fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו נכנסת לשלבי ההכרעה

אוהדי הפועל עכו כבר מוכנים למשחקי הפלייאוף התחתון  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אוהדי הפועל עכו כבר מוכנים למשחקי הפלייאוף התחתון  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

הפועל עכו תפתח ביום ראשון הקרוב את משחקי הפלייאוף התחתון במשחק בית נגד האחרונה בטבלה, מכבי נתניה, כשהיא ביתרון של 4 נקודות מהקו האדום. המפגש האחרון בין עכו לנתניה היה לפני שבועיים, במשחק הנעילה של העונה הסדירה. אז, חילצה עכו נקודה כשהמשחק הסתיים בתיקו (1:1). נתניה היתה עדיפה על עכו ואף החמיצה פנדל. הפעם, כך מקווים בעכו, התוצאה תהיה אחרת.

המאמן ירון הוכנבוים: "במשחק הקודם נגד נתניה, עלינו במערך סופר התקפי במטרה להבקיע שער מוקדם ולגמור את המשחק בשלב מוקדם. לצערי, לא תמיד הדברים מסתדרים כמו שאתה מתכנן וקרה לנו ההיפך. נתניה הבקיעה שער מהיר וערערה לנו את התוכניות. הפעם, יניב בריק, שחסר לנו במשחק הקודם נגד נתניה, חוזר והוא אמור לאזן לנו את מרכז השדה".

מה המפתח להצלחה במשחקי הפלייאוף התחתון, שישאירו את הפועל עכו בליגת העל?

"לשחק טוב ולא לספוג".

אתה מרוצה משחקני הרכש החדשים שהגיעו לחלק ההתקפי? נראה שמלבד לנרי קאינדה: עוז פרץ ודילן סייס, לא כל כך עומדים בציפיות?

"כל אחד מהם תורם בדרכו, גם אם זה לא מתבטא כרגע בהבקעת שערים. אני בטוח שהם עוד יתרמו את חלקם ויעזרו לנו להישאר בליגה".

כמה נקודות, להערכתך, יספיקו להפועל עכו להבטיח את מקומה בליגת העל?

"אני חושב ש36 נקודות יספיקו, אבל אנחנו לא צריכים להסתכל על מספרים ויעדים, אלא על עצמנו בלבד. הפלייאוף התחתון מאוד צפוף ולכל תוצאה יש השפעה ישירה על מיקומי הקבוצות. אנחנו תלויים בעצמנו וטוב שכך. אם נדע להציג את אותה היכולת כמו במשחקים שניצחנו, זה יספיק כדי להשאיר אותנו בליגה".

נקווה גם ש2 הנקודות שאיבדתם נגד נתניה, לא יחסרו לכם בסיום העונה.

"יש לנו רק להצטער על איבוד הנקודות האלה, כי עוד 2 נקודות יכלו לעזור לנו מאוד. לא בוכים על חלב שנשפך ובוא נקווה שלא יישפך חלב נוסף".

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן, התייחס גם הוא לפתיחת משחקי הפלייאוף התחתון כשאמר: "זהו, הגענו לרגע האמת ומפה אין יותר דרך חזרה. אם אנחנו רוצים להישאר בליגה, אנחנו חייבים לקחת נקודות, בטח במשחקי הבית. אני מקווה שהפעם נגיע יותר מוכנים מבחינה מנטאלית ונפתח את הפלייאוף התחתון ברגל ימין".

הנהלת הקבוצה החליטה לאפשר לאוהדים כניסה חינם למשחק, בתקווה למשוך קהל רב שידחוף את הקבוצה בשלבים האחרונים והמכריעים של העונה.

ההנהלה גם תעמיד דוכני איפור, שיעטרו את פני האוהדים בצבעי כחוללבן ובסמלי הפועל עכו.

הבלם מושיקו מיאשלוף, ייחסר עקב צבירת כרטיסים צהובים, ומי שצפוי להחליפו הוא עוביידה חטאב. הקשר האחורי יניב בריק, שנעדר מהמשחקים האחרונים בגלל פציעה, החלים ואמור לפתוח בהרכב.

אוהדי הפועל עכו כבר מוכנים למשחקי הפלייאוף התחתון  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אוהדי הפועל עכו כבר מוכנים למשחקי הפלייאוף התחתון  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה סיימה את משחק החוץ שלה נגד הפועל כפר קנא מהצמרת הגבוהה בתיקו, 0:0, אולם לאור תוצאות שאר יריבותיה למאבק נגד הירידה, נותרה מעלות במקום הלפני אחרון ומתחת לקו האדום כשהפער בינה לבין הקבוצה שמעליה, מכבי דלית אלכרמל, נשאר 3 נקודות.

יו"ר הקבוצה דני חזן: "לקחנו נקודה חשובה במשחק חוץ קשה. הגענו לישורת האחרונה של העונה ומעכשיו אין לנו ברירה אלא להתחיל לנצח ולצבור נקודות שייחלצו אותנו מהמקום שבו אנחנו נמצאים. אני מקווה שזה יקרה כבר במשחק הקרוב".

מנהל הקבוצה גבי שמחון: "הגענו בסגל קצר ללא 4 שחקנים: אבי טפטה וכאמל הוארי החולים וללא קאסם נג'אר ויורי קודינסקי המורחקים. אלה ששיחקו, נתנו משחק הקרבה ונשמה ואם זה יהיה ככה גם בהמשך, אני אופטימי לגבי סיכוי ההישארות שלנו בליגה".

ועדת המשמעת: בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הרשיע את הקבוצה בהתנהגות בלתי ספורטיבית במהלך משחק ההפסד הביתי לעירוני טבריה (3:0) והטיל עליה קנס בסך 2500 שקלים. יו"ר הקבוצה דני חזן, שהואשם בהעלבת שופט והפרת סדר הורחק מ-5 משחקים, מנהל הקבוצה גבי שמחון שהואשם בהתנהגות בלתי הולמת הורחק ל-3 משחקים, והבלם יורי קודינסקי, שהועמד לדין על סעיף דומה, הורחק מ-2 משחקים.

מעלות הועמדה לדין בעקבות דוח חמור של השופט על אירועי המשחק, בו צוין כי בדקה ה-67, הורחקו מתחומי המגרש החובש והאלונקאי של מעלות, לאחר שהתפרצו כלפי צוות השיפוט. מיד לאחר הרחקתם של השניים, הורחק גם היו"ר חזן, לאחר שלטענת השופט, הטיח בו מילים קשות. מנהל הקבוצה שמחון הועמד לדין בעקבות התפרצותו לחדר ההלבשה של השופטים בסיום המשחק ולאחר שלטענתם השופטים, קילל אותם. הבלם קודינסקי, ספג כרטיס אדום לאחר שריקת הסיום, לאחר שהשופטים טענו כי קילל אותם ברדתם מהמגרש.

היו"ר דני חזן: "אנחנו מכבדים את החלטות בית הדין של ההתאחדות, אבל הסיפור עם השופט הזה לא נגמר. רוב הדברים שנכתבו בדוח כלל לא נאמרו על ידינו ורובו מסולף ושקרי ומכפיש את שמנו. הצהרתי בפני בית הדין שאני מוכן להיבדק בפוליגרף. אנחנו גם מגובים בתצהירים של עדים למהלך האירועים. לקחנו את עו"ד איל יפה לצורך הגשת ערעור ובמקביל גם הגשנו תלונה רשמית לאיגוד השופטים".

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ספגה הפסד שני ברציפות כשנכנעה במשחק חוץ לכפר מנדא, 3:2. עכו התייצבה למשחק ללא צמד הבלמים אלון זיו (אבל) וגיא גולדשטיין (צהובים).

המארחים עלו ליתרון ראשון בדקה ה-18, אך ירוסלב פלקושצ'נקו, איזן בדקה ה-30 ל-1:1. השוויון החזיק מעמד דקתיים בלבד, אז הבקיעה כפר מנדא 2 שערים ב-3 דקות ועלתה ליתרון, 1:3. בדקה ה-65 חזרה עכו לתמונת המשחק כשיקי ויצמן, דייק בפנדל וצימק ל-3:2. עד לסיום, כל ניסיונותיה של עכו להשוות לא צלחו. בעקבות ההפסד ירדה מכבי עכו למקום ה-5 בטבלה כשהיא מקדימה רק בהפרש שערים את הקבוצה שבמקום ה-6, הפועל שפרעם. השתיים, אגב, ייפגשו ביניהן במחזור הקרוב לעימות ישיר על מקום בפלייאוף העליון.

יו"ר הקבוצה אשר (ג'וקי) בן חמו, מתח ביקורת קשה על השוער דימטרי קוטליאר, והאשים אותו באופן ישיר בהפסד: "הפסדנו אך ורק בגלל יכולת חלשה מאוד של השוער שלנו. הוא בדרך כלל יציב, אבל במשחק הזה הוא לא היה מרוכז ויכול היה למנוע את כל 3 השערים שספגנו. הכדורים פשוט נשמטו לו מהידיים. אני מקווה שכבר במשחק הקרוב נעצור את רצף ההפסדים ונחזור לתקופה הטובה שלנו. יהיה חבל מאוד אם נאבד את כל מה שהשגנו עד היום ואני מקווה שנשיג את המטרה שהיא להגיע לפלייאוף העליון".

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה ניצחה במשחק חוץ את אלנהדא נצרת, 0:2, עלתה למקום ה-7 ושיפרה את מעמדה בחלק העליון של הטבלה. שער אחד בכל מחצית סלל את דרכם של הבית"רים לניצחון. דקה 31: נמיר אגא בעט כדור חזק שפגע בקורה ואריאל בוזורגי השתלט על הכדור החוזר ומקרוב הרשית פנימה, 0:1. דקה 66: אדר קליר בישל לבוזורגי שמול השוער גלגל כדור מדויק לרשת, 0:2.

בעקבות הניצחון צמצמה בית"ר נהריה את הפער בינה לבין המקום ה-5, שם מדורגת מכבי עכו, לכדי נקודה אחת בלבד.

המאמן אמיתי ברק: "החבר'ה נלחמו ומהדקה הראשונה שלטנו במגרש. עברנו משחק קשה, ולמרות ההתקרבות לצמרת אנחנו עדיין מסתכלים גם למטה, כי הפסד אחד או שניים יכול שוב לקרב אותנו לתחתית. המטרה הראשונה שלנו היא קודם כל להבטיח את הישארותנו בליגה ואחר כך נחשוב הלאה. אני מעריך שהמאבק על המקום בפלייאוף העליון יהיה צמוד עד הסוף".

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה השיגה במחזור האחרון ניצחון בית חשוב כשגברה על בית"ר כפר כנא, 1:3, משערים של בסאם גנאים, דאוד אגא ועבדאללה ג'עס, והתרחקה מעט מהתחתית. מי שהוביל את אחי עכו לניצחון היה המאמן קיסר חדאד, שהוזעק להציל את הקבוצה מירידה. חדאד הוא מאמנה השלישי של אחי עכו העונה, אחרי האני ארשיד וחליל עכריה.

יו"ר אחי עכו סמי ח'רינו: "אנו מודים לחליל עכריה על תקופתו באחי עכו ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו. קיסר חדאד, שאחראי על מחלקת הנוער ומנהל בית הספר לכדורגל באחי עכו, הוא חלק מבשרה של אחי עכו וכולנו זוכרים איך בעונה שעברה הוא הוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון. עוד בתחילת העונה הוצע לקיסר להמשיך בתפקיד מאמן אחי עכו, אבל הוא סירב. אנחנו שמחים שכעת הוא החליט להירתם למשימה להציל את הקבוצה מירידה ואנחנו בטוחים ביכולתו להצעיד את אחי עכו למקום גבוה יותר בטבלה".

הקיסר חזר למגרשים. מאמן אחי עכו קיסר חדאד, מוביל את אחי עכו לניצחון (צילום: באדיבות אחי עכו)
הקיסר חזר למגרשים. מאמן אחי עכו קיסר חדאד, מוביל את אחי עכו לניצחון (צילום: באדיבות אחי עכו)

 

הפועל נהריה (ליגה ג')

מבחינת שחקני הפועל נהריה, הם כבר מוכנים עם קרם שיזוף, מגבת וזוג מטקות לבוא הקיץ. אחרת, קשה להסביר את תצוגת הנפל של הקבוצה בתבוסה הביתית לג'וליס, 6:0. עוד בטרם הספיקו השחקנים לחמם את שריריהם וכבר בהתקפה הראשונה שלהם הבקיעו האורחים מג'וליס את שערם הראשון. בדקה ה-9 כבר היה, 0:2. בדקה ה-33 שילשו האורחים את יתרונם ובמחצית השנייה הוסיפו עוד שלישייה בדרך לשישייה. יו"ר הקבוצה עמוס גבריאל: "אנחנו כבר מחכים שהעונה תיגמר. עוד בשלבים הראשונים של העונה, כשהבנו שלא נתמודד על העלייה, הרצנו שחקנים צעירים וזה כנראה המחיר של חוסר הניסיון שלהם. אנחנו מתכננים לבצע בקיץ רענון של הסגל ובעונה הבאה נעמיד קבוצה טובה וחזקה יותר".

ותיקים

ותיקי מכבי עכו ע"ש אהרון גאון, גברו במשחק חוץ על ותיקי קרית שמונה, 3:4. לעכו כבשו: תמיר ברששת- צמד שערים, חופי ברנס ודותן שלום.

ותיקי מעלות ע"ש יהודה אדרי, ניצחה את ותיקי צור שלום, 1:3. למעלות: יחיאב אלמקייס -2 שערים, יואב אוסקר – שער אחד. שחר שיון הצטיין עם 3 בישולים.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 19)

הפועל עכו – הפועל כפר סבא, 0:2. לעכו: לידור באבא ואיתי מורנו.

ארצית (מחזור 19)

נווה יוסף חיפה – הפועל מטה אשר, 0:2.

מחוזית (מחזור 20)

כפר יאסיף – מכבי מעלות, 0:1. הפסד ליגה שני למעלות שמאבדת את המקום הראשון לטובת הפועל עיבלין, שמטפסת לפסגה עם פער של 3 נקודות.

אחי עכו – מכבי נהריה, 5:2. לעכו: מוחמד אבו טבק ומוחמד טנטורי. לנהריה: מיקלה תומא ומוחמד היב – 2 שערים כ"א, מחמוד סעיד – שער אחד.

הפועל מרום הגליל – בית"ר נהריה, 1:5. לנהריה: אביב משה.

נערים א'

ארצית (מחזור 19)

פרדס חנה/כרכור – הפועל עכו, 3:0. לעכו: גיתי סופיר – 2 שערים, אושרי דדון – שער אחד. הפועל עכו (42 נק') מצמצמת פערים מהפסגה ומתקרבת 2 נקודות בלבד מהמקום הראשון שמזכה בכרטיס עלייה לליגת העל. במחזור הקרוב תארח עכו את המוליכה, הפועל כפר סבא (44 נק')

מכבי ברטעה – מכבי נהריה, 3:2. לנהריה: רביע גדבאן- 2 שערים, שלו וזאנה – שער אחד. ניצחון חשוב לנהריה (מקום 15, מתחת לקו האדום) שנלחמת על הישארותה בליגה ומתקרבת 2 נקודות לקבוצה שמעל לקו האדום.

גביע המדינה (1/8 גמר)

הפועל עכו – הפועל רמת השרון, 0:3. לעכו: נסיר מג'דוב- 2 שערים, אביב אלחרר – שער אחד.

הפועל משגב – הפועל מטה אשר, 0:2.

נערים ב'

ארצית (מחזור 21)

הפועל סכנין – הפועל עכו, 0:2. ההפסד מרחיק את עכו 6 נקודות מהמקום הראשון.

מחוזית (מחזור 18)

מכבי נהריה – הפועל רמה, 3:1. לנהריה: יהב חנו.

נערים ג' (מחזור 19)

הפועל עכו – הפועל עפולה, 1:5. לעכו: טל גבאי – 2 שערים, איליה דצון, נדב אבוטבול ורועי עקיבא – שער אחד כ"א.

הפועל מטה אשר – אחי נצרת, 3:4. למטה אשר: עידו פפו, מורל סבאח, אור דיין ועומר לוי.

הפועל אסי גלבוע – מכבי מעלות, 0:2.

ילדים א' (מחזור 19)

הפועל אסף עכו – מכבי עוספיא, 0:13. לעכו: סהר גלאי- 3 שערים, אבירם נגאטי – 2 שערים, תמיר בניאשוילי, כרים יאסין, ירין שלום, גיא זינגר, מוסטפא אבו אל היג'א, אוראל הדנה, דוד פזרקר וחסן גדבאן – שער אחד כ"א.

בית"ר נהריה – הפועל יקנעם, 5:2. לנהריה: ספיר קורט ואסף אברבייה.

נווה יוסף חיפה – מכבי מעלות, 1:3. למעלות: יונתן יפה.

משחקי השבוע

ליגת העל

הפועל עכו – מכבי נתניה (יום ראשון, 20.3, שעה 19:30)

ליגה א'

סקציה מעלות – הפועל אסי גלבוע (שישי, 18.3, שעה 14:00)

ליגה ב'

בית"ר נהריה – אחי עכו (שישי, 18.3, שעה 15:00)

מכבי עכו – הפועל שפרעם (שישי, 18.3, שעה 14:30)

ליגה ג'

הפועל מרום הגליל – הפועל נהריה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות