fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקיזוז מתחיל בתוכנו

שחקנים בהפועל עכו התלוננו כי במשכורת האחרונה שקיבלו, הופחתו להם אלפי שקלים. הסיבה: מחלוקת סביב הפירוש בחוזיהם שמדובר בסכומי נטו או בסכומי ברוטו. משה בן דוד מונה למאמן שוערים. תחילת האימונים נקבעו ל-1 ביולי. הקבוצה נדרשת לשלם 50 אלף דולר לשחקן שלא שיחק בשורותיה אפילו שנייה
אני חוזר הביתה. משה בן דוד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אני חוזר הביתה. משה בן דוד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו ממשיכה בהכנותיה לעונה הבאה. השבוע מונה משה בן דוד למאמן השוערים בקבוצה. בן דוד, עכואי, שיחק בעבר במחלקות הנוער של הפועל עכו ונחשב לאחד משוערי העתיד של המועדון. תאונה קשה שעבר במהלך שירותו הצבאי, קטעה לו את הקריירה ואת החלומות. בן דוד עבר תהליך שיקום ארוך ולמרות מגבלותיו, לא נכנע ונשאר בתחום אותו אהב. בן דוד חוזר למועדון בו גדל אחרי שנים רבות בהן שימש מאמן שוערים בבית"ר ירושלים.

מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ: "אני שמח על הצטרפותו של משה בן דוד ומברך אותו על החלטתו לחזור לקבוצת נעוריו. גם כשעבד בבית"ר ירושלים, ליבו תמיד היה בעכו. אני מאחל לו הצלחה ובטוח ביכולותיו לשדרג אותנו מבחינה מקצועית".

מינוי נוסף נעשה במחלקת הנוער של המועדון, כשהאחים אבי ולירון גלאט, מונו למנהלים מקצועיים של מחלקת הנוער בהפועל עכו. בהודעה שפרסם חבר העמותה מיקי חדד, נכתב: "אנו מאמינים שביכולתם של האחים גלאט להגדיל ולהשביח את מחלקת הנוער של המועדון ולייצר דור עתיד ראוי לקבוצה הבוגרת".

האחים גלאט מחליפים בתפקיד את חיים פרץ, שהוביל בהצלחה את המחלקה בשנים האחרונות. פרץ, שחקן עבר בהפועל עכו, צפוי להישאר במועדון, אולם טרם הוחלט באיזה תפקיד.

המאמן הטרי אלון חרזי, בירך על המינויים החדשים ואמר: "אני שמח שהקונספט שהיה בעונה שעברה, שבו התחלתי בבניית מחלקת הנוער והייתי במעקב אחר התפתחות המחלקה, יימשך".

בימים הקרובים צפוי חרזי להיפגש עם מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק, במטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בין המועדונים.

חרזי: "החיבור המקצועי של הפועל עכו עם מכבי חיפה קורץ להרבה שחקנים צעירים שרוצים לשחק בליגת העל. הפועל עכו זה מועדון מסודר ובית חם ומשיתוף פעולה כזה, כל הצדדים ירוויחו. הפועל עכו, שתקבל שחקנים מוכשרים, מכבי חיפה, שתקבל בעתיד שחקנים מנוסים ובשלים יותר, וכמובן השחקנים עצמם שיזכו להרבה דקות משחק".

עוזר המאמן איציק טוויזר, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם חרזי. במהלך הפגישה נקבע כי בניגוד לשנים קודמות, הקבוצה לא תקיים הקיץ אימונים לאיתור כישרונות מהליגות הנמוכות. "הסיפור שבו הגיעו 40-50 שחקנים לכמה אימונים מרוכזים, נגמר", אמר טוויזר, "אני ואלון גיבשנו רשימה מסודרת של שחקנים פוטנציאליים שהיינו מעוניינים לראות, והם יוזמנו להתרשמות".

אני חוזר הביתה. משה בן דוד   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אני חוזר הביתה. משה בן דוד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נכון לעתה, אימון הפתיחה נקבע ל-1 ביולי (יום שלישי), כששבועיים לאחר מכן מתוכננת הקבוצה לצאת למחנה אימונים בהונגריה. בגזרת שחקני החיזוק הזרים, 3 מהם סגורים: הבלם ברניסלב יובאנוביץ', הקשר ג'וליאנו ספאדסיו, והחלוצים אמיר האדזיץ' וחמדי סליחי. הקשר הקרואטי מירקו אורמוש, שטרם הסדיר את ענייניו עם קבוצתו, היידוק ספליט, בספק ובקבוצה כבר החלו בגישושים למציאת תחליף.

המאמן חרזי התייחס השבוע, לראשונה, למערכת היחסים שלו עם יובל נעים, שאימן בקבוצה בעונה שעברה. "בניגוד לכל הפרסומים, היתה לנו מערכת יחסים טובה ומקצועית", הבהיר חרזי והוסיף: "עשרות מאמנים, שחקנים ואנשי ספורט התקשרו לברך ולאחל לי הצלחה. יובל נעים לא. הוא בטח היה עסוק". נעים לא הגיב לדברים. לגבי שחרורו של יובל שבתאי להפועל חיפה אמר חרזי: "זה לא נכון שלא רצינו אותו. הוא היה השחקן הראשון שישבתי איתו, אבל הוא אמר שיש לו הצעה מהפועל חיפה ושהוא רוצה ללכת. כיבדתי את רצונו".

שבתאי עצמו מסר גרסה מעט שונה ובמפגש עם אוהדים שהתקיים במוצאי שבת, סיפר: "הפועל עכו התעלמה ממני. עדכנתי את אלון חרזי בהצעה שקיבלתי מהפועל חיפה ושאלתי אותו מתי יהיה לו זמן להיפגש עם הסוכן שלי. הוא אפילו לא ענה. המתנתי כמה ימים ואחרי שראיתי שאין התייחסות, חתמתי בחיפה".

בקבוצה טרם הוחלט כיצד להגיב לפסיקת בית הדין הבינלאומי של פיפ"א, שקבע כי על הפועל עכו לשלם פיצוי בסך 50 אלף דולר, לשחקן שלא שיחק בעכו אפילו שנייה. מדובר בשחקן זר מגאנה, אדם סאדיק, שהיה מועמד להצטרף להפועל עכו לפני שנתיים, אך כלל לא הגיע לארץ, מאחר וראשי המועדון דאז החליטו לוותר על שירותיו. השחקן טען בפני בית הדין, כי זיכרון הדברים שהיה לו עם המועדון מחייב והקבוצה פעלה באופן חד צדדי לביטולו. למרות שמדובר בפסק דין מחייב, הועבר הטיפול בעניין לידי בא כוחה של הפועל עכו, עו"ד איל יפה.

שחקנים בקבוצה התלוננו השבוע, כי במשכורת האחרונה שקיבלו, הופחתו להם אלפי שקלים. מבירור שקיימו מספר שחקנים עם ראשי העמותה, עולה כי הקיזוז נבע מפירוש שגוי, לדבריהם, על סעיפי הברוטו והנטו. לטענת השחקנים, המספרים הנקובים בחוזיהם הם על סכומי נטו, בעוד הקבוצה טוענת כי מדובר בסכומי ברוטו. "מי שחושב שהצדק עימו, שיתבע", כך לדברי השחקנים נאמר להם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות