלחרר (צילום: עצמי)
נזקק לחמישה אשפוז. אלחרר (צילום: עצמי)

בערב שבת לפני שבועיים, התארח אצל יהושע אלחרר בביתו בעכו אחיו. לדבריו של אלחרר, המתגורר ברחוב יאנוש קורצ'אק, מדובר היה בביקור שגרתי, ואחיו נוהג לבקרו ולאכול עימו ארוחת שישי כל שבוע. בשלב כלשהו פרץ ביניהם ויכוח, שעלה לטונים גבוהים, אך לדבריו של אלחרר, סיימו אותו יפה, לפני שעזב אחיו את הדירה.

כנראה שבמהלך הוויכוח נשמעו קולותיהם היטב, שכן שכנו של אלחרר הזעיק למקום משטרה. בסביבות השעה 22:15, דקות אחדות לאחר שהאח יצא מהבית, הגיעו לביתו של אלחרר שלושה שוטרים (פקח של השיטור העירוני, שוטר ומתנדב). לדבריו, לאחר שהסביר להם שהכל בסדר ביצעו השוטרים חיפוש שטחי בביתו, בחדר השינה ובמטבח.

אלחרר, שלא אהב את הרעיון, ביקש מאחד השוטרים להפסיק. לדבריו, בתגובה לכך, הדף אותו מעט השוטר אחורנית וביקש ממנו להישאר במקומו. בתגובה לכך הוריד אלחרר את ידו של השוטר, ואז, לדבריו, קיבל מהשוטר מכה חזקה בעין שמאל ונפל על הרצפה. לדברי אלחרר, בעקבות המכה איבד את הכרתו וכשהתעורר, לאחר כמה דקות, היה קשור באזיקים, כשרק השוטר שהיכה אותו נשאר עימו בדירה.

אלחרר, בן 57, עובד במחלקה להרכבת מנעולים במפעל אסטרון באזור התעשייה בר-לב, חולה לב וסובל מאוטם שריר הלב ברמה של 35 אחוז, ביקש מהשוטר להזמין לו אמבולנס או לקחת אותו לבדיקה בתחנה בשל מצבו. לדבריו, בתגובה לבקשתו, הקים אותו השוטר וביקש ממנו לצאת החוצה, כשהוא מתנדנד וסובל מסחרחורת, בעקבות המכה שקיבל. לשלב זה היו עדים גם שכניו, שהפצירו בשוטר לקחת אותו לטיפול רפואי, בעוד שהשוטר טען כי אלחרר מתנדנד כך עקב שכרות, מה שלדבריו, אינו נכון.

"הוא (השוטר – ת"פ) הוציא אותי לחצר ואמר לאנשים 'תראו, הוא שיכור, נפל בבית'. אני התנדנדתי מאוד, שמעתי אנשים צועקים עליו, הם צילמו אותי גם", אומר אלחרר.

"כשהיינו בחוץ אמרתי לו 'אם אני שיכור, הנה אנשים עדים פה, תעשה לי בדיקת אלכוהול אם יש לך מכשיר ואם אתה לא רוצה, אני אעשה בדיקה עצמית'. התכופפתי, עשיתי שלושה סיבובים ונגעתי ברצפה כדי להראות לאנשים שיהיו לי עדים, שאני לא שיכור". לבסוף, לאחר ששהו בחוץ זמן לא מבוטל, הזמין השוטר אמבולנס מד"א עבור אלחרר.

בעקבות המכה, נזקק אלחרר לחמישה ימי אשפוז בבית החולים, וסבל, כפי שהגדיר הרופא, מ"זליגת דימום בתוך העין". כמו כן, הוסבר לאלחרר בבית החולים כי ייתכן שבמכה שקיבל היה מעורב גם חפץ קהה כלשהו, ואולי האזיקים שהחזיק השוטר בידו, שגרם לדימום. כרגע ממתין אלחרר לביקורת שתיערך לו ב-24 בחודש וסובל בינתיים מראייה מטושטשת ופגיעה בשדה הראייה.

בעקבות המקרה הגיש אלחרר תלונה במחלקה לחקירות שוטרים וכעת הוא מחכה לחקירה.
אלחרר: "מה שמפריע לי יותר מכל, זו המכה שקיבלתי ללא כל הסבר או צורך ממשי. אני, בכל מקרה, לא ראיתי סיבה עבורה. בסך הכל הורדתי לו את היד, בעדינות אפילו, לא איזה מכה. ואז הרגשתי מכה ע-צ-ו-מ-ה בעין, וכשאיבדתי את ההכרה לא ידעתי מה קורה איתי. וכבר שהגעתי לבית החולים ידעתי שיש לי בעיה עם העין. אני הייתי המום, פחדתי שזה זעזוע מוח או משהו".

חשוב לציין, כי גרסתו של השוטר מציגה סיפור שונה במקצת, אך עקב טיפול המקרה במח"ש הוא מנוע מלהגיב.

דובר מחוז חוף במשטרה מסר לעיתון "צפון-1", כי המקרה המדובר דווח במשטרה כקריאת מוקד לאירוע תקיפה וכי השוטרים הגיעו למקום ומילאו דוחות כנדרש. התלונה נמצאת בבדיקת מח"ש.

מדובר משרד המשפטים, בשם המחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי התלונה התקבלה ונמצאת בבדיקת צוות מח"ש צפון.

נזקק לחמישה אשפוז. אלחרר (צילום: עצמי)
נזקק לחמישה אשפוז. אלחרר (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות