fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו פותחת עונה

יוצאים לדרך. הפועל עכו, מודל 2018/19. צילום: אדריאן הרבשטיין
יוצאים לדרך. הפועל עכו, מודל 2018/19. צילום: אדריאן הרבשטיין

הקבוצה, שירדה לליגה הלאומית והחלה באיחור ניכר את הכנותיה לעונה הקרובה בעקבות מאבק משפטי ארוך על בעלות, פתחה עונה חדשה עם הרבה סימני שאלה. מי בא? מי עזב? ולאן מועדות פני הקבוצה?
המטרה: שיקום

אחרי הסאגה העצובה עם דניאל סטנצ'יו הרומני והירידה חזרה לליגה הלאומית, הפועל עכו נמצאת בשלבי התאוששות. המאבק המשפטי על הבעלות על הקבוצה, נמשך יותר מדי זמן ופגע בהכנות לעונה הקרובה.

ראשי המועדון הפתיעו כשהחליטו להעניק את משרת המאמן לאלון זיו, שעד כה היה עוזר מאמן ומאמן קבוצת נוער.

עד כה, קשה היה להתרשם מהיכולת המקצועית של הפועל עכו מאחר ובכל 4 משחקיה במסגרת גביע הטוטו, היא התייצבה בהרכב שהתבסס בעיקר על שחקני נוער. חלק מהמצטרפים החדשים עברו רק בשבוע האחרון בבקרה התקציבית ונראה כמה זמן ייקח להם להתגבש מבחינה מקצועית.

מבחינת סגל השחקנים, עברה הפועל עכו מהפך של ממש ומלבד השוער הצעיר רום אילוז, הבלם ינון אליהו והקשר עימאד מחג'אנה, אף שחקן מהעונה שחלפה לא נשאר. במקומם, הוחזרו המושאלים אליאור סיידר ועזאת חלאילה וצורפו שחקנים צעירים, שלדעת המאמן החדש, הם בעלי פוטנציאל. האם הם יממשו אותו דווקא בהפועל עכו? ימים יגידו.

נוכח הנסיבות שקרו בקיץ האחרון, אף אחד בהפועל עכו לא יוצא בהצהרות על מטרות מוגדרות, ונראה שהקבוצה תזדקק לעוד קצת זמן כדי להתגבר על הקשיים שחוותה. המטרה הראשונה תהיה כמובן להימנע מסחרור מטה ושיקום ההריסות שהותיר הרומן הלא מוצלח עם סטנצ'יו.

יוצאים לדרך. הפועל עכו, מודל 2018/19. צילום: אדריאן הרבשטיין
יוצאים לדרך. הפועל עכו, מודל 2018/19.
צילום: אדריאן הרבשטיין

גביע הטוטו: מפסידים בלבד

הפועל עכו סיימה את דרכה במסגרת משחקי גביע הטוטו בהפסד חוץ להפועל בני לוד, 1:0, ובכך השלימה הפסד רביעי רצוף במפעל. המשחק נגד בני לוד היה משחק דירוג ועכו התייצבה אליו, שוב, בסגל חסר.

מי שכן עברו בבקרה ושיחקו לראשונה העונה הם: מיקי יזאו, גל בראל, עמיד מחג'אנה ונאור עבודי.

השבוע, צירפה הקבוצה 4 שחקנים נוספים: הקשר הצרפתי ג'ואל דמאו (31), ששיחק בישראל לפני 6 שנים, במדי מכבי חיפה ובני סכנין ובעונה האחרונה בקבוצת סלאמינה מהליגה הראשונה בקפריסין, הקשר עדי קוסטנטינוס, שחוזר לקדנציה שנייה בהפועל עכו, דוד אמזלג ששיחק בעונה שעברה בהפועל מגדל העמק והמגן הימני אלון אזוגי, מקבוצת הנוער של הפועל קריית שמונה.

בקבוצה נעשים כעת מאמצים גדולים לגייס כספים על מנת להעביר את כל המצטרפים החדשים בבקרה התקציבית, לקראת מחזור הפתיחה של הליגה, נגד הפועל מרמורק, שהתקיים ביום חמישי האחרון (הגיליון נסגר לאחר המשחק).

משחקה הבא של הפועל עכו, במסגרת המחזור השני של הליגה, נגד הפועל בני לוד, יערך ביום חמישי הבא (30.8) בשעה 19:00.

שניר משען, ששיחק בעבר בהפועל עכו ופרש לאחרונה, מונה לעוזרו של המאמן אלון זיו.

"אני מכיר את שניר ברמה האישית. יש לו ניסיון רב בכדורגל, הוא מתאים לי מבחינת הדרך אותה אני מנסה להוביל בהפועל עכו ואני חושב שהוא יכול לתרום לנו", אמר זיו על בחירתו.
הפועל עכו כיכבה בוועדת המשמעת

התנהלותה של הפועל עכו בשנים האחרונות הפכה לבדיחה עצובה. ביום רביעי שעבר, הועמדה הקבוצה לדין משמעתי בגין 5 עבירות וספגה קנסות כספיים.

במקרה הראשון, הועמדה הקבוצה לדין בגין עבירה על חוקת ותקנון ההתאחדות לכדורגל, לאחר שהמאמן אלון זיו, הדריך את הקבוצה במשחק גביע הטוטו נגד הפועל נצרת עילית, למרות שחוזהו טרם עבר בבקרה התקציבית. העונש: קנס כספי של 500 שקלים.

המקרה השני היה של מאמן הכושר אסי כץ, שהורשע בגין אותו סעיף של עבירה על חוקת ותקנון ההתאחדות לכדורגל. חוזהו של כץ, כך לפי התביעה, לא אושר בבקרה התקציבית, מה שלא הפריע לראשי הקבוצה לתת לו להדריך את הקבוצה במשחק גביע הטוטו נגד אחי נצרת ולשבת על הספסל לצדו של המאמן אלון זיו, במשחק נגד הפועל נצרת עילית. גם במקרה זה, נקנסה הקבוצה בסכום של 500 שקלים.   הפועל עכו המשיכה לככב בבית הדין המשמעתי כשהורשעה גם תחת סעיפים של שיתוף שחקנים שלא כדין.

במקרה השלישי מדובר בשוער קבוצת נערים א' בעונה שעברה, שוהם פזרקאר, שרק בקיץ האחרון עלה לקבוצת הנוער של המועדון. פזרקאר הצעיר, נרשם בטופס סגל שחקני הקבוצה הבוגרת במשחק הבית נגד הפועל נצרת עילית במסגרת גביע הטוטו, למרות שהבדיקה הרפואית שלו לא נחתמה בפורטל השחקנים בהתאחדות לכדורגל. לאור זאת, כרטיס השחקן שלו כלל לא הונפק, והוא אינו היה רשאי בכלל לשחק.

במקרה הרביעי מדובר על שחקן צעיר נוסף, שנבחן בקבוצה, יניב שגב, שעלה בהרכב הפועל עכו במשחק נגד הפועל נצרת עילית בגביע הטוטו. מתברר, שראשי הקבוצה הכניסו את שמו לפורטל השחקנים הנבחנים של הקבוצה ברישומי ההתאחדות לכדורגל, אך לא ביקשו עבורו אישור לשחק. לכן, שיתופו במשחק היה בניגוד לתקנון, ללא אישור מטעם ההתאחדות ובקבוצה שהוא כלל אינו רשום בה. על הרשעה כפולה זו, ספגה הקבוצה קנס כספי של 2,000 שקלים.

ההרשעה החמישית היתה בגין הופעה למשחק בניגוד להוראות, לאחר שהקבוצה הגיעה למשחק החוץ נגד הפועל איכסל, במסגרת גביע הטוטו, באיחור. על פי דוח השופט, התייצבה הפועל עכו במגרש בשעה 18:25 והגישה את רשימת השחקנים רק כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה של המשחק. בעקבות כך, ספגה הקבוצה קנס בסך 1,500 שקלים.

יש לציין, כי אף נציג מהפועל עכו לא הטריח את עצמו להגיע לדיונים המשמעתיים. מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ: "לא ידעתי מכך ואתה מפתיע אותי. אף אחד לא עדכן אותי שאנחנו מוזמנים לבית הדין או שיש בכלל דיון משמעתי".

יו"ר הקבוצה חיים פרבוז'ניק: "לא היה צורך לשלוח נציג, כי העברנו את טענותינו בכתב עוד קודם לכן. לשמחתי, בחלק המקרים בהם הועמדנו לדין, הטענות התקבלו והקנסות בוטלו. האיחור למשחק באיכסל נבע מתקלה נקודתית שהיתה באוטובוס ההסעה וכבר החלפנו חברה. לגבי המאמן אלון זיו ומאמן הכושר אסי כץ, מתברר שמדובר בטעות של מזכירת המנהלת, והם כן היו רשאים להיות על הקווים. ערערנו על פסיקת בית הדין בעניינם וטענתנו התקבלה".
זיו: "מוטרד מהמצב"

עבור המאמן אלון זיו, העונה הקרובה תהיה הופעת הבכורה שלו כמאמן ראשי בקבוצת בוגרים. זיו, שהגיע מאימון קבוצת הנוער של הפועל קריית שמונה, מוטרד מהסיטואציה בה קבוצתו פותחת את העונה.

זיו: "הפועל עכו מתחילה את העונה כשהיא לא מוכנה בכלל. המצב מדאיג ומטריד, אבל אני אופטימי שדברים יסתדרו כמה שיותר מהר. בגביע הטוטו שיחקנו בעיקר עם שחקני נוער, כי התחלנו מאוחר ושחקנים רבים לא עברו בבקרה. אני מאמין שבעבודה קשה ונכונה, ולאחר שכל השחקנים שאני מעוניין בהם יהיו לרשותי, הקבוצה תתייצב ותגיע למקומות הגבוהים שאנחנו מכוונים אליהם".
סגל הפועל עכו – עונת 2018/19

צוות מקצועי

מאמן: אלון זיו.

עוזר מאמן: שניר משען.

מאמן כושר: אסי כץ.

מאמן שוערים: תום אלמדון.

רופא: ד"ר פאדי חאזן.

פיזיותרפיסט: הייתם בולוס.

מעסה: ליאוניד קופלניקוב.
צוות ניהולי

יו"ר: חיים פרבוז'ניק.

מנהל: דוניה שינהולץ.

מנהל כספים: יניב משולם.

קצינת תקשורת: קרן בן נשר.

חברי עמותה: ג'וש שגיא, דודי עבדי, קרן דה קסטרו, צביקה מונקה, ניר סיגלר.

אנשי משק: חיים חזן, צפניה גאון, שמעון נזהר.
הצטרפו: אליאור סיידר, עזאת חלאילה, אופק אנטמן, ירדן כהן, מוחמד אבו סאלח, אביחי אלפסי, רז טוויזר, איתי מורנו, רז לוי, גל בראל, מיקי יזאו, אור חסין, מוחמד מאדי, אנס מחמיד, גיתי סופיר, נאור עבודי, דוד אמזלג, עדי קוסטנטינוס, ג'ואל דמאו, אלון אזוגי.
עזבו: רם שטראוס, בן אזו'בל, גל שיש, גבי קניקובסקי, עבדי פרחאת, ברונו איבה, מוחמדו סיסוקו, פטר אוניקצ'י, אליקו באלה, דודו ביטון, בן רייכרט, מתן בלטקסה, דילן דמראווי, לוטם זינו, סיראז' נסאר, אוהד רבינוביץ'.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות